هاب دیفای پولکودات مورد حمله هکری بزرگی قرار گرفت

هاب دیفای پولکودات مورد حمله هکری بزرگی قرار گرفت

1401/05/24

Acala، هاب غیرمتمرکز شبکه پولکودات ، دچار یک نقض امنیتی بزرگ شده است که باعث تصویب رای فوری توقف عملیات شد. تیم پروژه در حال حاضر در حال بررسی و برطرف کردن این مشکل است. ظاهراً این هک ناشی از یک اشکال در استخر iBTC/AUSD بوده است. این آسیب پذیری امنیتی به مهاجم اجازه داده است تا 1.2 میلیارد دلار آکالا (AUSD) توکن اضافی صادر کند. کیف پول مهاجم دارای 785938 توکن AUSD در زمان انتشار این خبر است.


وضعیتی مشابه Terra وجود دارد؟

به دلیل این هک، استیبل کوین AUSD پیوند خود را با دلار از دست داد و به پایین ترین سطح تاریخ خود یعنی 0.5713 دلار سقوط کرد. حتی با وجود اینکه این استیبل کوین توانسته است حدود 44 درصد از ارزش خود را پس بگیرد، گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا این مورد به یک فاجعه مانند Terra تبدیل خواهد شد یا خیر وجود دارد.


Acala اولین استیبل کوین بومی خود را در اوایل فوریه 2022 راه اندازی کرد. این استیبل کوین به عنوان استیبل کوین پیش فرض برای اکوسیستم پولکادوت و کوساما عمل می کند. ارز دیجیتال AUSD توسط مجموعه‌ای از دارایی‌های ذخیره وثیقه پشتیبانی می‌شود و خود را به عنوان نسخه چند زنجیره‌ای از استیبل کوین مبتنی بر اتریوم (DAI) اعلام می‌کند. در کنار این توکن، توکن حاکمیتی ACA (توکن Acala ) نیز وجود دارد که ارزش آن در نتیجه این هک بیش از 12 درصد کاهش یافته است. قبل از فروپاشی TerraUSD ، تیم Acala از راه اندازی یک صندوق اکوسیستم 250 میلیون دلاری برای استیبل کوین AUSD در ماه مارس خبر داد. این اعلامیه باعث شد که قیمت توکن ACA بیش از 30 درصد افزایش یابد. این واقعیت که استیبل کوین AUSD بیش از حد وثیقه دارد، آن را از استیبل کوین UST که یک استیبل کوین الگوریتمی شکست خورده بود، متمایز می کند.


shape