تنظیم کننده های بریتانیا با سرعت برای ارائه طرحی برای شرکت های فناوری آسیب دیده از سقوط بانک سیلیکون ولی حرکت می کنند

تنظیم کننده های بریتانیا با سرعت برای ارائه طرحی برای شرکت های فناوری آسیب دیده از سقوط بانک سیلیکون ولی حرکت می کنند

1401/12/21

یک طرح اضطراری برای نجات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری آسیب دیده از سقوط بانک سیلیکون ولی در بریتانیا در حال انجام است.


بر اساس گزارش‌های متعدد در 12 مارس، طرحی برای نجات استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری آسیب دیده از سقوط بانک سیلیکون ولی در بریتانیا در حال انجام است. نخست وزیر Rishi Sunak گفت که دولت با سرعت کار می کند تا طرحی را در ساعات آینده ارائه کند که نیازهای نقدینگی عملیاتی و جریان نقدینگی را برای مشتریان بانک سیلیکون ولی در بریتانیا تامین کند. 


هدف این طرح جلوگیری یا به حداقل رساندن آسیب به برخی از امیدوار کننده ترین شرکت های ما است. به روز رسانی صدراعظم همچنین خاطرنشان کرد که دولت با این موضوع به عنوان یک اولویت بالا برخورد می کند، زیرا مذاکرات بین رئیس بانک انگلیس، نخست وزیر و صدراعظم در آخر هفته انجام می شود. بانک انگلستان (BoE) فعالیت شعب SVB در بریتانیا (SVB U.K.) را در 10 مارس متوقف کرد و اعلام کرد که حضور محدود در بریتانیا دارد و هیچ عملکرد حیاتی حمایت کننده از سیستم مالی وجود ندارد.


طبق گفته BoE، یک رویه ورشکستگی بانک به این معنی است که سپرده گذاران واجد شرایط توسط طرح جبران خدمات مالی تا سقف محافظت شده 85000 پوند (تقریبا 102288 دلار) یا تا سقف 170000 پوند (تقریبا 204،5 دلار) پرداخت می شوند. 


بیش از 200 بنیانگذار و مدیر عامل شرکت های فناوری بریتانیا در 11 مارس نامه ای را امضا کردند و خواستار مداخله دولت شدند. این نامه خطاب به جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا، ادعا می‌کند که بسیاری از شرکت‌های فین‌تک تمام عملیات بانکی خود را از طریق SVB مدیریت می‌کنند.


سیلیکون ولی توسط ناظر مالی کالیفرنیا در 10 مارس پس از اعلام تلاش برای جمع آوری 2.25 میلیارد دلار سرمایه برای تقویت عملیات تعطیل شد. این بانک یکی از بزرگترین وام دهندگان در ایالات متحده است که خدمات بانکی را برای بیش از 40000 کسب و کار کوچک و بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری پر ریسک دوستدار رمزارز ارائه می دهد. بر اساس گزارش حسابرسی Castle Hill، دارایی‌های سرمایه‌گذاران خطرپذیر Web3 در این بانک بیش از 6 میلیارد دلار بوده است که شامل 2.85 میلیارد دلار از Andreessen Horowitz، 1.72 میلیارد دلار از Paradigm و 560 میلیون دلار از Pantera Capital می‌شود.


shape