بانک Silicon Valley دوستدار کریپتو در حال مذاکره برای فروش سهام خود است

بانک Silicon Valley دوستدار کریپتو در حال مذاکره برای فروش سهام خود است

1401/12/20

SVB Financial، شرکت مادر بانک سیلیکون ولی، در حال مذاکره برای فروش سهام خود است. دیوید فابر از CNBC این خبر را روز پنجشنبه اعلام کرد و اظهار داشت که SVB Financial مشاورانی را برای فروش استخدام کرده است و چندین موسسه مالی بزرگ به این بانک علاقه نشان داده اند.


  این خبر در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ثبات مالی بانک منتشر می‌شود، زیرا سهام آن در روز پنجشنبه پس از افشای فروش دارایی‌ها و سهام برای جمع‌آوری سرمایه، بیش از 60 درصد کاهش یافت. این هشدار در حالی است که استارت‌آپ‌های کریپتو برای یافتن گزینه‌های بانکی بادوام تلاش می‌کنند.  SVB Financial به دلیل حمایت از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر دوستدار رمزارز معروف است و سقوط آن ضربه دیگری به بخش بانکداری دوستدار رمزارز خواهد بود.


در اوایل این هفته، Silvergate Capital اعلام کرد که پس از فروش دارایی‌های خود با زیان هنگفت، بخش بانکی خود را تعطیل می‌کند تا بیش از 8 میلیارد دلار برداشت را در بحبوحه رکود گسترده‌تر بازار کریپتو پوشش دهد.


SVB Financial هنوز در مورد فروش احتمالی اظهار نظر نکرده است، اما این خبر قبلاً روی سهام آن تأثیر گذاشته است که متوقف مانده است. انتظار می رود این شرکت به زودی اطلاعات بیشتری را منتشر کند.


  با این حال، فابر نشان می‌دهد که خروج سپرده‌های بانک سیلیکون ولی از فرآیند فروش پیشی می‌گیرد، زیرا این بانک برای افزایش سرمایه در میان آشفتگی فعلی بازار تلاش می‌کند. این حرکت یک توسعه نگران کننده است، زیرا خروج سپرده ها می تواند بسیار سریع حرکت کند و بانک را در موقعیت آسیب پذیری قرار دهد. علیرغم استخدام مشاوران برای فروش، این روند ممکن است به اندازه کافی برای رفع نگرانی های نقدینگی بانک سریع پیش نرود.


علاوه بر بانک سیلیکون ولی، سایر بانک ها نیز تحت تاثیر نوسانات اخیر بازار قرار گرفته اند. بانک First Republic،  30 درصد کاهش یافته است و به دلیل نوسانات متوقف شده است، در حالی که بانک Signature، 20 درصد کاهش یافته است. این کاهش نشان دهنده نگرانی های گسترده تر در مورد بانک های صنعت فناوری است.


   جیم کرامر از CNBC نیز این خبر را ارزیابی کرد و اظهار داشت که رسیدگی به بانک هایی که از بیت کوین و سهام «قبل از عرضه اولیه سهام» به عنوان وثیقه استفاده می کنند برای بازار دشوار است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که تنها دو بانک بزرگ وجود دارد که با این توصیف مطابقت دارند، سیلورگیت کپیتال و بانک سیلیکون ولی


shape