توکن CRO

توکن CRO

1401/03/15

مقدمه


Crypto.com از تغییر نام استیپلز سنتر در لس آنجلس، کالیفرنیا به عنوان Crypto.com Arena، بستن قراردادها برای متحد کردن Crypto.com با لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کینگز، و همچنین انواع فوتبال اروپایی، سرفصل های سرتاسر جهان را به خود اختصاص داده است. تیم ها، مت دیمون را به عنوان چهره آخرین کمپین تبلیغاتی Crypto.com معرفی می کنند. هدف این مشارکت افزایش شناخت برند و افزایش هیجان در سراسر شبکه است.


کمپین جدید Crypto.com بیش از 100 میلیون دلار هزینه داشته است و قرار است در نزدیک به دوازده کشور اجرا شود. شعار این کمپین: "شانس و اقبال برای انسان های شجاع بیشتر است" می باشد و بر اساس این ایده است که مردم از طریق پیگیری رویاهای خود به موفقیت و رده های بالا می رسند.  از زمانی که این شعار یعنی"Fortune Favors the Brave" پخش شده است، CRO توجهات جهانی به خود جلب کرده است.


اگرچه ثابت شده است که این کمپین برای سرمایه‌گذاران بسیار قدرتمند است، اما تبلیغات به تنهایی برای افزایش مداوم قیمت CRO کافی نیست. Crypto.com ممکن است پیشرو در بازاریابی رمزنگاری هم باشد، اما اصل موضوع این است که محتوای قابل توجهی در پشت چهره زیبای آن وجود دارد. این شرکت در دارایی هایی با ارزش های رو به رشد تخصص دارد و فرصت های سرمایه گذاری جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد که عبارتند از:


  • CRO و NFT ها، به شما سهمی در پلتفرم را می دهند.
  • ویزا کارت فلزی با گزینه های بازگشت وجه نقدی.
  • فرصت های سرمایه گذاری با نرخ بهره تا 14.5 درصد سالیانه.
  • پروتکل های DeFi که به کاربران سود پرداخت می کنند.
  • امکان سوآپ و فارمینگ


نسل بعدی بلاک چین عمومی آن یعنی کرونوس، برای خریداران و بازرگانان ساخته شده است و آنها را قادر می سازد تا با حفظ حریم خصوصی، امنیت و سهولت، از ارزهای دیجیتال استفاده کرده و آن ها را بپذیرند.


هدف Crypto.com این است که "رمزارزها را در هر کیف پولی قرار دهد." از زمان تأسیس آن در سال 2016، شبکه مستقر در هنگ کنگ به یک رهبر در پرداخت رمزارزها با موبایل تبدیل شده است. شتاب روزافزون CRO علامتی از کند شدن را نشان نمی دهد، و این ارز دیجیتال یکی از سریع ترین رشدهای بین ارزهای دیجیتال را تجربه کرده است.


توکن CRO چیست؟


توکن CRO توکن اصلی Crypto.com است. CRO که یک توکن ERC20 در بلاک چین اتریوم است، دسترسی به مزایای متعدد در اکوسیستم کریپتو را در اختیار کاربران قرار می دهد که هدف آن ترویج پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال است. Crypto.com به کاربران خود امکان خرید و فروش با ارز فیات و کارت های نقدی به همراه امکان معامله، گرفتن وام و استقراض را می دهد. این توکن همچنین دارای کیف پول غیر حضانتی مخصوص به خود است.


در واقع کرونوس (CRO) ارز دیجیتال بومی زنجیره Crypto.com که یک بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز که توسط شرکت پرداخت، تجارت و خدمات مالی Crypto.com توسعه یافته است، می باشد.


توزیع توکن CRO


مجموع عرضه سکه های CRO به تعداد 30 میلیارد محدود شده است. این مقداری است که پس از سوزاندن 70 میلیارد توکن CRO باقی مانده است، این بزرگترین توکن سوزی در تاریخ رمزارزها تا کنون بوده است است. 10.4 میلیارد دیگر در قراردادهای هوشمند قفل شده اند و به صورت ماهانه با باز شدن قفل آنها، سوزانده می شود.


سیاسیت های عرضه CRO به این صورت تنظیم شده است که 20 درصد به عنوان سرمایه  پروژه، 20 درصد برای مشوق های بلندمدت شبکه، 10 درصد برای توسعه و حمایت جامعه و 20 درصد برای کمک های بلاعوض به اکوسیستم اختصاص داده شده است. 30 درصد نهایی نیز به صورت روزانه در یک دوره پنج ساله برای توزیع ثانویه و مشوق های راه اندازی، منتشر می شوند.


