محصولات سرمایه گذاری کریپتو در بحبوحه سقوط SVB بیشترین خروجی را تجربه کرده اند

محصولات سرمایه گذاری کریپتو در بحبوحه سقوط SVB بیشترین خروجی را تجربه کرده اند

1401/12/22

ترس و وحشت در بازار ارزهای دیجیتال هفته گذشته پس از سقوط بانک سیلورگیت و بانک سیلیکون ولی منتشر شد.

محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال هفته گذشته 10 درصد از دارایی‌های تحت مدیریت خود را از دست دادند، زیرا سرمایه‌گذاران نهادی برای خروج در جریان آخرین قسمت از نوسانات بازار ناشی از سقوط بانک سیلورگیت و سیلیکون ولی عجله داشتند.


بر اساس گزارش کوین‌شیر، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال ۲۵۵ میلیون دلار خروجی برای هفته منتهی به ۱۲ مارس به ثبت رساندند که پنجمین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین افت هفت روزه را در تاریخ ثبت کرده است. کاهش 10 درصدی دارایی های تحت مدیریت یا AUM، تمام دستاوردهای سال 2023 را بازگرداند.


بیت‌کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین دارایی رمزارز، شاهد کاهش 244 میلیون دلاری بود. محصولات اتر 11 میلیون دلار در AUM از دست دادند، در حالی که وجوه چند دارایی 2.2 میلیون دلار افزایش یافت.


جریان‌های سال به امروز برای بیت‌کوین، اتر و صندوق‌های چند دارایی منفی است. اگرچه محصولات بیت‌کوین کوتاه هفته گذشته خروجی جزئی را ثبت کردند، اما این دارایی‌ها در سال جاری 49 میلیون دلار ورودی داشته است.


سرمایه‌گذاران هفته گذشته پس از اینکه بانک سیلورگیت ، یک موسسه مالی دوستدار رمزارز، اعلام کرد که عملیات خود را کاهش می‌دهد و تمام دارایی‌های باقی‌مانده را نقد می‌کند، در خطر بودند. در اوایل ماه جاری، سیلورگیت اعلام کرد که ارائه مدارک لازم به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به تأخیر می اندازد، که باعث نگرانی های گسترده در مورد وضعیت مالی آن شد. مانند سایر شرکت‌ها، مشکلات سیلورگیت ناشی از مشارکت آن با صرافی ارز دیجیتال FTX است که اکنون ورشکسته است.


 هرج و مرج هفته گذشته بسته شدن ناگهانی بانک سیلیکون ولی (SVB) بود، یک موسسه مالی که پیوندهای عمیقی با صندوق های سرمایه گذاری مخاطره آمیز متمرکز بر ارز دیجیتال دارد. اگرچه این بانک مجاز به ورشکستگی بود، فدرال رزرو، خزانه داری ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال در آخر هفته تایید کردند که تمام سپرده های SVB را ضمانت می کنند.


به نظر می رسد که حل و فصل سقوط SVB باعث تقویت اعتماد در بخش کریپتو شده است که منجر به افزایش بازار بیت کوین و سایر دارایی های رمزارز است. قیمت بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۲۰ هزار دلار در هفته گذشته، در ۱۳ مارس به ۲۴۶۳۹ دلار رسید.


shape