بانک NatWest محدودیت ماهیانه 6 هزار دلاری را برای پرداخت های ارز دیجیتال تعیین می کند

بانک NatWest محدودیت ماهیانه 6 هزار دلاری را برای پرداخت های ارز دیجیتال تعیین می کند

1401/12/24

رئیس بخش حفاظت از کلاهبرداری NatWest بر اهمیت خودحضانتی در کریپتو در میان اعمال محدودیت‌های جدید کریپتو توسط بانک تأکید کرد.


NatWest، یک بانک خرده‌فروشی و تجاری در بریتانیا، در حال اتخاذ تدابیری برای محافظت از مشتریان در برابر ضرر احتمالی در ارزهای دیجیتال در بحبوحه رسیدن بیت‌کوین به بالاترین حد چند ماهه است. در 14 مارس، NatWest محدودیت‌های عمده‌ای را برای پرداخت به صرافی‌های ارزهای دیجیتال اعمال کرد و سقف‌های روزانه و ماهانه را برای چنین تراکنش‌هایی اعمال کرد.


NatWest محدودیتی معادل 1000 پوند انگلیس (1216 دلار) برای تراکنش های روزانه مربوط به مبادلات رمزارز تعیین کرده است. این بانک همچنین محدودیت پرداخت 30 روزه 5000 پوند (6080 دلار) را اعمال کرده است. این بانک گفت که آخرین محدودیت‌های NatWest در راستای کمک به محافظت از مشتریان در برابر از دست دادن مبلغی که در زندگی آن ها تغییر ایجاد می‌کند است، و افزود که سرمایه‌گذاری‌های کریپتو به دلیل حجم قابل توجهی از کلاهبرداری‌ها در این صنعت خطرناک است.


استوارت اسکینر، رئیس بخش حفاظت از کلاهبرداری NatWest گفت: ما شاهد افزایش تعداد کلاهبرداری ها با استفاده از صرافی های ارزهای دیجیتال بوده ایم و برای محافظت از مشتریان خود اقدام می کنیم. این مدیر اجرایی بر اهمیت خودحضانتی در کریپتو تاکید کرد و به سرمایه گذاران رمزارز هشدار داد که ذخیره سازی دارایی های خود را به شخص ثالث واگذار نکنند.


به گفته NatWest، کلاهبرداران رمزارز با دادن وعده‌های سود زیاد، به طور فزاینده‌ای از بحران جاری پیرامون هزینه‌های زندگی سو استفاده می‌کنند. مجرمان با فقدان درک از نحوه عملکرد بازارهای ارزهای دیجیتال و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن‌ها بازی می‌کنند تا سرمایه‌گذاران را تشویق کنند تا پول خود را به صرافی‌هایی که اغلب به نام خود مشتری توسط مجرم یا قربانی راه‌اندازی می‌شوند، تحت فشار مجرم، منتقل کنند. در این اطلاعیه اشاره شده است که مردان بالای 35 سال بیشتر در معرض خطر هستند زیرا تمایل بیشتری به ریسک در سرمایه گذاری خود دارند. 


در این بیانیه، NatWest همچنین چند گام را برای جلوگیری از قربانی شدن در کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشت، از جمله توصیه به اشتراک نگذاشتن کلیدهای خصوصی خود با دیگران. این بانک همچنین به سرمایه گذاران کریپتو توصیه کرد که تمام اطلاعات در مورد این بازار را با سرعت کم مطالعه کنند تا از سرمایه گذاری های عجولانه و افتادن در دام وب سایت های جعلی جلوگیری کنند. NatWest همچنین به سرمایه گذاران توصیه می کند که مراقب هدایا به عنوان یکی از گسترده ترین کلاهبرداری ها در رمزارزها باشند.


NatWest به دلیل قطع تمام پرداخت‌های کارت اعتباری و نقدی به صرافی رمزارز Binance در سال 2021 شناخته شده است. در آن زمان، این شرکت به سطح بالایی از کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری رمزارز نیز اشاره کرد. این خبر در حالی منتشر می شود که بیت کوین به بالای 26000 دلار رسیده است زیرا داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) نشان می دهد که تورم سالانه 6 درصد و ماه به ماه 0.4 درصد افزایش یافته است. رشد قیمت بیت کوین نیز احتمالاً به عدم اطمینان مداوم در مورد ورشکستگی بانک های بزرگ در ایالات متحده از جمله بانک سیلیکون ولی، سیلورگیت و بانک سیگنچر نسبت داده می شود.


shape