گالا گیمز GALA

گالا گیمز GALA

1401/03/15

مقدمه


طی چند ماه گذشته، صنعت GameFi که دارای عنصر بازی برای کسب درآمد (P2E) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است، بخش عمده‌ای از دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال را در اختیار گرفته است.

گالا گیمز (Gala Games) پلتفرمی است که طیف وسیعی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را ایجاد می‌کند که هر کدام از آنها مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی خود را از طریق استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به بازیکنان ارائه می‌دهد. این پلتفرم که در سال 2020 راه اندازی شد، با پاداش دادن به بازیکنان در قالب توکن های GALA برای انجام طیف وسیعی از بازی هایشان، یکی از اولین محرک ها در زمینه بازی برای کسب درآمد بود.

گالا گیمز که به‌عنوان پلتفرمی که «بازی‌های بلاک‌چینی را که واقعاً می‌خواهید بازی کنید»را می‌سازد، به جای عرضه بازی‌های نوع MVP که معمولاً در فضای بازی برای کسب درآمد دیده می‌شوند، کیفیت بازی‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. این پلتفرم اکوسیستمی از بازی‌های تحت مالکیت و کنترل شده توسط بازیکن است که هر کدام چیز متفاوتی را برای جذب مخاطب ارائه می‌دهند. این پلتفرم توسط یک تیم 60 نفره توسعه یافته است و بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. مدیر عامل گالا گیمز ، اریک شیرمایر، همچنین یکی از بنیانگذاران Zynga است. Zynga یک توسعه دهنده بازی های اجتماعی بسیار محبوب است.


GALA چگونه کار می کند؟


گالا گیمز تا حدودی شبیه به فروشگاه Steam یا GOG است، زیرا دارای طیف گسترده ای از بازی ها برای انتخاب و بازی کاربران است. با این حال، برخلاف این فروشگاه‌ها، همه بازی‌ها 100% رایگان هستند و از طریق یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) از طریق بلاک چین قابل دسترسی هستند.

تا به امروز، گالا گیمز در حال کار بر روی پنج بازی مختلف است که عبارتند از:


  • Mirandus: یک ماجراجویی فانتزی حماسی است که در آن بازیکنان در مکان های مختلف با هیولاها مبارزه می کنند و سرزمین خود را برای کسب درآمد می سازند.
  • : Spider Tank یک بازی چندنفره در عرصه نبرد آنلاین (MOBA) است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تانک‌های عنکبوتی و تسلیحات مختلف، برای کسب امتیاز با هم رقابت کنند.
  • Town Star: یک بازی ساخت و ساز شهر و توسعه است که به بازیکنان از سراسر جهان اجازه می دهد تا برای کسب NFT رقابت کنند.
  • Fortified: یک بازی دفاع از برج است که بازیکنان در آن استراتژی های خود را با استفاده از انواع دارایی های متعلق به خود آزمایش می کنند.
  • Echoes of Empire: یک بازی استراتژیک علمی-تخیلی حماسی است که بازیکنان را بر سر منابع کمیاب پراکنده در سراسر جهان به رقابت وا می دارد.


بازیکنان همچنین به یک فروشگاه NFT کامل دسترسی دارند که از تمام دارایی‌های درون بازی متعلق به بازیکن پشتیبانی می‌کند. این آیتم‌ها به شش کلاس از لحاظ کمیاب بودن تقسیم می‌شوند: معمولی، غیر معمولی، کمیاب، حماسی، افسانه‌ای و باستانی و به لطف ادغام آن با CoinPayments، می‌توان آنها را در قالب چندین ارز دیجیتال خرید یا فروخت.


توکن گالا(GALA) چیست؟


پلتفرم گالا گیمز دارای توکن کاربردی بومی خود است که به عنوان GALA شناخته می شود. این به عنوان دارایی دیجیتال اصلی در اکوسیستم گالا گیمز برای خرید اقلام، پرداخت‌های همتا به همتا، پاداش و موارد دیگر استفاده می‌شود.

کاربران همچنین می توانند با اجرای یک Gala Node در اکوسیستم گالا گیمز شرکت کنند. این امر مستلزم خرید مجوز از کاربران است و پس از آن می‌توانید نرم‌افزار نود را از رایانه خانگی خود اجرا کنید و در قالب توکن‌های GALA و NFT‌های نادر بالقوه پاداش دریافت کنید. این مجوزحدود 13000 دلار هزینه دارد. تعداد کل کاربرانی که می توانند در این فرآیند شرکت کنند 50000 است.