کاربردهای CRO


کرونوس توکن بومی است که برای تقویت بلاک چین خود استفاده می شود. این توکن در ابتدا به عنوان یک توکن پاداش در  ERC20 طراحی شده بود اما بعدا به بلاک چین Crypto.com، کرونوس منتقل شد. شما می توانید از CRO به عنوان یک ارز واسطه نیز استفاده کنید یا از آن برای تبدیل کریپتو به فیات با نرخ های مقرون به صرفه استفاده کنید.


بلاک چین Crypto.com به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت‌های رمزارزها به صورت آنلاین را آسان‌تر و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر برای همه می‌کند. این شبکه با قابلیت تأیید پرداخت فوری بهینه شده است که حداکثر مقیاس پذیری را پشتیبانی می کند. تأییدها به طور متوسط کمتر از یک ثانیه طول می کشد و این پلتفرم برای پشتیبانی از حدود 50000 تراکنش در ثانیه (TPS) پس از تکمیل اجرای شبکه آزمایشی طراحی شده است.


استیکینگ CRO


استیکینگ اصطلاحی برای قفل کردن و واسپاری دارایی های رمزنگاری است که از طریق شرکت در برنامه های پلتفرم صورت می گیرد و با دریافت سود یا پاداش نیز همراه است. برنامه ی استیکنگ CRO چندین مزیت را ارائه می دهد.


استیکینگ امکان افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین را فراهم می کند. کاربران سکه های خود را در پروتکل Crypto.com قرار می دهند. هر چه کاربر سکه های بیشتری را در اختیار پلتفرم بگذارد، احتمال بیشتری دارد که به اعتبارسنج مورد نظری تبدیل شود که تراکنش ها را تایید می کند. هنگامی که یک بلوک جدید از تراکنش ها آماده اضافه شدن به بلاک چین است، کاربران اعتبارسنج، جوایزی را دریافت می کنند که معمولاً سکه های تازه ضرب شده است. کاربران وقتی سکه های خود را به استیک می کنند، کنترل CRO خود را از دست نمی دهند، و همچنین می توانند در صورت تمایل به معامله، آنها را از این حالت خارج کنند.


کسانی که در بلاک چین Crypto.com در برنامه استیکینگ شرکت می کنند، می توانند از راه های مختلفی سود ببرند، از جمله:


  • دسترسی به ویزا کارت های Crypto.com
  • پاداش بازگشت نقدی، تخفیف و سایر مزایای کیف پول
  • دریافت درصد سودهای سالیانه ی بالاتر


بلوک‌های جدید هر پنج تا شش ثانیه ایجاد می‌شوند، به این معنی که هر پنج تا شش ثانیه پاداش نیز ایجاد می‌شود. پاداش های سهام بر اساس گروه کاربر نیز متفاوت است. به عنوان مثال، گروه سبز 10 درصد پاداش دریافت می کند. پاداش ها به صورت هفتگی پرداخت می شود. شما نیازی به داشتن حداقل مقدار CRO برای استیکینگ نداریدو همچنین، شما آزاد هستید که در هر زمان استیک انجام دهید یا آن را لغو کنید.


برای به استیک کردن CRO، باید CRO را با استفاده از کارت اعتباری یا کیف پول فیات خریداری کنید. هنگامی که به اندازه ای که میخواهید CRO داشته باشید    ، می توانید از طریق برنامه Crypto.com به صفحه کارت دسترسی داشته باشید. ویزا کارت Crypto.com مورد نظر خود را انتخاب کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. همچنین می‌توانید مبلغ استیکینگ را از طریق کیف پول CRO خود ارتقا یا افزایش دهید. به سادگی روی دکمه ارتقا کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.


ایمنی شبکه بلاک چین Crypto.com


زنجیره Crypto.com بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که سازگاری ERC20 را امکان پذیر می کند.این شبکه توسط تابع Ethash ایمن شده است، که بر مبنای الگوریتم اثبات کار (PoW) است. Ethash این کنترل را انجام می دهد که خروجی فرآیند هش باید مقداری کمتر از آستانه ایجاد کند. شبکه اتریوم آستانه را افزایش یا کاهش می دهد تا اطمینان حاصل کند که بلاک ها با نرخ مناسب استخراج می شوند.


برای حفظ امنیت، زنجیره Crypto.com از چارچوبی به نام مدل‌سازی تهدید استفاده می‌کند. این مدلسازی تضمین می کند که شبکه می تواند با استفاده از مدل STRIDE، که بر روی موارد زیر تمرکز دارد، بلاک چین را به درستی پیش بینی، شناسایی و در برابر تهدیدات از آن محافظت کند.


