چگونه اکونومی اتریوم تحت تأثیر ادغام قرار می گیرد

چگونه اکونومی اتریوم تحت تأثیر ادغام قرار می گیرد

1401/05/09

اتریوم (ETH) قرار است در سپتامبر 2022  از مکانیسم اثبات کار (PoW) به اجماع اثبات سهام (PoS) انتقال یابد.Amber Group، یک شرکت سرمایه‌گذاری پر ریسک بر روی استارت‌آپ‌های رمزارز ها و Web3 است و گزارشی را در مورد اثرات احتمالی انتقال اتریوم به مکانیسم PoS به منظور طراحی آینده اقتصاد اتریوم منتشر کرده است.

چه کسی پس از ادغام اتریوم سود خواهد برد

 کارشناسان گروه Amber در مرحله ی اول سعی کردند تا نرخ APY (سود سالیانه) استیکینگ اتریوم را با فرض رخ دادن ادغام محاسبه کنند. طبق برآورد آن ها، سهامداران اتریوم می توانند تا 8.47٪ در APY در ازای قفل کردن دارایی های خود در مکانیسم های Beacon Chain دریافت کنند.

ارزش استخراج‌پذیری ماینرها یا MEV (مالیات استخراج‌کنندگان) توسط اعتبارسنج‌هایی که می‌توانند بلوک‌ها را در دوره‌های افزایش نوسانات اضافه کنند، متعادل می‌شود. همچنین، MEV یکی از تأثیرگذارترین عوامل تمرکز در اتریوم پس از ادغام (ETH) همراه با فرصت‌های کاهش DoS خواهد بود. از جولای 2022، استیکنگ Ethereum PoS Beacon Chain به شدت متمرکز خواهد بود و Lido Finance بر آن مسلط است.

اتریوم کلاسیک (ETC) خروج از قدرت هش اتریوم را نمی پذیرد

 ماینرهای اتریوم (ETH) مجبور خواهند شد تجارت خود را کنار بگذارند و یا این که به بلاک چین دیگری انتقال یابند که از الگوریتم Ethash استفاده می کند. این انتقال به معنای اجرای استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) است. این روند ETC را به جمع 20 ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار بازگرداند.

برخی از ماینرها حمایت خود را از یک فورک فرضی اثبات کار (PoW) برای اتریوم قدیمی (ETH) اعلام کرده اند. با این حال، بسیار بعید است که DeFi اتریوم و زیرساخت های استیبل کوین ها به نحوی همچنان از اثبات کار استفاده کنند. همچنین وجود همزمان دو اکوسیستم اتریوم (ETH) و توکن ها و برنامه های دوگانه منجر به مشکلات عمده ای خواهد شد.


shape