پنج بازی برتر برای کسب درآمد در کریپتو در سال 2022

پنج بازی برتر برای کسب درآمد در کریپتو در سال 2022

1401/05/13

مقدمه

بازی‌های Play-to-earn (P2E) یا همان بازی هایی که امکان کسب درآمد از طریق کریپتو را دارند، در سال 2021 فوق العاده عمل کردند و در سال 2022 نیز همچنان مورد توجه قرار دارند. این بازی‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند با کاوش در متاورس و تکمیل ماموریت‌های تعریف شده در بازی، درآمد واقعی کسب کنند. با این حال، یکی از بزرگترین مشکلات برای علاقمندان، پیدا کردن یک بازی است که به شما کمک کند بتوانید در مدت کوتاهی درآمد کسب کنید. در این مقاله به بررسی پنج مورد از بهترین بازی‌های ارز دیجیتال در سال 2022 پرداخته شده است.

1.    Silks ، یک بازی فانتزی Web3 که در دنیای واقعی مسابقات اسب دوانی اصیل جریان دارد

2.    Axie Infinity ، یک بازی محبوب P2E برای مبارزه با هیولاهای کوچک NFT

3.    My Neighbor Alice ، یک بازی سبک فارمینگ و ساختمان سازی

4.    Sandbox ، متاورسی به سبک Minecraft که توسط کاربران ایجاد شده است

5.    Star Atlas ، یک متاورس اکتشاف فضایی MMRPG

نگاهی دقیق تر به بهترین بازی های رمزارزی

1.    Silks


Silks اولین بازی متاورس برای کسب درآمد مبتنی بر مشتقات در جهان است که دنیای واقعی اسب‌سواری اصیل را منعکس می‌کند. این بازی در واقع یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان می توانند مسئولیت و هیجان داشتن یک اسب مسابقه اصیل را تجربه کنند و از موارد اقتصادی پیرامون مسابقه اسب دوانی کسب درآمد کنند. Silks با استفاده از مشتقات، شکاف بین دنیای واقعی و دنیای کریپتو وNFT را پر می کند. ممکن است در مورد مشتقات در بازار فیوچرز بیت کوین شنیده باشید. اینها در واقع ابزارهای معاملاتی هستند که از آن ها برای ردیابی قیمت واقعی بیت کوین استفاده می شوند تا معامله گران امکان استفاده از اهرم بر روی قیمت بیت کوین را بدون داشتن این دارایی داشته باشند. مفهوم نسبتاً مشابه مشتقات در برنامه Silks وجود دارد. بخش مشتقات این اکوسیستم با گرفتن داده های دنیای واقعی از اسب های مسابقه اصیل زنده و پیوند آنها به NFT در بلاک چین کار می کند. داده های وارد شده به NFT ها شامل نژاد آن ها، روند تمرین و نتایج مسابقه است. اگر اسب مسابقه واقعی در مسابقات خود برنده شود یا فرزندانی تولید کند، NFT های مشتق شده از اسب Silks شما پاداش دریافت خواهند کرد.

متاورس Silks شامل انواع NFT های زیر است:

  • The Racing Silks avatars
  • Silks Horses
  •  Silks Lands
  • Silks Stables

آواتارهای Silks یونیفرم های دیجیتالی هستند که هویت صاحبان اسب های مسابقه را در متاورس نشان می دهند. هر بازیکنی باید یک Silks Avatar NFT داشته باشد تا بتواند در این متاورس شروع به بازی کند. آواتارهای Silks Genesis در آوریل 2022 راه‌اندازی شدند و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین NFTهای ورزشی اتریوم در پلتفرم OpenSea تبدیل شدند. آواتارهای Silks Genesis زمانی محبوب شدند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری برتر در حوزهNFT، مانند دارندگان Bored Ape Yacht Club NFT، به سرعت آنها را خریداری کردند. این NFT ها در 50 NFT برتر بازی توسط Nansen.Ai رتبه بندی شدند. در پاسخ به این تقاضای باورنکردنی، Silks تصمیم گرفته است تا 5000 آواتار جنسیس دیگر را برای عموم منتشر کند، که انتظار می‌رود اولین انتشار آن در 29 جولای 2022 باشد. در این مرحله از انتشار، به ازای هر آواتار خریداری شده به طور خودکار  قطعه زمینی نیز در متاورس Silks تحویل داده خواهد شد ، با این شرط  که آواتارهای خود را حداقل 45 روز نگه دارند.

