شاخص ترس و طمع بیت کوین برای اولین بار در 17 هفته گذشته به منطقه خنثی بازگشت

شاخص ترس و طمع بیت کوین برای اولین بار در 17 هفته گذشته به منطقه خنثی بازگشت

1401/05/22

از آنجایی که اتریوم و بیت کوین با سطوح عمده مقاومتی دست و پنجه نرم می کنند، شاخص های نشان دهنده احساسات در بازار کریپتو در حال بازگشت به مناطق خنثی هستند. شاخص «ترس و طمع» کریپتو به سطوح اوایل آوریل جهش کرد و طبق برآورد Alternative، برای اولین بار از 6 آوریل 2022، این شاخص به 46 رسیده است. در حالی که شاخص ترس و طمع هنوز زیر50 قرار دارد، تحلیلگران این معیار را در محدوده ی خنثی می دانند. به این ترتیب، این شاخص حیاتی احساسات بیت کوین توانست  پس از ضررهای ناشی از سقوط Terra (LUNA) و سقوط چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال ، خود را احیا کند.

در ژوئن 2022، شاخص برای مدت کوتاهی به عدد 6 سقوط کرد که نشان‌دهنده سطحی از ترس بود که طی سال‌های متمادی مشاهده نشده بود. تنها یک هفته پیش، این شاخص روی عدد 30 بود. دیروز بیت کوین برای اولین بار در دو ماه گذشته تلاش کرد تا سطح 25000 دلار را پس بگیرد و اتریوم ، دومین ارز دیجیتال بازار، به بیش از 2000 دلار جهش کرد. دارندگان بیت کوین و اتریومی که به اندازه کافی خوش شانس بودند و توانستند در اواسط ژوئن 2022 آنها را با قیمت پایینی خریداری کنند، اکنون قیمت سهامشان به ترتیب 40 درصد و 100 درصد افزایش یافته است.

معامله گران به ادغام اتریوم خوشبین هستند

در روزهای گذشته، احساسات حاکم در بازار کریپتو مثبت بوده است زیرا بسیاری از دارندگان انتظار دارند قیمت‌ها پس از فعال‌سازی ادغام توسط شبکه اصلی اتریوم افزایش یابد. انتظار می رود این رویداد که می تواند تغییر دهنده بازی باشد، در 15 سپتامبر رخ دهد. با این حال، معامله گر مشهور آوی فلمن هشدار داد که این خوشبینی ممکن است خطرناک باشد. به طور معمول، رشدهای بزرگ بلافاصله پس از یک ارتقاء فناوری بزرگ اتفاق نمی افتد.


shape