بیبی دوج Baby Doge

بیبی دوج Baby Doge

1401/01/23

مقدمه

تعداد میم کوین ها به سرعت در حال افزایش است و بعضی از آن ها با توجه به حمایت (شاید موقت و منفعت طلبانه) افراد سرشناس ، محبوبیت زیادی کسب کرده اند.Baby Doge Coin که در ژوئن 2021 راه اندازی شد، قرار است نسخه پیشرفته ای از Dogecoin همیشه محبوب باشد. این توکن در حال حاضر یکی از دارایی های گسترده در زنجیره BNB با بیش از 1.3 میلیون دارنده است. این دارائی دیجیتال در برخی از مکان‌های بسیار معروف تبلیغ شده است، از جمله در شورلت کامارو شماره ۶۸ راننده مشهور نسکار برندون براون و همچنین توسط پیشگام محبوب در فناوری و دوستدار معروف میم کوین ها، ایلان ماسک، نیز توئیت شده است و در حال حاضر یکی از محبوب ترین میم کوین های بازار رمرزارزهاست. در این متن با میم کوین ها و روش شناسائی آن ها و به صورت اختصاصی با بیبی دوج بیشتر آشنا می شویم.


میم کوین یا میم توکن چیست؟


همانطور که از نام آنها پیداست، میم کوین ها از یک شوخی یا برداشتی ساده یا حتی احمقانه از سایر رمزارزهای معروف الهام گرفته شده اند. آنها معمولاً در مدت زمان کوتاهی محبوبیت پیدا می‌کنند، که اغلب به صورت آنلاین توسط اینفلوئنسرهای برجسته ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی که تلاش می‌کنند از دستاوردهای کوتاه‌مدت بهره‌برداری کنند، تبلیغ می‌شوند.


چگونه یک میم توکن را شناسایی کنیم؟


ما می‌توانیم با استفاده از شش سرنخ یک میم توکن را شناسایی کنیم. توجه داشته باشید که این لیست یک دستورالعمل است. یک میم توکن نیازی به رعایت همه معیارها ندارد و همیشه استثناهایی وجود دارد.

1-انتشارسریع در فضای اینترنت، مشخصه اصلی یک میم توکن است.

برای درک اینکه میم توکن چیست، باید بفهمید که میم (meme)چیست. مفهوم میم توسط یک زیست شناس به نام ریچارد داوکینز در سال 1989 ایجاد شد. او می‌خواست ایده ژن‌ها را در زندگی به حوزه فرهنگ و رفتار بسط دهد و کلمه‌ای که به ذهنش رسید «میم» بود، یک واحد اساسی فرهنگ که کپی و منتقل می‌شود. ایده این است: میم ها واحدهای فرهنگی هستند که مثل یک ویروس گسترش می یابند. این یک استعاره بسیار مناسب برای زمان ما است. و از آنجایی که مانند ویروس بودن مشخصه بارز میم توکن ها است، می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت پیدا کنند.


2- مفهوم یا برند پشت توکن معمولاً بر اساس فرهنگ عامه یا نامی احمقانه است.

از آنجایی که انتشار سریع باید محرک توکن های میم باشد، برند یا چهره توکن باید زیبا، خنده دار و به یاد ماندنی باشد. در برخی موارد، توکن‌های میم، شوخی‌هایی با توکن‌های میم موجود هستند. به عنوان چند نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • شیبا اینو (یک توکن با تم سگ ؛ inu در ژاپنی به معنای سگ است)
  • Dogelon Mars (ترکیب کلمات Dogecoin + Elon + Mars)
  • DogeBonk 
  • Floki Inu (با الهام از شیبا اینو ایلان ماسک به نام فلوکی... آیا الگویی در اینجا می بینید؟)
  • Kitty Inu (به معنای "گربه-سگ" است)


3- رسانه های اجتماعی رسانه کلیدی برای تحریک تبلیغات و انتشار سریع هستند.

