مدیر عامل Coinbase به ویژگی های بانکی پس از بحران بانک سیلیکون ولی فکر می کند

مدیر عامل Coinbase به ویژگی های بانکی پس از بحران بانک سیلیکون ولی فکر می کند

1401/12/22

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس می‌گوید که این صرافی قبلاً به فکر افزودن ویژگی‌هایی برای تبدیل شدن به یک نئوبانک بوده است.

جامعه گسترده‌تر ارزهای دیجیتال به بحث در مورد پیامدهای مداوم پس از بسته شدن سه بانک بزرگ آمریکایی ادامه می‌دهد و درخواست‌هایی برای خدمات نئوبانک برای این صنعت در کارت‌ها وجود دارد.بانک سیلیکون ولی (SVB) که به طور سنتی به استارت آپ ها در چندین صنعت نوآوری خدمات ارائه می کرد، توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا در 10 مارس تعطیل شد.دلایل بسته شدن هنوز آشکار نشده است، اما این خبر باعث ایجاد شوکی در صنعت شد، که عمدتاً توسط ناشر USD Coin Circle که بیش از 3.3 میلیارد دلار از ذخایر 40 میلیارد دلاری خود را در بانک محبوس کرده بود، منتشر شد.


Signature Bank، که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال نیز خدمات می‌دهد، در 12 مارس به سرنوشت مشابهی دچار شد. دپارتمان خدمات مالی نیویورک، این بانک را در اختیار گرفت تا از فعالیت‌های بیشتر بانکی جلوگیری کند، زیرا مشتریان تلاش می‌کردند وجوه خود را از SVB و Signature بیرون بکشند. بسته شدن SVB  ضربه سختی را به همراه داشت، زیرا استیبل‌کوین USDC به‌دلیل عدم قطعیت برای مدت کوتاهی 1 دلار خود را از دست داد.


USDC پس از اینکه جرمی آلر، مدیر عامل Circle اعلام کرد که ناشر استیبل کوین شرکای بانکی جدیدی در ایالات متحده ایجاد کرده است، دوباره به مرز 1 دلار رسید. با توجه به آشفتگی چند روز گذشته، اکوسیستم ارزهای دیجیتال اکنون نگاهی دقیق‌تر به روابط با موسسات مالی سنتی دارد که به سپرده‌های ارزهای فیات، برداشت‌ها و جریان‌های پولی خدمات می‌دهند.برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase در 13 مارس در توییتر گفت که صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا قبلاً ویژگی‌هایی را در نظر گرفته است که به طور بالقوه می‌توانند شکاف‌هایی را که در آخرین شکست بانکی رایج در معرض دید قرار گرفته‌اند دور بزنند یا پر کنند.


رایان لاکی، مدیر ارشد استراتژی شرکت بیمه ارزهای دیجیتال اورتاس، این سوال را مطرح کرد که آیا این صرافی به ارائه خدمات نئوبانکینگ به افراد و مشاغل با ارزش خالص فکر کرده است یا خیر؟کوین بیس تایید کرد که در 10 مارس حدود 240 میلیون دلار در Signature Bank نگهداری می کند، اما انتظار دارد تمام دارایی های نقدی خود را بازیابی کند.


بسته شدن SVB و Signature  باعث ترس از اجرای گسترده این موضوع در بانک های منطقه ای در سراسر ایالات متحده در آخر هفته شد. گزارش بلومبرگ همچنین نشان می دهد که فدرال رزرو ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال در حال بررسی ایجاد صندوقی برای پوشش سپرده ها در بانک های ضعیف هستند.


shape