Crypto Exec می گوید XRP و ADA همیشه اوراق بهادار بوده اند

Crypto Exec می گوید XRP و ADA همیشه اوراق بهادار بوده اند

1401/10/12

از آنجایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا مشخص کند که کدام ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شوند، ژن هافمن، مدیر ارشد اجرایی پروژه بلاک چین Chia coin دیدگاه خود را برای رفع برخی از این سردرگمی ها در توییت های اخیر به اشتراک گذاشت.


 هافمن به طور خاص بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE) و XChange (XCH) را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد که آنها اوراق بهادار نیستند. او سپس به اتریوم (ETH)، XRP، FTX Token (FTT)، Solana (SOL)، Avalanche (AVAX) و Cardano (ADA) اشاره کرد و ادعا کرد که همه این ارزهای دیجیتال همیشه اوراق بهادار بوده اند.


فراتر از تلاش برای طبقه‌بندی سکه‌های مختلف به عنوان اوراق بهادار یا غیر آن ها، هافمن، همچنین توضیح داد که پروژه‌ها به فروش توکن‌ها یا سکه‌های خود به سرمایه‌گذاران برای جمع‌آوری وجوه قانونی در ایالات متحده متکی نباشند. در عوض، روش‌های شناخته شده‌ای برای انجام این کار بدون به خطر انداختن سرمایه‌گذاران بالقوه وجود دارد.


هافمن پیش بینی کرد که SEC در این نبرد قانونی علیه ریپل پیروز خواهد شد. به گفته وی، یک قاضی فدرال در نهایت به این نتیجه خواهد رسید که XRP یک اوراق بهادار است. در حالی که مطمئناً بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای ویژگی های اوراق بهادار هستند، توجه به این نکته مهم است که همه رمزارزها لزوماً اوراق بهادار نیستند.


بیت کوین به طور کلی غیرمتمرکز است و اوراق بهادار در نظر گرفته نمی شود. به این معنی که سهم مالکیت یک پروژه یا بخشی از سود حاصل از سرمایه گذاری پروژه را به سرمایه گذاران نمی دهد. با این حال، جان رید استارک، رئیس سابق دفتر اجرای اینترنت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اخیراً پیشنهاد کرده است که این ارز دیجیتال پرچمدار نیز باید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه بندی شود.


shape