توکن‌های میم از طریق تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و اغلب از طریق همکاری با اینفلوئنسرها به انتشار سریع دست می‌یابند. برخی از کانال‌های تبلیغاتی که توکن‌های میم را ترویج می‌کنند عبارتند از توییتر، اینستاگرام و دیسکورد .


4- آنها معمولا فقط در صرافی های غیرمتمرکز (DEX) مانند Pancake Swap یا Uniswap معامله می شوند.

اگرچه همیشه اینطور نیست، اما معمولاً توکن‌های میم فقط در DEX معامله می‌شوند و معمولاً در صرافی‌های متمرکز (CEX) فهرست نمی‌شوند. به طور کلی، CEX ها نظارت بیشتری دارند و معمولا تمایلی به فهرست کردن توکن های میم ندارند. اما استثنائاتی نیز وجود دارد. CEX هایی مانند Gate.io، که یک صرافی غیرقابل تنظیم است، تمایل بیشتری به فهرست کردن توکن های میم دارد. صرافی‌ها کارمزدی را از معاملات دریافت می‌کنند، بنابراین هر چه توکن‌های بیشتری با حجم معاملات بالا فهرست کنند، برای منفعت خودشان است.


5- تیم توسعه آشکارا اعتراف می کند که پروژه آنها یک میم توکن است، یا به زبانی این موضوع را بیان می کند.

به عنوان مثال Floki Inu Token خود را به عنوان "رمزارز مردم" توصیف می کند و "قدرت میم ها را با ابزار واقعی و خیریه" ترکیب می کند.


6- کاربرد توکن های میم، در واقع بازاریابی است.

بسیاری از توکن ها در ارزهای دیجیتال دلیل وجودشان را مدیون تلاش ادعایی برای حل یک مشکل (در دنیای ارزهای دیجیتال) هستند. به عنوان مثال، یک استیبل کوین مانند USDC (دلار کوین)، تلاشی برای حل مشکل نوسانات در بازارهای ارزهای دیجیتال و پل زدن اکوسیستم رمزنگاری در حال رشد با دنیای ارزهای سنتی فیات است و این کار را با معرفی رمزی که به دلار آمریکا متصل است، انجام می‌دهد. در حالی که توکن‌های غیر میم حداقل ادعا می‌کنند که یک مشکل موجود را حل می‌کنند، یک میم لزوماً نباید مشکلی را حل کند. در واقع، حتی تظاهر به حل یک مشکل هم نمی کند و بازاریابی چیزی است که فروخته می شود.

بیایید به مثال کیتی اینو نگاه کنیم. اگر به وب سایت آن بروید، یک وب سایت زیبا خواهید دید. نماد این میم کوین در پس زمینه مرجانی عمیق تزئین شده است و دارای یک شکل زیبا به عنوان لوگوی برند است و از همه چیز برای ساختن یک ظاهر زیبا در این وبسایت استفاده شده است.

در ادامه ی این متن به بررسی بیبی دوج به صورت اختصاصی خواهیم پرداخت.


بیبی دوج


Baby Doge رمزارز جدیدی است که توسط طرفداران جامعه آنلاینDoge  متولد شد و در واقع یک میم کوین است که چند ترفند و درس از پدر خود، یعنی Doge آموخته است. بیبی دوج با نشان دادن سرعت تراکنش های بهبود یافته و جذابیت جدید خود به دنبال تحت تاثیر قرار دادن پدرش است. این رمزارز دارای انعکاس ثابت است که به دارندگانش پاداش می دهد، بنابراین سکه های بیبی دوج بیشتری به طور خودکار به کیف پول نگهدارنگان در هر تراکنش اضافه می شود. 5% از مبلغ هر تراکنش به عنوان پاداش نگهداری به طور خودکار بین دارندگان بیبی دوج توزیع می شود.

بیبی دوج در ژوئن 2021 راه اندازی شد و دارای یک نقشه راه بلندپروازانه است که شامل تلاش های بیشتر برای خیریه حیوانات خانگی، ایجاد NFT، GameFi و موارد دیگر است.


