دوج کوین Doge Coin

دوج کوین Doge Coin

1401/01/23

مقدمه


در روز سه‌شنبه، 20 آوریل 2020،حامیان  Doge Coin (دوج کوبن) اعلام کردند که این رمزارز موج صعودی خود برای رسیدن به هدف قیمتی 1 دلار را شروع می کند و آن ها این روز را به نام «روز دوج» نامگذاری کردند. اگرچه آن ها هنوز به این هدف دست نیافته اند ولی بسیار به آن نزدیک شدند. بالاترین قیمتی که برای دوج کوین ثبت شده است حدود 74 سنت است. امروزه یک علاقه ی خاص وسواس گونه برای دوج کوین در دنیای کریپتو شکل گرفته است. رمزارزی که در ابتدا به عنوان یک شوخی شروع شد، اما اکنون تبدیل به ستاره آینده شده است. این روزها هر فردی به نحوی در مورد دوج کوین صحبت می کند. افرادی که در مورد آن می‌دانند مشتاق هستند به‌روزرسانی‌های آن را دنبال کنند و افرادی که آنقدرکنجکاو نیستند دوست دارند بدانند دوج کوین دقیقاً چیست. شخصیت‌های شناخته شده مانند ایلان ماسک و اسنوپ داگ و شرکت‌هایی مانند اسنیکرز علاقه ناگهانی خود را به افرادی که در استخراج دوج‌کوین دخیل بودند، و به صورت کلی به دوج کوین نشان دادند.


دوج کوین چیست؟


دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است که بسیار شبیه به یک آلتکوین بیت کوین است که محیطی کاملا غیرمتمرکز و امن که عاری از هرگونه دخالت شخص ثالث در مورد تراکنش ها باشد را برای کاربران خود فراهم می کند.


دوج کوین چگونه شروع شد؟


دو مهندس نرم افزار، مهندس IBM، بیلی مارکوس و مهندس Adobe، جکسون پالمر، دوج کوین را در 6 دسامبر 2013 ایجاد کردند. این دوج کوین به عنوان یک "شوخی" برای رمزارزهای پیشرو مانند بیت کوین، با الهام از میم محبوب Doge با تصویری ازیک سگ نژاد Shiba Inu آغاز شد. اما پس از آن فورا به یک موفقیت تبدیل شد و امروز، ارزش دوج کوین در بازار کریپتو حدود 20 میلیارد دلار است و در حال حاضر یازدهمین رمزارز در رنکینگ از لحاظ بزرگی ارزش بازار است.


ظهور دوج کوبن


در سال 2013، دوج کوبن در میان افرادی از جامعه که فقط می‌خواستند آزادانه با ارزهای دیجیتال بازی کنند، بسیار محبوب شد. بعدها، انجمن‌های اینترنتی مانند Reddit و انجمن دوج کوبن، شروع به پاداش دادن در قالب دوج کوبن به سازندگان محتواهای خود کردند و این باعث شد که در سال 2014  دوج کوبن ارزش معاملاتی بسیار بالایی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشد.

پس از آن، ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا، برجسته‌ترین پیرو دوج‌کوین، مکرراً شروع به توئیت‌هایی درباره جلد مجلات «دوج» ساختگی کرد که منجر به افزایش قیمت این میم کوین شد. به دنبال آن، افراد مشهور دیگری مانند اسنوپ داگ و جین سیمونز نیز شروع به توییت کردن و تبلیغ دوج کوبن در رسانه های اجتماعی کردند.

در آوریل 2020، ایلان ماسک توییت کرد: "دوج در ماه پارس می کند" که باعث شد ارزش دوج کوبن بیش از 600٪ افزایش یابد. در نتیجه این اقدامات، امروزه ارزش فعلی بازار دوج کوبن به 20 میلیارد دلار رسیده است.


دوج کوین چگونه کار می کند؟


دوج کوین یک ارز دیجیتال است که مانند سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم، بر روی فناوری بلاک چین کار می کند. بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده و امن است که تمام تراکنش های انجام شده توسط هر ارز دیجیتال را بدون داشتن یک مرجع متمرکز، ذخیره می کند.

