گزارش CPI نشان می دهد که تورم ایالات متحده در ماه جولای به 8.5 درصد کاهش یافته است؛ آیا بیت کوین جهش می کند

گزارش CPI نشان می دهد که تورم ایالات متحده در ماه جولای به 8.5 درصد کاهش یافته است؛ آیا بیت کوین جهش می کند

1401/05/19

تورم ایالات متحده در ماه گذشته کاهش یافت و دقایقی پس از این خبر بیت کوین دو درصد و اتریوم هفت درصد جهش کردند، که این نشان دهنده تسکینی برای معامله گران ارزهای دیجیتال است و فدرال رزرو ممکن است بتواند رویکرد تهاجمی خود را برای تشدید شرایط مالی کاهش دهد.


گزارش اداره آمار کار نشان داد که شاخص بهای مصرف کننده (CPI) در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.5 درصد افزایش یافته است، اگرچه تا حدی به دلیل کاهش قیمت انرژی نسبت به ماه قبل بدون تغییر بود. در نظرسنجی که از اقتصاددانان توسط FactSet انجام شده است، میزان این افزایش 8.7٪ برآورد شده بود.


بیشتر ارزهای دیجیتال در روز سه‌شنبه با انتشار خبر این پیش‌بینی کاهش یافتند و بیت‌کوین پس از رسیدن به بیش از ۲۴ هزار دلار در روز دوشنبه، حدود ۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳ هزار دلار رسید. اتریوم (ETH) نیز بیش از 5 درصد سقوط کرد. هاوارد گرینبرگ در این زمینه گفت: «من فکر می‌کنم که بازار همچنان به حفظ اعتماد فدرال رزرو با افزایش نرخ‌های بهره پیشنهادی در نشست سپتامبر ادامه خواهد داد و ما همچنان شاهد رشد در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.»  بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران اکنون با شانس 65 درصدی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش دهد، در حالی که تنها یک روز قبل این عدد در پیش بینی ها 32 واحد بود. اخیراً، معامله گران شاهد افزایش 75 واحدی به عنوان سناریوی محتمل بودند که نشان داد اقتصاد هنوز در وضعیت حفظ افزایش بیشتر نرخ بهره است. چندین رئیس بانک مرکزی اعلام کرده اند تا زمانی که تورم به میزان قابل توجهی کاهش یابد، به انقباض ادامه خواهند داد.

ریچارد کارتر، رئیس تحقیقات Quilter Cheviot، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری مستقر در بریتانیا، گفت: "فدرال رزرو از این خبر خوشحال خواهد شد، به ویژه این که تورم اصلی نیز کمتر از حد انتظار بود." آنها همچنان باید در نشست بعدی خود در ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهند، اما این موضوع احتمال حرکت 75 واحد پایه دیگر را کاهش می دهد و در ادامه، ممکن است شاهد باشیم که بازارها کمی آرامتر از آنچه تا به حال بوده اند عمل کنند.


shape