  • جعل
  • دستکاری
  • انکار
  • اطلاعات
  • خود داری از خدمات
  • بالا بردن امتیاز


معماری بلاک چین CRO برای تسهیل پرداخت موبایلی از طریق انواع ویژگی های تخصصی طراحی شده است که با استفاده از چندین گره به آن دست می یابد. هر گره از یک لایه جداگانه پشتیبانی می کند که در زیر توضیح داده شده است.


  • گره های شورا


این گره ها تراکنش ها، اعتبارسنجی ها و تسویه حساب ها را مدیریت می کنند و هزینه های پردازش را دریافت می کنند. گره های شورا برای هر تراکنشی که پردازش می کنند، پاداش دریافت می کنند.


  • گره های خریدار


گره‌های تاجر و خریدار، خدمات امانی را ارائه می‌کنند، تسویه حساب‌ها را برای سایر کاربران مدیریت می‌کنند و سایر خدمات و تأیید مربوط به تراکنش‌های معامله گران را ارائه می‌دهند. آنها با توجه به مقدار هر تراکنشی که پردازش می کنند پاداش دریافت می کنند.


  • گره های عامل تسویه حساب


این گره‌ها توکن‌های CRO را در ازی استیبل کوین ها می‌فروشند و عملیات خود را تسویه می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که معامله گران پس از تسویه به گزینه‌های تبدیل قیمت پایدار دسترسی دارند.به گره های عامل تسویه با یک کارمزد با نرخ ثابت برای هر پرداخت فیات که پردازش می کنند، پاداش داده می شود.


  • گره های انجمن


گره های انجمن به مشتریان و معامله گران کمک می کنند تا تراکنش های مستقیم را تکمیل کنند. این گره ها همچنین به عنوان یک پایگاه خانگی برای سایر کاربرانی که مایل به نظارت بر عملیات مختلف هستند، عمل می کند.


CRO در مقابل BNB: کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟


بایننس کوین (BNB) یکی از ارزهای دیجیتال برتر با ارزش بازار حدود 100 میلیارد دلار است. معامله گران می توانند از BNB برای استیک کردن و یا برای بهره مندی از هزینه های معاملاتی با تخفیف استفاده کنند و از تخفیف های قابل توجه کارمزد برخوردار شوند. برای سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری نسبتا مطمئن را ترجیح می دهند، BNB همچنان محبوب خواهد بود.


Crypto.com یک تازه وارد نسبتا جدید است اما پتانسیل های زیادی از جمله کارمزدهای پایین، تراکنش های تقریبا فوری و پشتیبانی اختصاصی مشتری را دارد. پلتفرم آن به گونه ای طراحی شده است که کار با ارز دیجیتال را آسان و در دسترس قرار دهد؛ حتی برای کسانی که تازه وارد دنیای رمزارزها شده اند. ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین، حریم خصوصی و امنیت را تضمین می کند، اما ویژگی های امنیتی مختلف در کنار هم کار می کنند تا خطر هک و کلاهبرداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این رمزارز دارای کارت های اعتباری است که شامل جوایز بازگشت نقدی و سایر مشوق ها می شود. طراحی بسیار در دسترس این پلت فرم چند منظوره این پتانسیل را دارد که ارزش CRO را به میزان زیادی افزایش دهد.


در حالی که هر دو سکه BNB و CRO گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند، ممکن است هر یک از آن ها به دلایل مختلف مورد توجه سرمایه گذاران مختلف قرار گیرند. اگر می خواهید به کارت های همه کاره، جوایز خرج کردن، نرخ بهره چشمگیر و کارمزدهای معاملاتی پایین دسترسی داشته باشید، Crypto.com می تواند گزینه بهتری باشد.


سخن آخر


بلاک چین Crypto.com محصولات در حوزه ی رمزارزها برای پرداخت، تجارت و سرمایه گذاری را ارائه می دهد که برای طیف گسترده ای از مردم جذاب خواهد بود. این بلاک چین راه‌حل‌های پرداخت همه‌کاره را ارائه می‌کند که برای انجام معاملات و امکان دریافت وجوه طراحی شده‌اند و در عین حال راه‌حل‌های تجاری و سرمایه‌گذاری سودآوری برای ایجاد درآمد ارائه می‌دهد که نهایتا منجر به یک اکوسیستم DeFi پایدار با پتانسیل افزایش سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان خواهد شد.

shape