بنیانگذاران BabyDoge چه کسانی هستند؟


مانند سایر میم کوین ها، مشخص نیست که سازندگان و تیم اصلی پشت بیبی دوج چه کسانی هستند. این توسعه دهندگان بیبی دوج را با استفاده از زنجیره هوشمند بایننس ساختند تا اکوسیستمی را ایجاد کنند که هنوز با اتریوم سازگار است. از زمان آغاز به کار خود در ژوئن 2021، بیبی دوج جامعه ای متشکل از 1300000 دارنده توکن، بیش از 200000 عضو تلگرام، بیش از 880000 دنبال کننده توییتر و 245000 دنبال کننده اینستاگرام را جمع آوری کرده است.


چه چیزی بیبی دوج را منحصر به فرد می کند؟


پروتکل بیبی دوج زیبا است و یک توکن کاهش تورم است که به گونه ای طراحی شده است که در طول زمان کمیاب تر شود. دارندگان بیبی دوج به راحتی با هولد کردن سکه های بیبی دوج در کیف پول خود، بیبی دوج های بیشتری هم کسب می کنند که به طور خودکار به کیف پولشان ارسال می شود. مقدار سکه های بیبی دوج در کیف پول دارندگان با هر تراکنش افزایش می یابد زیرا دارندگان بیبی دوج به طور خودکار 5٪ از هر تراکنشی که در اکوسیستم بیبی دوج اتفاق می افتد را دریافت می کنند. در واقع جامعه ی هولدرها از محل کارمزدهای ایجاد شده در هر تراکنش، سکه‌های بیشتری دریافت می‌کند.

بیبی دوج همچنین ابزارهای دنیای واقعی را در برنامه خود دارد که در بسیاری از میم کوین ها غیرمعمول است. به عنوان مثال دارای کارت بیبی دوج و برنامه تلفن همراه است و مشارکت هایی با Coinpayments برای ادغام بیبی دوج با پلتفرم های تجارت الکترونیک برتر مانند WooCommerce، Shopify و Magento و کمک های خیریه با نجات حیوانات و پناهگاه هایی مانند Paws with Cause، Furkids، Best Friends، ASPCA و جامعه ی Humane انجام شده است.

بیبی دوج یک نقشه راه شش مرحله ای دارد. چند مرحله اول به اندازه کافی عادی است، با اهدافی مانند رسیدن به 25000 دارنده و تکمیل طراحی مجدد وب سایت، که انجام شده است. مرحله آخر جایی است که همه چیز جاه طلبانه تر می شود و شامل رسیدن به ارزش بازار 500 میلیارد دلاری است. تنها تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرده اند و تنها بیت کوین از 500 میلیارد دلار عبور کرده است.


چند سکه بیبی دوج در گردش است؟


در مجموع 420 کوادریلیون سکه Baby Doge وجود دارد که 295 کوادریلیون آن در حال حاضر در گردش است، زیرا 125 کوادریلیون آن (حدود 30٪) قبلاً با سوزاندن سکه حذف شده است. Baby Doge از سه عملکرد برای بهبود کمبود Baby Doge استفاده می کند: 

  • Reflection (افزودن سکه به کیف پول دارندگان)
  • کسب LP (اضافه شده به عنوان یک جفت نقدینگی در PancakeSwap)
  • سوزاندن سکه


در هر معامله Baby Doge Coin، فروشنده 10 درصد کارمزد پرداخت می کند. که صرف موارد زیر می شود:

  • 5٪ برای همه کسانی که در حال حاضر بیبی دوج کوین دارند، دوباره توزیع می شود.
  • 5% دیگر نیز 50/50 تقسیم می شود که نیمی به عنوان بیبی دوج کوین باقی می ماند و نیمی دیگر با بایننس کوین معامله می شود و به طور خودکار به عنوان یک جفت نقدینگی در Pancake Swap اضافه می شود تا نقدشوندگی را پشتیبانی کند. این کوین ها برای یک استخر نقدینگی استفاده می شود تا مردم بتوانند این دو سکه را با یکدیگر مبادله کنند.