اسب‌های Silks NFT کپی برابر اصل اسب‌های مسابقه‌ای اصیل در دنیای واقعی هستند. اگر NFT متصل به اسب مسابقه شما برنده شود، پاداش های درون بازی را به دلار STT دریافت می کنید. علاوه بر این، اگر اسب مسابقه در دنیای واقعی فرزندانی تولید کند، به شما پاداش داده می شود.

متاورس Silks ، دارای 202500 هکتار زمین مجازی است که صاحبان اسب می توانند برای نگهداری اسب های خود خریداری کنند. علاوه بر این، صاحبان زمین می توانند با گذاشتن اسب های خود در مزرعه، جوایزی کسب کنند. از اصطبل های Silks برای نگهداری اسب ها استفاده می شود. کاربران می توانند از طریق این اصطبل ها با مراقبت از NFT های Silk Horse سایر بازیکنان درآمد کسب کنند. علاوه بر همه اینها، بازیکنان می‌توانند از طریق تأیید مسابقه اسب‌سواری در دنیای واقعی و یا گردآوری داده‌ها در مورد نژاد اسب ها در فرآیند استخراج،  در قالب SLK دلار کسب کنند. مسابقات اسب سواری در دنیای واقعی از طریق ماینرها در بلاک چین ثبت می شوند و از طریق یک اجماع تأیید می شوند. به ماینرها در قالب SLK پاداش داده می شود تا تشویق شوند فعالیت صادقانه ای داشته باشند.

نکته مهم در مورد سرمایه گذاری در Silks NFT این است که مسابقات اسب دوانی در همه شرایط بازار به خوبی انجام می شود ؛ حتی در زمان رکود بازار. این امر Silks را به یک محافظ عالی در برابر شرایط بازار فیوچر تبدیل می کند. طبق وایت پیپر Silks ، تقریباً 11 میلیارد دلار هر سال در مسابقات اسب دوانی شرط بندی می شود، و این صنعت در حال حاضر رکورد سالانه ای را از نظر قیمت فروش اسب و جایزه های مسابقات دارد. به طور کلی، Silks یک بازی مبتنی بر مهارت عالی است که همکاری بین دارندگان NFT را برای بهینه سازی پاداش ها و جبران ریسک ترویج می کند. برای کسب بازدهی خوب در این بازی به دانش، مهارت و کمی شانس نیاز دارید.شما می توانید به Discord آنها بپیوندید تا در گفتگوها شرکت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

2.    Axie Infinity


Axie Infinity شاید یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کسب درآمد در فضای ارزهای دیجیتال باشد. این بازی در آغاز ژانویه 2022 حدود 2.7 میلیون کاربر فعال روزانه داشت. حتی در بازار نزولی 2022، زمانی که بازدهی بازار شروع به کاهش کرد، Axie Infinity توانست تقریباً 800000 بازیکن روزانه را حفظ کند.

Axie Infinity که در مارس 2018 توسط Sky mavis بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شد، یک متاورس است که به کاربران اجازه می دهد از طریق بازی در متاورس کسب درآمد کنند. مشابه بازی‌های Pokemon در سال گذشته، کاربران در Axie Infinity حیوانات خانگی کوچک دیجیتال NFT را جمع‌آوری می‌کنند که می‌توان آن‌ها را پرورش و آموزش داد تا بازیکنان دیگر مبارزه کنند و در این بازی درآمد کسب کنند. در این نبرد، بازیکنان در یک مبارزه 3 به 3 Axie Infinity رو در رو می شوند. با استفاده از یک نسخه اکشن مبتنی بر نوبت از گیم‌پلی، دو مبارز با آن مبارزه می‌کنند تا ببینند کدام هیولای حیوان خانگی در انتها بقیه را شکست می دهد. مشخصات هر هیولای Axie فردی برنده را در هر نبرد مشخص می کند. چهار ویژگی کلیدی اصلی در Axie Infinity عبارتند از:

  • سلامتی
  • مهارت
  • سرعت
  • روحیه

بازیکنان می توانند با انجام ماموریت های روزانه ، میزان این ویژگی ها را بهبود بخشند. از طرف دیگر، بازیکنان می توانند آیتم هایی را از بازار خریداری کنند تا شانس خود را برای برنده شدن در نبردها افزایش دهند. بازیکنان هنگامی که در نبردها پیروز می شوند یا ماموریت های روزانه را در متاورس انجام می دهند، رمزی به نام معجون عشق کوچک (SLP) دریافت می کنند. آنها می توانند از SLP برای خرید اقلام NFT در بازار استفاده کنند یا آنها را در ازای توکن های AXS بفروشند. به طور کلی، Axie Infinity یک بازی عالی برای کسب درآمد است که در دو سال گذشته منبع درآمد قابل اعتمادی را برای میلیون‌ها بازیکن فراهم کرده است.

