یک برنامه در لایه دوم اتریوم از ارزش کل دارایی های قفل شده در شبکه Polygon پیشی گرفت

یک برنامه در لایه دوم اتریوم از ارزش کل دارایی های قفل شده در شبکه Polygon پیشی گرفت

1401/05/15

برنامه های لایه دوم در شبکه اتریوم (ETH) در سال 2022 به شدت محبوب شده اند. برای مثال دو پلتفرم L2 Optimism و Arbitrum در مجموع میزبان بیش از 160 پروتکل هستند.

Optimism اکنون با این معیار مهم، از Polygon (MATIC) فراتر رفته است. Optimism، بزرگترین راه حل مقیاس‌بندی لایه دوم مبتنی بر جمع‌آوری برای شبکه اتریوم ، نقطه عطف دیگری را از نظر پذیرش گسترده انجام داده است.


همانطور که توسط DefiLlama، یک منبع اصلی برای پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نشان داده شده است، 61 محصول مختلف موجود در شبکه Optimism، 2.38 میلیارد دلار در کل ارزش قفل شده (TVL) جمع آوری کرده اند. این در حالی است که، 282 پروتکل موجود در شبکه Polygon (MATIC) توانسته اند 1.83 میلیارد دلار جذب کنند. Tronو Solana همچنان رهبران بخش non-EVM هستند, این بخش شامل پروتکل هایی است که سازگاری یکپارچه با اتریوم ندارند و به ترتیب با 5.88 و 2.29 میلیارد دلار ارزش کل دارایی های قفل شده، در این حوزه حضور دارند.

برنامه های لایه دوم اتریوم در سه ماهه سوم سال 2022 به سرعت در حال افزایش هستند. هم Optimism و هم Arbitrum، دو شبکه بزرگ لایه دوم در اتریوم (ETH) هستند که از فناوری Optimistic Rollups برای بسته بندی تراکنش های اتریوم (ETH) و پخش آنها به شبکه اصلی استفاده می کنند. در آگوست 2022، اکوسیستم لایه های دوم اتریوم در نهایت موفق شد زیان های مربوط به عواقب داستان غم انگیز Terra (LUNA) را در ماه می پاک کند. از نظر TVL، پروتکل ها به سطوح قبل از این فروپاشی نزدیک شده اند.


DefiLlama می‌گوید در هفت روز گذشته، Optimism شاهد یک عملکرد خیره‌کننده افزایش 700 درصدی از نظر مقدار TVL بود.


shape