کارمزد 10 درصد فروش انگیزه ای برای نگه داشتن بیبی دوج است. اگر مال خود را بفروشید، 10 درصد هزینه پرداخت می کنید. اگر آن را نگه دارید، هر زمان که شخص دیگری بفروشد، بخشی از کارمزد را دریافت خواهید کرد. بیبی دوج کوین این ایده را ابداع نکرد. Safemoon که در ماه مارس راه اندازی شد، دارای همین نوع هزینه است.

 بیبی دوج همچنین یک کیف پول خیریه نیز دارد. یکی از اهداف ذکر شده در وایت پیپر بیبی دوج ، نجات سگ های نیازمند است. همچنین می گوید که این تیم یک کیف پول خیریه با 2.2٪ از کل عرضه بیبی دوج دارد. از آنجایی که 5 درصد از کارمزد تراکنش با این ارز دیجیتال بین دارندگان موجود توزیع می شود، کیف پول خیریه 2.2 درصد از این 5 درصد را به عنوان یک هولدر دریافت می کند. این کیف پول خیریه برای حمایت از شرکای خیریه بیبی دوج استفاده می شود. در 24 ژوئن، حساب توییتر این ارز دیجیتال یک کمک مالی 75000 دلاری به PawsWithCause، یک سازمان غیرانتفاعی که جامعه برای جلب توجه بیشتر به حیوانات در پناهگاه‌های محلی تلاش می کند، اعلام کرد.


امنیت شبکه ی بیبی دوج


بیبی دوج از زنجیره هوشمند Binance برای ارائه اجماع اثبات اسیتیکینگ استفاده می کند که بر 21 اعتباردهنده برای ارائه تمرکززدایی و امکان مشارکت جامعه متکی است. بیبی دوج یک توکن است که بر روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است و امنیت آن توسط این زنجیره تامین می شود.


رشد بیبی دوج


قیمت بیبی دوج در زمان عرضه 0.000000000175 دلار بود و قیمت بیبی دوج در 4 ژوئیه 2021 به بالاترین حد خود یعنی 0.000000007695 دلار رسید که نشان دهنده افزایش تقریباً 44 برابری قیمت در کمتر از یک ماه است.


توکن سوزی بیبی دوج


بیبی دوج زندگی خود را با عرضه کل 420 کوادریلیون توکن آغاز کرد. ترکیبی از توکن سوزی‌های ماهانه و توکن سوزی‌های روزانه ناشی از مکانیسم کاهش تورم داخلی ، 180 کوادریلیون توکن، یعنی حدود 42.5 درصد از کل تعداد اولیه را سوزانده است.

طبق گفته WhaleWatcher، با آخرین توکن سوزی به تعداد 4.8 کوادریلیون ، یعنی حدود یک درصد از عرضه اولیه، 240 کوادریلیون را در گردش باقی می گذارد، که همچنان یک منبع عظیم است. بخشی از جامعه بیبی دوج همچنان به سروصدا کردن و درخواست برای توکن سوزی های مهم تر می پردازند تا عرضه توکن را به سطحی کاهش دهند که معتقدند ارزش آن را بیشتر می کند.


بیبی دوج را در کدام صرافی ها میتوانیم بخریم؟


برای هر کسی که می خواهد بیبی دوج کوین را دریافت کند، PancakeSwap پلت فرم پیشنهادی است. پنکیک سواپ یکی از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز است. برای استفاده از آن، باید یک کیف پول ارز دیجیتال خود را به آن متصل کنید. سپس می توانید ارز دیجیتال دیگری مانند بایننس کوین را با بیبی دوج معامله کنید. 

سایر صرافی های برتر برای معامله آن عبارتند از Gate.io، Poloniex، OKEx، BitForex، Bitrue، DigiFinex، BabySwap، XT.COM، LBank، CoinW، و DODO BSC.


shape