3.    My Neighbor Alice


My Neighbor Alice یک بازی متاورس NFT جذاب و چند نفره برای کسب در آمد از طریق بازی است. متاورس سبک گیم پلی مشابهی را با بازی های Farmville ارائه می دهد که در روزهای اولیه فیس بوک در سال 2008 مشاهده شد. در این بازی، بازیکنان با خرید زمین کشاورزی و ساخت و ساز در آن بازی را شروع می کنند. بازیکنان با زمین‌های کوچکی شروع می‌کنند که می‌توان آن‌ها را سفارشی کرد،در آن ها کشت کرد و برای به دست آوردن پول درون بازی زراعت کرد. بازیکنان می توانند زمین خود را با استفاده از NFT های خریداری شده از طریق بازار NFT سفارشی کنند. هر چیزی که برای سفارشی کردن مزرعه استفاده می شود یک NFT است که شامل مواردی مانند زیر است:

  • درختان
  • گیاهان
  • گل ها
  • محصولات زراعی
  • حیوانات
  • مبلمان

بازیکنان همچنین می توانند از Game Builder و NFT Creator برای ایجاد NFT های شخصی سازی شده به منظور استفاده در مزارع خود یا فروش در بازار استفاده کنند. راه های زیادی برای کسب درآمد در بازی وجود دارد. یکی از روش های اصلی کشاورزی است. کاربران باید محصولات را بکارند، آنها را به خوبی آبیاری کنند و برای فروش آنها را برداشت کنند. اگر خیلی سخت به نظر می رسد، می توانید زمین خود را به سایر بازیکنان اجاره دهید تا در آن زراعت کنند و از آن ها اجاره دریافت کنید.

یکی دیگر از روش های کسب درآمد در بازی استفاده از توانایی های ویژه حیوانات NFT است. به عنوان مثال، پنبه برداشت شده را می توان از طریق مهارت های خاص برخی از حیوانات به نخ تبدیل کرد. حیوانات دیگر می توانند نخ را ببافند و پارچه تولید و آن را با رنگ های سفارشی رنگ کنند. بازیکنان می توانند این اقلام را در بازار به قیمت بالاتر بفروشند. هنگامی که یک بازیکن شروع به شخصی سازی و پرورش مزرعه خود کرد، می تواند از مزارع همسایگان خود دیدن کند تا با هم معاشرت کنند و بازی کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در فعالیت‌های سرگرم‌کننده روزانه شرکت کنند تا جوایز بیشتری در بازی کسب کنند.

4.    The Sandbox


Sandbox یک بازی خلاقانه است که در آن بازیکنان می توانند با استفاده از قالب های از پیش تعیین شده و ساخته شده توسط تیم، دنیای متاورس این بازی را بسازند. مشابه بازی‌های Minecraft، The Sandbox قصد دارد منع ورود به صنعت متاورس برای بازیکنان غیر حرفه ای را کاهش دهد. بازیکنان می توانند با خرید زمین در متاورس و ایجاد محتوای خود در آن در داخل بازی کسب درآمد کنند. این تیم مجموعه ای از ابزارها را ایجاد کرده است تا فرآیند ایجاد و تولید محتوا توسط کاربر را ساده کرده و آن را برای همه بدون توجه به تجربه کدنویسی قبلی در دسترس قرار دهد.

یکی از ابزارهای محبوب برای تولید محتوا VoxEdit نام دارد. این ابزار به بازیکنان اجازه می دهد تا آیتم های NFT به نام ASSET را بدون نیاز به دانستن نحوه کدنویسی توسعه دهند. بازیکنان می‌توانند هر چیزی ، از گیاهان برای تزئین زمین، تا سفینه‌های فضایی با جزئیات با استفاده از زیرساخت‌های لگو مانند را بسازند. پنج دسته اصلی از دارایی ها وجود دارد که بازیکنان می توانند با استفاده از VoxEdit ایجاد کنند.

  • موجودات، اینها شخصیت های غیرقابل بازی (NPC) هستند، مانند سگ، اژدها یا کشاورز.
  • تجهیزات، اشیایی که به بازیکنان کمک می‌کنند تا ماموریت‌ها را کامل کنند، مانند سلاح یا زره.
  • پوشیدنی ها، مواردی برای سفارشی کردن آواتارها مانند کفش های کتانی و لباس.
  • هنر، اشیایی با عملکرد تزئینی، مانند مجسمه ها و نقاشی ها.
  • بلوک، اشیایی مانند آب و مواد مذاب برای تغییر محیط اطراف.

