به گفته  یک معامله گر افسانه ای، بیت کوین در حال شکل دهی یک الگوی نزولی است

به گفته یک معامله گر افسانه ای، بیت کوین در حال شکل دهی یک الگوی نزولی است

1401/05/26

پیتر برانت، معامله گر برجسته در توییت اخیر خود ادعا می‌کند که بیت‌کوین، ارز دیجیتال پرچمدار، در حال شکل‌ دهی یک الگوی rising wedge است. این هشدار در حالی است که بیت کوین پس از ثبت بهترین ماه سال خود در جولای، در تلاش برای رسیدن به بالاتر از سطح 24500 دلار است. در زمان انتشار این خبر بیت کوین با قیمت 24300 دلار معامله می شود.


 rising wedgeیک الگوی نمودار نزولی است که در طول روندهای نزولی رخ می دهد. این الگو که شبیه یک پرچم نزولی است، زمانی شکل می‌گیرد که دو خط روند پس از  شکل دهی یک سری کف ها و اوج‌های بالاتر، محدوده معاملات را باریک می کنند.


شایان به ذکر است که تشکیل rising wedge به طور کلی به عنوان یک شاخص نزولی در نظر گرفته می شود که در آستانه شکست احتمالی قیمت ظاهر می شود. با این حال همانطور که برانت اشاره می کند، اکثر الگوهای معاملاتی نوظهور در نهایت چیز دیگری را تشکیل می دهند. از این رو، هیچ تضمینی وجود ندارد که این الگو تکمیل شود. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، این تحلیلگر کهنه کار اخیراً خاطرنشان کرده بود که رمز ارز Shiba Inu یک الگوی سر و شانه را تکمیل کرده است. او معتقد است که دومین میم کوین بزرگ بازار یعنی شیبا اینو در حال حاضر روند صعودی دارد.


shape