چه چیزی گالا گیمز را منحصر به فرد می کند؟


بازی برای کسب درآمد و بازی های مبتنی بر بلاک چین با دارایی های متعلق به بازیکنان چیز جدیدی در صنعت ارزهای دیجیتال نیست. با این حال، گالا گیمز چند ترفند در آستین خود دارد که مسلماً به آن کمک می‌کند تا مسیر خود را در این فضا ادامه دهد.

نگاهی به برخی از برجسته ترین ویژگی های متمایز آن می اندازیم:


  • ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند بایننس


گالا گیمز که در اصل بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده بود، اخیرا از برنامه غیرمتمرکز p.Network Bridg استفاده کرده است تا توکن GALA را به زنجیره هوشمند بایننس به عنوان دارایی BEP-20 پیوند دهد. این به بازیکنان این امکان را می‌دهد که هنگام استفاده یا خرج کردن توکن‌های GALA، هزینه‌های تراکنش را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.


  • بازی های چندگانه

 


بازی‌های شبکه گالا تجربه‌های بازی مبتنی بر بلاک چین را ارائه می‌کنند که در آن پلتفرم نزدیک به شش بازی را در فهرست توسعه‌اش دارد که شامل بازی‌های RPG، بازی‌های کاوش در فضا، بازی‌های دفاع از برج و موارد دیگر می‌شود.


  • فروشگاه داخلی


 


گالا گیمز خرید و فروش اقلام درون بازی را در فروشگاه داخلی آن برای بازیکنان آسان می کند و کاربران این امکان را می دهد که به راحتی نقدینگی برای اقلام بازی خود تهیه کنند یا آیتم ها یا شخصیت های جدیدی را خریداری کنند تا تجربه و عملکرد بازی خود را بهبود بخشند.


  • قدرت گرفته ازجامعه


 


شبکه گالا گیمز به کاربران متعلق به جامعه وابسته است که به تقویت این پلتفرم کمک می کنند. بنابراین، تیم توسعه و کارکنان به طور مداوم با جامعه در تماس هستند تا مشخص کنند که کدام بازی ها یا ویژگی ها بیشتر مورد توجه جامعه بوده است. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که منابع برای ارائه بازی‌ها و تجربیاتی که مردم می‌خواهند و تولید دارایی‌هایی که به‌طور منحصربه‌فرد برای جامعه آن طراحی شده است، مصرف می‌شود.


  • جامعه بزرگ کاربران


برخلاف اکثر بازی‌های مدل بازی برای کسب درآمد(P2E)، که معمولاً تعداد بازیکنانی بین ده‌ها تا صدها هزار نفر دارند، گالا گیمز دارای بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال است. در نتیجه، بازی‌هایی که از طریق این پلتفرم راه‌اندازی می‌شوند احتمالاً در میان محبوب‌ترین بازی‌های P2E در فضای بلاک چین قرار خواهند گرفت.


  • قصد دارد بلاک چین خود را راه اندازی کند


این شرکت در سایت وبلاگ خود پست کرده است که در آخرین مراحل راه اندازی بلاک چین خود است. پلتفرم GALA در حال حاضر بر روی بایننس اجرا می شود و در گذشته نیز مشکلاتی با کارمزد تراکنش های بالا و ازدحام شبکه داشته است. پست GALA بیان می کند که مهاجرت به شبکه اختصاصی آن یعنی GalaChain این مشکلات ها را کاهش می دهد. این پست بیشتر پیش‌بینی می‌کند که اجرای بر روی GalaChain باعث کاهش هزینه‌های بازیکنان و افزایش سرعت بازی می‌شود و تجربه کلی بهتری را برای گیمرها فراهم می‌کند.


  • مجموعه NFT خودش و یک جامعه بسیار فعال دارد


گالا گیمز دارای یک مجموعه موفق NFT با یک بازار ثانویه فعال برای افرادی که علاقه مند به خرید آن ها هستند می باشد که آن را با نام VOX راه اندازی کرده است. یکی از NFT های آن سال گذشته 3 میلیون دلار فروخته شد. توسعه دهندگان همچنین فعالانه از جامعه بازیکنان خود در مورد انواع بازی هایی که می خواهند GALA توسعه دهد و به پلتفرم اضافه کند، بازخورد می خواهند.

