استیبل کوین غیرمتمرکز FEI ممکن است به زودی غیرفعال شود

استیبل کوین غیرمتمرکز FEI ممکن است به زودی غیرفعال شود

1401/05/29

Joey Santoro ، کهنه کار اتریوم ETH و بنیانگذار Fei Labs، پیشنهادی را برای بازخرید توکن‌های FEI به DAI و توزیع ارزش کنترل‌شده پروتکلPCV  بین هولدرهای TRIBE منتشر کرد. آقای سانتورو در توییتر اعلام کرده است که پروژه استیبل کوین فی (FEI) بسته می شود و معماری Fei (FEI) به دلیل "خطرات فنی، مالی و احتمالی نظارتی آینده" خاموش خواهد شد.


او پیشنهادی را برای بازخرید عرضه موجود در گردش FEI به Dai (DAI)، بزرگترین استیبل کوین الگوریتمی منتشر کرد. در صورت تصویب این پیشنهاد، ذخایر PCV باقیمانده بین هولدرهای توکن TRIBE توزیع می‌شود که به عنوان ابزار تعادلی برای حفظ یک پیوند 1:1 بین FEI و USD عمل می‌کرد.


پیامدهای زیاد پس از حمله ویرانگر به استخرهای نقدینگی مرتبط با Fei Labs و شرکای آن از Rari Capital دلیل دیگری برای توقف عملیات آتی است. ایگناس، محقق امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اضافه می‌کند که آسیب‌پذیری ارزش کنترل‌شده پروتکل Fei (FEI) خود  یک دلیل واقعی است که باعث می‌شود تیم FEI بخواهند پروژه را ببندد.


سام کاظمیان از فراکس فاینانس (FRAX) از طرح جبران خسارت انتقاد می کند

نقشه راه غرامت برای قربانیان هک فوق، بحث برانگیزترین بخش پیشنهادات آقای سانتورو است. سام کاظمیان، کارآفرین و سرمایه‌گذار برجسته ارزهای دیجیتال، بررسی و محاسبه کرد که برخی از DAO های تحت تأثیر 98 درصد از سرمایه‌گذاری‌های خود را از دست خواهند داد.


به دنبال این بحث وانتشار این خبر، FEI پیوند خود را با دلار آمریکا از دست داد. قیمت آن در امروز، 20 آگوست 2022، برای مدت کوتاهی بیش از 1.04 دلار افزایش یافت. اما در زمان انتشار ا ین خبر، قیمت آن به 0.95 دلار کاهش یافته است.FEI قبل از سقوط ، یکی از بزرگترین استیبل کوین های غیرمتمرکز بود و فقط DAI، FRAX و MIM دارای حجم بازار بزرگ‌تر از آن بودند. در اوایل سال 2021، Fei Labs بیش از 1.4 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد.


shape