مشاور ریپل در مورد پروژه‌های خصوصی XRP Ledger و CBDC شفاف سازی می کند

مشاور ریپل در مورد پروژه‌های خصوصی XRP Ledger و CBDC شفاف سازی می کند

1401/12/16

مشاور ارشد ریپل برای CBDC و مشارکت های جهانی، Antony Welfare، رازهای پروژه های به اصطلاح  رمزارز دولتی این شرکت را برملا کرده است. به گزارش Welfare، پروژه های در حال توسعه با Bhutan و Palau  در حال حاضر در مرحله پیشرفته هستند.


مشاور ریپل گفت که نسخه های خصوصی XRP Ledger برای کار بر روی این پروژه ها و پروژه های مشابه CBDC یا stablecoin استفاده می شود. هنگامی که از او پرسیده شد که آیا XRP می تواند به عنوان یک ارز پل برای مبادلات CBDC بین شبکه های خصوصی ایالت ها استفاده شود، این مشاور مستقیماً پاسخی نداد. با این وجود، او گفت، هر زنجیره XRPL خصوصی می تواند به زنجیره اصلی متصل شود و بنابراین، همه CBDC ها برون مرزی خواهند بود.


XRP و XRPL خصوصی


برخی از اعضای جامعه، مدیریت ریپل را به ایجاد و بهره برداری از زنجیره های خصوصی XRPL و وجود XRP خصوصی ویژه متهم کرده اند. به گفته این افراد ، قیمت این XRP خصوصی با توکن موجود در بازار متفاوت است.


این نظریه توسط مت هامیلتون، مدیر سابق روابط توسعه دهندگان ریپل، نقض شده بود. به گفته این توسعه‌دهنده، اگرچه زنجیره‌های خصوصی XRPL برای پروژه‌های CBDC و stablecoin وجود دارد، تنها یک XRP وجود دارد و آن هم فقط در زنجیره اصلی است. همیلتون نتیجه گرفت که XRP خصوصی می تواند در یک سیستم کاملاً ایزوله وجود داشته باشد یا قیمت آن توسط عناصر بازار متعادل شود.


shape