ChatGPT جایگزین توسعه‌دهندگان نمی‌شود ؛ توسعه‌دهندگان ETHDubai به این موضوع توجه می‌کنند

ChatGPT جایگزین توسعه‌دهندگان نمی‌شود ؛ توسعه‌دهندگان ETHDubai به این موضوع توجه می‌کنند

1401/12/25

آخرین نسخه ChatGPT می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها و اکسپلویت‌های قرارداد هوشمند اتریوم را شناسایی کند ، اما آیا در آینده جایگزین توسعه‌دهندگان خواهد شد؟


جدیدترین نسخه ChatGPT سر و صدای زیادی به پا کرده است و امتیاز بالایی برای تست های SAT کسب کرده و آسیب پذیری ها و سوء استفاده ها در قراردادهای هوشمند اتریوم را برجسته کرده است. به گفته توسعه‌دهنده OpenAI، GPT-4 آخرین نسخه از مدل زبان بسیار تأثیرگذار هوش مصنوعی (AI) است که دارای عملکرد در سطح انسانی در معیارهای مختلف حرفه‌ای و آکادمیک است. جدا از امتیازات برجسته در طیفی از معیارهای مختلف حرفه ای و آکادمیک، GPT-4 همچنین توانایی بررسی قراردادهای هوشمند اتریوم، برجسته کردن آسیب پذیری ها و حتی پیشنهاد راه های بالقوه برای بهره برداری از کد را نشان داده است.


Conor Grogan، مدیر Coinbase، گفتگوی سریعی را با ChatGPT به اشتراک گذاشت که در آن چت ربات هوش مصنوعی قبل از تأیید روشی برای سوء استفاده از قرارداد، تعدادی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برجسته کرد. شاید جالب‌تر این باشد که توصیه ChatGPT بررسی می‌شود، زیرا دقیقاً همان قرارداد هوشمند در سال 2018 از طریق همان روشی که مدل زبان پیشنهاد کرده بود هک شده بود.


در پشت آخرین ارتقاء ChatGPT و پتانسیل آن برای بررسی، پیشنهاد و ارائه بینش به توسعه دهندگان قرارداد هوشمند اتریوم، Ezra Reguerra روزنامه نگار Cointelegraph این موضوع را در گفتگو با شرکت کنندگان در کنفرانس ETHDubai این هفته بررسی کرد.


سلمان ارشد، توسعه دهنده بلاک چین، ارتباط ChatGPT با بلاک چین را با توجه به تمرکز بر Web3 در فرآیندهای امنیتی و حسابرسی برجسته کرد. حسابرسان قرارداد هوشمند پرهزینه هستند و ChatGPT روشی به موقع و مقرون به صرفه برای بررسی کد ارائه می دهد. ارشد اضافه کرد که پایگاه دانش گسترده ChatGPT نقطه قوت آن است، اما همچنان برای منطق تجاری و درخواست‌های خاص به ورودی انسانی نیاز دارد. مزیت آن این است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کارهای بسیار بیشتری را در زمان بسیار کمتری انجام دهند.


یکی دیگر از توسعه دهندگان بلاک چین، Syed Ghazanfer ، نیز ماهیت مشارکتی ChatGPT را برجسته کرد، که هنوز برای طیف گسترده ای از کاربران بسیار مفیدتر از تهدید بالقوه خودکارسازی فرآیندها و جایگزینی کارکنان انسانی است. وی افزود که ChatGPT یک ابزار مفید برای توسعه دهندگان باقی خواهد ماند و فرآیندهایی مانند خواندن و فشرده سازی اسناد را خودکار می کند.


ChatGPT برای توسعه دهندگان برای حل مشکلات کدنویسی بسیار مفید است.این ابزار مجهز به هوش مصنوعی همچنین می تواند برای ممیزی امنیتی قراردادهای هوشمند و پلتفرم های Web3 مفید باشد.


shape