این دارایی‌های ایجاد شده در VoxEdit را می‌توان به NFT تبدیل کرد و با توکن‌های SAND در بازار فروخت.

ابزار دیگری برای ایجاد محتوا توسط کاربر The Sandbox Game Maker است. این ابزار به بازیکنان اجازه می دهد تا بدون نیاز به داشتن تجربه کدنویسی، موارد دلخواه را در زمین های خود ایجاد کنند. با استفاده از Game Maker، بازیکنان می‌توانند بازی‌های سه بعدی را ایجاد کنند و در زمین خود میزبانی کنند تا سایر بازیکنان آن ها را تجربه کنند. به عنوان مثال، یک بازیکن می تواند یک تجربه آنلاین Dodgeball ایجاد کند و سایر کاربران را برای بازی و لذت بردن از این تجربه دعوت کند.

انواع دیگر تجربه های بازی ایجاد شده توسط کاربران عبارتند از:

  • بازی های اکشن
  • بازی های ماجراجویی
  • بازی های پازل
  • فضاهای پاتوق اجتماعی
  • تجارب تئاتر و فیلم

این بازار همچنین یک پلت فرم عالی برای کسب درآمد از طریق خرید و فروش NFT های درون بازی برای کسب سود است. برندهای برتر مانند آدیداس و اسنوپ داگ در حال حاضر دارایی‌هایی را در The Sandbox ایجاد می‌کنند و خرید و فروش این NFTها می‌تواند سود قابل‌توجهی داشته باشد. روش‌های دیگر کسب درآمد در The Sandbox اجاره زمین برای اجازه دادن به سایر بازیکنان برای تجربه میزبانی یا فروش زمین برای سود در زمانی که ارزش آن در طول زمان افزایش یافته، است.

5.    Star Atlas


Star Atlas یک بازی متاورس چند نفره آنلاین RPG NFT است. بازی Star Atlas در سال 2620 اتفاق می‌افتد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا اعماق فضای بیرونی و سیارات جدیدی را با گنجینه‌های پنهان NFT کشف کنند. در این بازی، بازیکنان می توانند انتخاب کنند که به یکی از سه گروه اصلی که برای منابع در سراسر جهان رقابت می کنند بپیوندند.

  • بیگانگان فرازمینی
  • ربات ها
  • انسان ها

بازیکنان می توانند تمدن هایی را در این سیارات تازه کشف شده بسازند یا از طریق جنگ یا سیاست بر سیارات دیگر تسلط پیدا کنند. روش های مختلفی برای کسب درآمد در بازی از طریق ویژگی های مختلف گیم پلی وجود دارد. همانطور که Star Atlas با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته شده است، گرافیک و گیم پلی آن رقیب بازی های سطح بالایی مانند Call of Duty یا Fortnite است. برخی از ویژگی های گیم پلی عبارتند از:

  • استراتژی و اکتشاف فضا
  • بازیکنان (PvP) برای کنترل قلمرو مبارزه می کند
  • ساخت ایستگاه های فضایی و کشتی ها
  • ایجاد اتحاد با سایر بازیکنان
  • ماموریت بازیکن در مقابل محیط (PvE).
  • کنترل خودرو و ناوگان

یکی از روش های اصلی کسب درآمد از طریق مبارزه بازیکن علیه بازیکن (PvP) است. در این سبک گیم پلی، بازیکنان از طریق بازی برای کلید (PfK) برای NFT های مختلف مورد استفاده در مبارزه هستند. این یک روش با ریسک بالا و با پاداش بالا برای کسب درآمد است که در آن ارزش کامل کشتی‌های NFT خود را در خطر قرار می‌دهید تا ببینید چه کسی برنده می‌شود. بازنده باید NFT های خود را به برنده تحویل دهد. همه NFT های موجود در گیم پلی را می توان برای کسب سود در بازار جهانی خرید و فروش کرد.

جمع بندی

تمام بازی های P2E در این لیست ساعت ها سرگرمی و درآمد واقعی را برای شما فراهم می کنند. به نظر می رسد، Silks بهترین بازی P2E است و این به دلیل اقتصاد مشتقات منحصر به فرد آن است که پاداش رویدادهای اسب‌سواری در دنیای واقعی را می‌پردازد. اگر NFT ها و اسب های خود را عاقلانه انتخاب کنید، این بازی درآمد بلندمدت را تضمین می کند.


shape