بزرگترین دامپ NFT تاکنون، توسط کارشناسان Nansen مورد توجه قرار گرفت

بزرگترین دامپ NFT تاکنون، توسط کارشناسان Nansen مورد توجه قرار گرفت

1401/12/08

جامعه جهانی NFT در مورد انگیزه Machi Big Brother که بیش از هزار NFT از چهار مجموعه 1 Tier را در یک روز به قیمت بیش از 18 میلیون دلار فروخت، حدس هایی می زنند. هفته گذشته، او یکی از بزرگترین ذینفعان ایردراپ Blur (BLUR) شد.


اندرو تورمن از Nansen می‌گوید: Machi Big Brother «بزرگ‌ترین تخلیه NFT تا کنون» را آغاز می‌کند.


اندرو تورمن، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در یک شرکت تحقیقاتی پیشرو نانسن، متوجه فعالیت جالب جفری هوانگ، یک معامله گر کهنه کار NFT که به طور محاوره ای به عنوان برادر بزرگ Machi شناخته می شود، شد. در 23 تا 24 فوریه، هوانگ NFT های خود، از جمله مواردی از گران ترین مجموعه ها در این بخش را به طور انبوه می فروخت.


برای مثال ، هوانگ 90 توکن Bored Apes Yacht Club (BAYC)، 191 توکن Mutant Ape Yacht Club (MAYC)، 112 توکن Azuki و 308Otherdeed  فروخت. در مجموع، او با کمپین فروش خود بیش از 18 میلیون دلار به دست آورد.


در همین زمان، او روز بعد، بخش عظیم توکن ها را پس گرفت. همچنین، او 7000 اتر (ETH) را به مخزن سپرده Blur (BLUR)، پرفروش‌ترین بازار NFT در سال 2023 و خطرناک‌ترین رقیب برای OpenSea سپرده گذاری کرد.


این نهنگ هنوز  ETH 11000 را در NFT های مختلف نگه می دارد، بنابراین حمله او به بازارها ممکن است بسیار دور از دسترس باشد. شایان ذکر است که او یک میلیون توکن BLUR را در نتیجه ایردراپ اخیر دریافت کرد. تحلیلگران Arkham افشا کرده اند که او بلافاصله تمام جوایز airdrop خود را به قیمت 1.3 میلیون دلار فروخت.


معاملات مجموعه های NFT سطح بالا با تخفیف


  محقق نانسن به برخی از جنبه های انگیزه هوانگ اشاره کرد. اول از همه، او ممکن است علاقه مند به دریافت ایردراپ های BLUR اضافی برای فعالیت خود باشد. یا اینکه او فقط خواسته است سود خود را از معاملات قبلی سیو کند.


همچنین، ممکن است شاهد یک دستکاری بزرگ باشیم: تورمن تاکید کرد که چنین کمپین‌های فروش در کانون توجه معامله‌گران NFT هستند و ممکن است علاقه به خرید BAYC، MAYC و سایر مجموعه‌های برتر را تسریع کنند.




در نتیجه این فروش سنگین، 21 مورد از 25 مجموعه NFT سطح بالا شاهد کاهش قیمت کف خود در 24 ساعت گذشته بوده اند. NFT های CloneX بدترین عملکرد را دارند: قیمت کف آنها 9.2٪ کاهش یافت.


shape