این نوع طراحی بازی مبتنی بر تعامل با جامعه، همراه با جریان‌های درآمدی برای بازی، این محیط را به یک محیط بازی فوق‌العاده جذاب تبدیل می‌کند. طبق گزارش CoinMarketCap.com، گالا گیمز بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و بیش از 26000عدد NFT از زمان شروع آن در سال 2019 فروخته شده است.


توکن GALA


توکن GALA دارای حداکثر عرضه ثابت 50 میلیارد واحد است. از این تعداد نزدیک به 7 میلیارد گالا در حال حاضر در گردش است. این نشان دهنده 14٪ از حداکثر کل است.


طبق اسناد رسمی گالا، در مجموع 17123286 گالا هر روز توزیع می‌شود که نیمی از آن به اپراتورهای نود بنیانگذاران و نیمی دیگر به محافظان بازی‌های گالا می‌رسد.


مشابه بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، گالا گیمز یک چرخه نصف شدن را در برنامه انتشار خود گنجانده است. میزان انتشار هر سال در 21 جولای به نصف کاهش می یابد. 


آیا GALA برای سرمایه گذاری خوب است؟


دلایل فراتر از حدس و گمان زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی بخواهد توکن GALA را داشته باشد. برخی ازین دلایل به ویژگی های آن شامل خرید دارایی های درون بازی، راه اندازی یک گره و به حداکثر رساندن درآمد درون بازی مربوط می شود. 


با این حال، اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های گالا گیمز هنوز زنده نیستند. از پنج عنوان بازی چهار عنوان هنوز در حال توسعه هستند، در حالی که تاون استار تنها بازی آماده بازی (در نسخه بتا) است. با حدود 1.3 میلیون کاربر آماده حضور در این بازی ها، واضح است که پتانسیل افزایش قابل توجهی در تقاضا برای توکن GALA وجود دارد.


علاوه بر این، برخی از بازی‌ها شباهت‌هایی با چندین بازی پرفروش امروزی دارند. کل پلتفرم دارای ارزش بازار فعلی بسیار معقولی است که حدود 400 میلیون دلار است. به عنوان مثال، بازی Echoes of Empire شباهت‌هایی با اطلس ستاره‌ای که به شدت مورد استقبال قرار گرفته شده است، دارد.


این پلتفرم در حال توسعه یک پلتفرم بلاک چین بومی با سرعت بالا است تا هزینه ها را به طور چشمگیری کاهش دهد و از پشتیبانی از ده ها هزار کاربر همزمان اطمینان حاصل کند. علاوه بر این واقعیت که Star Atlas به تنهایی از نظر ارزش بازار مشابه Gala Games است، دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم این پلتفرم کمتر از ارزش واقعی، قیمت گذاری شده است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که گالا از تورم عرضه قابل توجهی رنج می برد. تنها 14 درصد از عرضه در حال حاضر در گردش است، در حالی که بیش از 17 میلیون توکن جدید هر روز وارد گردش می شود.


روی هم رفته، علی‌رغم رشد نسبتا بالا، گالا گیمز احتمالا هنوز فضای زیادی برای رشد بیشتر دارد. البته با فرض اینکه تیم آن بتواند به وعده‌های خود مبنی بر تولید بازی‌های واقعا سرگرم‌کننده و متعادل عمل کند.


نکات مثبت برای سرمایه گذاری


  • پیش بینی های کارشناسان قیمت برای توکن GALA حاکی از رشد مثبت در آینده نزدیک است. برخی از تحلیلگران پیشنهاد می کنند که GALA می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای بلندمدت نیز باشد.
  • گالا در تلاش است تا با استفاده از یک مفهوم بلاک چین آزادی محورتر، صنعت بازی را متحول کند.
  • از طیف گسترده ای از بلاک چین برای استفاده از سه مکانیسم یکپارچه اجماع استفاده می کند.


نکات منفی برای سرمایه گذاری


  • پروژه های مشابهی در صنعت بلاکچین وجود دارند.
  • با رقابت شدید پروژه هایی مانند Decentraland و The Sandbox مواجه است.

shape