  • همه کاربران شبکه دوج کوین دارای یک کیف پول دیجیتال هستند که از دو کلید تشکیل شده است ؛ یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی.
  • شخص می تواند با دانستن شناسه کیف پول و کلید عمومی شخص دیگری درخواست تراکنش کند.
  • هنگامی که درخواست تراکنش انجام شد، برنامه به تمام ماینرهای دوج کوین در سراسر جهان هشدار می دهد تا روند را ادامه دهند.
  • ماینرهای دوج کوین تأیید می کنند که آیا فرستنده به اندازه کافی دوج کوین برای پرداخت دارد یا خیر. و پس از طی مراحل اعتبار سنجی، درخواست تراکنش را تایید می کنند.
  • در همین حال، ماینرهای دوج کوین در سرتاسر جهان برای جمع‌آوری تمام داده‌های تراکنش معلق معروف به nonce با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • آنها سپس یک تابع ریاضی را به کار میگیرند تا hash number (عدد مخلوط) را برای آن غیر از تراکنش معلق ایجاد کنند.
  • به ماینری که با موفقیت عدد مخلوط درست را تولید می کند، 25 دوج کوین پاداش داده می شود.
  • پس از آن، هر دو کاربر یک پیام تأیید دریافت می کنند که درخواست آنها را برای تراکنش تایید شده است.
  • در عرض چند دقیقه مقدار دوج کوین درخواستی به کیف پول گیرنده واریز می شود و بدین ترتیب تراکنش نهایی می شود.


مزایا و معایب دوج کوین


برخی از مزایا و معایب شبکه دوج کوین عبارتند از:

مزایا

  • زمان تایید سریع تر برای تراکنش های تکمیل شده نسبت به بسیاری از شبکه های دیگر.
  • کارمزد تراکنش برای دوج کوین ناچیز است.
  • شبکه دوج کوین جامعه ای فداکار و دوستانه از سازندگان و دنبال کنندگان دارد.
  • ارزش نسبتاً پایین دوج کوین به بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی کمک می‌کند تا به سازندگان محتوای خود پول پرداخت کنند و همچنین می‌تواند به عنوان یک ارز در بازی ها استفاده شود.
  • به طور گسترده پذیرفته شده است.
  • تقریبا همه ی صرافی ها از آن پشتیبانی میکنند.


معایب

  • استخراج دوج کوین سودآوری خوبی ندارد زیرا ارزش آن نسبتا پایین است و با تعداد زیادی از کوین سروکار دارد.
  • دوج کوین یک ارز تورمی است که پتانسیل دوج کوین را به وسیله ای برای سرمایه گذاری محدود می کند.
  • مانند هر قرارداد هوشمند، عملکرد محدودی دارد.
  • در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال برتر، امنیت کمتری دارد.


موارد استفاده از دوج کوین


امروزه بسیاری از کارخانه ها و شرکت‌ها مانند رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها، میزبانی وب، خرده‌فروشان محصولات، کتاب‌فروشان الکترونیکی و خدمات مسافرتی از دوج کوین برای دریافت هزینه هایشان استفاده می‌کنند. علاوه بر تسلا، چند نمونه از شرکت هایی است که در هر بخش از دوج کوین استفاده می کنند، عبارتند از SpaceX, Dallas Mavericks Newegg, Kronos Advanced Technologies, Energy Electronics, AirBaltic, Snel.com, Post Oak Motor Cars, HostMeNow.org, Estate Diamond Jewellery. که این ها نمونه هایی از شرکت‌های برتری هستند که از دوج کوین استفاده می‌کنند.


بهترین صرافی ها برای خرید دوج کوین


پلتفرم‌هایی که در بررسی های زیر مورد بحث قرار می‌دهیم، روشی امن و راحت را برای سرمایه‌گذاری در توکن‌های DOGE ارائه می‌دهند ، به ویژه به این دلیل که همه آنها از پرداخت‌های USD از طریق کارت‌های نقدی/اعتباری و نقل و انتقالات بانکی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، این صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال برخی از ارزهای دیجیتال کم‌ارزش‌تر را نیزارائه می‌کنند تا بتوانید با کارمزد کم ، سبد خود را متنوع کنید.


1. eToro – یکی از بهترین ها در سال 2022  برای خرید دوج کوین

eToro یکی از بهترین مکان ها برای خرید دوج کوین و دیگر آلتکوین‌های برتر است. مهمترین جنبه انتخاب eToro این است که این پلتفرم توسط SEC تنظیم شده و در FINRA ثبت شده است. علاوه بر این، به منظور محافظت بیشتر، مجوز این کارگزار نیز توسط نهادهای صدور مجوز در اروپا و استرالیا تنظیم می شود. صرف نظر از اینکه یک حرفه ای باتجربه یا کاملا مبتدی هستید، eToro کمترین هزینه های معاملاتی را در این حوزه را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، هنگامی که دلار آمریکا را با کارت اعتباری به حساب خود واریز می کنید، هیچ هزینه تراکنشی پرداخت نمی کنید. این مورد را با شرکت هایی مانند Coinbase مقایسه کنید که در آن 3.99% پرداخت خواهید کرد. این پیشنهاد سپرده بدون کارمزد در مورد کیف‌پول‌های الکترونیکی مانند Skrill و PayPal و همچنین ACH نیز وجود دارد.

eToro همچنین بهترین برنامه در موبایل برای خرید دوج کوین است زیرا برنامه موبایل آن توسط iOS و Android پشتیبانی می‌شود، اگر که ترجیح می‌دهید با یک موبایل معامله کنید، میتواند اپلیکیشن آن را دانلود و از آن استفاده کنید.


