وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی را در ارتباط با حذف ChipMixer اعلام کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی را در ارتباط با حذف ChipMixer اعلام کرد

1401/12/25

Minh Quốc Nguyễn، ساکن هانوی، ویتنام، به عنوان اپراتور ChipMixer در فیلادلفیا به چندین تخلف متهم شده است.


وزارت دادگستری ایالات متحده در 15 مارس اعلام کرد که علیه یکی از ساکنان هانوی، ویتنام، در ارتباط با عملکرد ChipMixer، اتهاماتی را مطرح کرده است. این اعلامیه اندکی پس از آن منتشر شد که مشخص شد یک اقدام یوروپل به رهبری مجری قانون آلمان، میکسر رمزارز مستقر در ویتنام را تعطیل کرده است.


دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی پنسیلوانیا، Minh Quốc Nguyễn را به پولشویی، اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز و سرقت هویت متهم می کند. این جنایات حداکثر تا 40 سال حبس دارد.


Nguyễn به عنوان خالق و اپراتور زیرساخت آنلاین مورد استفاده توسط ChipMixer شناسایی شد. گفته می‌شود که نگوین ChipMixer را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کند و به مشتریان توصیه می‌کند که چگونه از اقدامات مشتری Know You (KYC) و ضد پولشویی (AML) اجتناب کنند. علاوه بر این، ChipMixer بدون ثبت نام در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده یا جمع آوری داده های KYC/AML به مشتریان آمریکایی خدمات رسانی می کرد.


وزارت دادگستری، ChipMixer را بین آگوست 2017 تا مارس 2023 به تعدادی از فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط کرد، از جمله تسهیل شستشوی 17 میلیون دلار بیت‌کوین (BTC) مرتبط با حملات باج‌افزار. همچنین به پولشویی بیش از 700 میلیون دلار بیت کوین متصل به کیف پول هایی که حاوی وجوه دزدیده شده بودند، از جمله وجوه از پل Axie Infinity Ronin و پل Harmony Horizon، و بیش از 200 میلیون دلار بیت کوین مرتبط با دارک نت و همچنین بیت کوین مورد استفاده توسط اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه برای خرید بدافزار کمک کرد.


Elliptic گفت که تراکنش های بلاک چین میکسر را تجزیه و تحلیل کرده و دریافته است: ChipMixer برای پولشویی بیش از 844 میلیون دلار بیت کوین استفاده شده است که می تواند مستقیماً با فعالیت های غیرقانونی از جمله حداقل 666 میلیون دلار ناشی از سرقت. مرتبط باشد.


ChipMixer قبلاً برای مجریان قانون بین المللی شناخته شده بود. پردازش وجوه دزدیده شده توسط آن در اوایل سال 2019 مورد توجه قرار گرفت.


shape