اینفلوئنسرهای FTX به دلیل تبلیغ کلاهبرداری رمزارز با شکایت یک میلیارد دلاری روبرو می شوند

اینفلوئنسرهای FTX به دلیل تبلیغ کلاهبرداری رمزارز با شکایت یک میلیارد دلاری روبرو می شوند

1401/12/26

این شکایت توسط ادوین گاریسون رهبری می‌شود و علیه اینفلوئنسرهای FTX عمدتاً در پلتفرم یوتیوب ثبت شده است.


یک شکایت دسته جمعی به رهبری ادوین گاریسون علیه اینفلوئنسرهای FTX، عمدتاً در یوتیوب، تشکیل شده است که به دنبال خسارت یک میلیارد دلاری است زیرا آنها تقلب رمزارز FTX را بدون افشای غرامت تبلیغ می‌کنند.این شکایت در 15 مارس در بخش جنوبی فلوریدا میامی تنظیم شد.


کوین پافرات، گراهام استفان، آندری جیخ، جاسپریت سینگ، برایان یونگ، جرمی لفور، تام نش، بن آرمسترانگ، اریکا کولبرگ و Creators Agency LLC به عنوان پاسخ دهندگان معرفی شدند. متهمان هشت کاربر یوتیوب هستند، شرکت مدیریت استعداد که تبلیغ FTX و موسس آژانس را انجام می داد. در این شکایت، متهمان به‌عنوان اینفلوئنسرها توصیف می‌شوند که خود را به‌عنوان مصرف‌کنندگان واقعی معرفی می‌کنند که اطلاعات معتبر و ارزشمندی را با پیروان خود به اشتراک می‌گذارند.


موسسه حقوقی مسکوویتز وکالت شاکیان را بر عهده دارد. هفت شاکی نام برده از کشورهای مختلف هستند و همگی یک اوراق بهادار ثبت نشده از FTX در قالب YBA [حساب بازدهی] خریداری کرده اند. دعوی ادعا می کند که شاکیان از طریق خرید اوراق بهادار ثبت نشده متحمل خسارت شده اند و متهمان آن را برای منافع مالی خود و یا FTX تبلیغ کرده اند. طبقات جهانی و ملی شاکی در این دعوی شناسایی شدند و اگر نگوییم میلیون‌ها، هزاران مصرف‌کننده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که FTX به آن‌ها YBA ارائه  کرده و یا فروخته است. متهمان خواستار غرامت به مبلغ بیش از 1,000,000,000 دلار هستند.


در این شکایت آمده است که کمیسیون امنیت و مبادلات ایالات متحده در سال 2017 هشدار داده است که اگر مشخص شود که حساب بازدهی اوراق بهادار است، افرادی که آنها را تبلیغ می کنند به دلیل ترویج یک اوراق بهادار ثبت نشده یا عدم افشای صحیح پرداخت ها و غرامت خود تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. در این دعوی آمده است که این سوال که آیا این مورد از طریق بیانیه های نظارتی مختلف، راهنمایی ها و اقدامات صادر شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و سایر نهادهای نظارتی عملاً پاسخ مثبت داده شده است.


علاوه بر این، دادخواست ادعا می‌کند که SEC رویکرد ثابتی نسبت به ارزهای دیجیتال نشان داده است و در ادامه به بحث در مورد پرونده‌های اخیر و در حال انجام مربوط به SEC و صنعت کریپتو و همچنین تست‌های Howey و Reves پرداخت.


به گفته این شرکت حقوقی، این دعوا تلفیقی از چندین دعوای دسته جمعی است. این شرکت گفت: شکایت گاریسون در 15 نوامبر 2022 ثبت شد، و اولین شکایت دسته جمعی مربوط به FTX است که در کشور ثبت شده است. Garrison همچنین شاکی در دعوای دسته جمعی است که علیه طرفداران مشهور FTX نیز مطرح شده است.


shape