جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در حال کار بر روی سقوط بانک سیلیکون ولی است، نه نجات آن

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در حال کار بر روی سقوط بانک سیلیکون ولی است، نه نجات آن

1401/12/21

جانت یلن در مصاحبه ای در 12 مارس گفت که تنظیم کننده های ایالات متحده در حال کار برای رسیدگی به سقوط بانک سیلیکون ولی هستند، اما کمک مالی بزرگی را در نظر نمی گیرند.


جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، ظاهراً در حال کار با تنظیم کننده ها برای رسیدگی به سقوط بانک سیلیکون ولی و محافظت از سرمایه گذاران است، اما درحال در نظر گرفتن یک کمک مالی بزرگ نیست. یلن این اظهارات را در مصاحبه ای با CBS News در 12 مارس بیان کرد و مدعی شد که تنظیم کننده ها در حال طراحی سیاست های مناسب برای رسیدگی به وضعیت این بانک هستند.


با توجه به این واقعیت که اکثر حساب‌ها در SVB امن نیستند، یلن متوجه شد که تنظیم‌کننده‌ها از مشکلاتی که سپرده‌گذاران خواهند داشت بسیار آگاه هستند، بسیاری از آنها کسب‌وکارهای کوچکی هستند که افراد را در سراسر کشور استخدام می‌کنند. و البته، این یک نگرانی مهم است و همکاری با تنظیم کننده ها برای رفع این نگرانی ها درحال انجام است. یلن همچنین در مورد احتمال متاثر شدن سایر بانک های منطقه ای آمریکا از سقوط سیلیکون ولی  نیز صحبت کرده است. داده های فدرال رزرو نشان می دهد که بانک های کوچک در ایالات متحده تا فوریه 2023 دارای 6.8 تریلیون دلار دارایی و 680 میلیارد دلار سهام بوده اند.


بانک سیلیکون ولی یکی از 20 بانک بزرگ در ایالات متحده است که خدمات بانکی را به بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری دوستدار رمزارز ارائه می دهد. طبق گزارش Castle Hill، دارایی‌های سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر Web3 بیش از 6 میلیارد دلار در این بانک بوده که شامل 2.85 میلیارد دلار از Andreessen Horowitz، 1.72 میلیارد دلار از Paradigm و 560 میلیون دلار از Pantera Capital می‌شود.


به گفته یلن، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در حال بررسی گستره وسیعی از گزینه های موجود از جمله خرید از بانک های خارجی است. وی خاطرنشان کرد: ما مطمئناً برای رسیدگی به موقع به این وضعیت اقدام می کنیم.


سیلیکون ولی توسط ناظر مالی کالیفرنیا در 10 مارس پس از اعلام فروش قابل توجه دارایی ها و سهام با هدف جذب 2.25 میلیارد دلار سرمایه برای تقویت عملیات تعطیل شد. FDIC به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده های بیمه شده منصوب شد. با این حال، FDIC تنها تا 250000 دلار به ازای هر سپرده گذار، در هر موسسه و هر طبقه مالکیت بیمه می کند.


shape