آیا زمستان کریپتو به پایان رسیده است؟

آیا زمستان کریپتو به پایان رسیده است؟

1401/05/10

بیت کوین بهترین ماه خود در سال 2022 را کسب کرد. 

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در ماه جولای با رشد 27 درصدی توانست بهترین ماه خود را در سال 2022 تا کنون رقم بزند. این بازگشت قوی پس از آن اتفاق افتاد که این ارز دیجیتال پرچمدار بدترین سه ماهه خود را در بیش از یک دهه گذشته ثبت کرد. شایان به ذکر است که بیت کوین همچنان با بازار سهام ایالات متحده که بهترین ماه خود از سال 2020 را پشت سر می گذارد، همسو است. در طول ماه گذشته، افزایش قیمت رمزارزها با شاخص های بازار سهام مطابقت داشت.


هفته گذشته، پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفت  که نرخ بهره را 0.75واحد پایه که مقداری برابر با پیش بینی ها بود، افزایش دهد و بعد از اعلام این تصمیم، قیمت این ارز دیجیتال پرچمدار به شدت افزایش یافت. برخی از تحلیلگران انتظار افزایش 1 واحد پایه را نیز داشتند.

آیا زمستان کریپتو رو به پایان  است؟

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت تحقیقات بازار Oanda، معتقد است که زمستان کریپتو ممکن است در حال پایان باشد،  این امر باعث ورود سرمایه بیشتری به این حوزه خواهد شد. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس  اعتقاد دارد که میزان تسلط رو به رشد استیبل کوین ها بر بازار ارزهای دیجیتال، یک پیشرفت و صعود است زیرا این موضوع به این معنی است که نقدینگی زیادی در حاشیه بازار خوابیده است و امکان ورود آن ها به ارزهای دیجیتال بسیار بالا است. اکنون که برخی از فشارهای فروش در حال کاهش است، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال آماده هستند تا سرمایه بیشتری را وارد جریان کنند. با این حال، هنوز برای پیش‌بینی شروع بهار ارزهای دیجیتال خیلی زود است. حتی پس از ماه جولای، بیت کوین نسبت به رکورد قیمتی 69044 دلاری خود، 66 درصد کاهش یافته است و به این معنی است که بازار هنوز در اعماق موج نزولی باقی مانده است. شاخص ترس و طمع که برای سنجش احساسات بازار بر اساس عوامل مختلف استفاده می‌شود، علیرغم بهبودی از پایین‌ترین سطح اخیر خود، همچنان ترس در بازار را نشان می دهد.

shape