2. Crypto.com - خرید دوج کوین در کمتر از 5 دقیقه با یک کارت نقدی

صرافی بعدی که برای خرید دوج کوین باید در نظر گرفت Crypto.com است. اگرچه این پلتفرم تنها در سال 2016 تأسیس شد، اما اکنون یکی از بزرگترین صرافی ها در عرصه تجارت ارزهای دیجیتال است. میلیاردها دلار بصورت روزانه جذب می کند و اکنون به میلیون ها مشتری در هر سطح از مهارتی، خدمات ارائه می دهد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Crypto.com برای خرید دوج کوین این است میزبان بیش از 250 سکه مختلف در هر شکل، اندازه و ارزش بازار است.  یکی دیگر از چیزهایی که در مورد Crypto.com  به آن علاقمند خواهید شد این است که این پلتفرم خدمات وام دهی دارایی دیجیتال را ارائه می دهد. این بدان معناست که با سپرده گذاری یک سکه محبوب مانند دوج کوین، بیت کوین یا اتریوم، این فرصت را دارید که توکن های دیجیتالی بیشتری را قرض کنید.


3. Binance ، از طریق حواله بانکی دوج کوین بخرید.

یکی دیگر از کارگزاران آنلاین که به شما امکان خرید دوج کوین را در عرض چند دقیقه می دهد، بایننس است. این صرافی ارز دیجیتال در واقع بزرگترین پلتفرم در این صنعت است که بیش از 100 میلیون مشتری دارد.

از سوی دیگر، اگر ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول خصوصی ذخیره کرده‌اید، می‌توانید وجوه را به بایننس انتقال دهید و متعاقباً توکن‌ها را با دوج کوین تنها با 0.10 درصد کارمزد تعویض کنید. وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید، باید روشن کنیم که برای بایننس توسط هیچ نهاد صدور مجوز، مجوزی تنظیم نشده است.

برای مقابله با این خطر، بایننس طیف گسترده ای از کنترل های امنیتی را برای اطمینان از ایمن نگه داشتن وجوه شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که برای اولین بار یک حساب کاربری ثبت می کنید، باید احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید. سپس در هر تلاش برای ورود به سیستم مورد نیاز خواهد بود.

بایننس لیست سفید آدرس IP را نیز پیاده سازی کرده است، به این معنی که اگر بخواهید از یک مکان جدید وارد شوید، یک بررسی امنیتی اضافی اعمال می شود. یکی دیگر از ویژگی های امنیتی ارائه شده توسط بایننس، ویژگی SAFU آن است. این یک ظرف ذخیره است که وجوهی را از کارمزد تراکنش جمع‌آوری می‌کند و متعاقباً در صورت هک شدن، به دارندگان حساب بازپرداخت می‌کند.بایننس هم معاملات لحظه ای روی یک جفت DOGE/USDT (معامله دوج در برابر تتر) و هم گزینه ای برای مارجین کردن معامله دوج با اهرم دارد.

متاسفانه در حال حاضر استفاده از بایننس برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست اما شما میتوانید از طریق روش های دیگری مثل استفاده از برنامه کیف پول و صرافی غیر متمرکز SafePal به بایننس و بیشتر امکانات آن دسترسی داشته باشید.


4. Coinbase ، روشی آسان برای خرید ایمن دوج کوین

در حالی که بایننس معمولاً توسط سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با تجربه قبلی استفاده می شود، کوین بیس به جمعیتی کاملاً متفاوت پاسخ می دهد. به عبارت دیگر، Coinbase توسط کسانی که تجربه کمی در تجارت ارزهای دیجیتال مانند دوج کوین دارند، بهترین گزینه است.

اگرچه Coinbase  کارمزدهای به نسبت بالاتری دارد که باید هنگام خرید دوج کوین آن پرداخت شود، اما یکی از قابل اعتمادترین پلتفرم ها در این صنعت است. از سال  2012 در Coinbase معامله انجام می شود، که این موضوع آن را به یکی از با قدمت ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در عرصه تجارت آنلاین تبدیل می‌کند.

دلیل دیگری برای در نظر گرفتن خرید دوج کوین در Coinbase این است که این پلتفرم حدود 100 ارز دیجیتال دیگر را در وب سایت خود ارائه می دهد. علاوه بر این، می توانید به هر بازار پشتیبانی شده به صورت آنلاین  از طریق وبسایت و یا از طریق برنامه تلفن همراه دسترسی داشته باشید. کوین بیس یک کیف پول امن دوج کوین ارائه می دهد که در قالب یک اپلیکیشن موبایل برای iOS و اندروید نیز ارائه می شود.

shape