Cardano (ADA) DeFi به ATH جدیدی در ارزش کل قفل شده رسید

Cardano (ADA) DeFi به ATH جدیدی در ارزش کل قفل شده رسید

1401/12/18

اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) در شبکه بلاک چین کاردانو با سرعتی زیاد در حال رشد است و معیارها این رشد را تایید می کنند. داده‌های DeFiLlama نشان می‌دهد که ارزش کل قفل شده (TVL) در کاردانو به بالاترین حد خود یعنی 336.1 میلیون سکه ADA رسیده است.


این رقم، به ارزش 110.39 میلیون دلار در زمان نگارش این مقاله، از ابتدای فوریه تا زمان کنونی به طور مداوم رشد داشته است. با گسترش پروتکل‌های DeFi در کاردانو، Minswap بر TVL تسلط دارد و مجموعاً 40.1 میلیون دلار قفل شده است که نشان‌دهنده برتری 36.01 درصدی است.





کاردانو، حداقل در مقایسه با گزینه های موجود، یک مرکز قرارداد هوشمند با سطح بالای توان عملیاتی است. این پروتکل با وجود پیشینه، پیشرفت تکنولوژی و تبلیغات، از رقبای خود از جمله Solana (SOL) و Avalanche (AVAX) عقب مانده است.


رسیدن به این ATH فعلی در TVL یک نقطه عطف قابل توجه است زیرا نشان دهنده پیوستن پروژه های جدید در بلاک چین است. همانطور که در اوایل این هفته گزارش شد، شبکه کاردانو به شدت بر عملکرد پروتکل متمرکز است و تلاش های هماهنگی برای ساخت زنجیره جانبی Hydra Head خود انجام می دهد که مقیاس پذیری بلاک چین زیربنایی را تجسم می بخشد.


کاردانو باید دو برابر شود


امروزه یکی از راه‌های اصلی برای رتبه‌بندی یک مرکز قرارداد هوشمند، TVL و تعداد کل تراکنش‌هایی است که روی پروتکل انجام می‌شود. در هر دو مورد، کاردانو به طور قابل توجهی عقب است زیرا به عنوان مثال زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، دارای TVL به ارزش 4.74 میلیارد دلار است.


اتریوم از این لحاظ پروتکل رقیب کاردانو است. با این حال، نیاز به پیشی گرفتن از دیگر رقبای شناخته شده اتریوم، کاردانو را مجاب کرده است تا تلاش های خود را برای رشد اقتصاد DeFi خود در سراسر جهان دو برابر کند.ارزش این ارز دیجیتال در زمان نوشتن این خبر 1.98 درصد کاهش یافته است و به 0.32 دلار رسیده است.


shape