متحد Ripple در مقابل SEC شکست خورد

متحد Ripple در مقابل SEC شکست خورد

1401/08/16

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، شبکه توزیع محتوای همتا به همتای LBRY را در دعوای حقوقی شکست داده است.


دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه نیوهمپشایر حکم داده است که LBRY توکن LBRY Credits (LBC) خود را به عنوان یک سهام ثبت نشده ارائه کرده است.  LBRY در واکنش به این حکم در توییتی نوشت: ما  زخم‌هایمان را التیام میبخشیم، اما تسلیم نمی‌شویم. SEC در ماه می 2021 و تنها چند ماه پس از طرح دعوی مشابه علیه شرکت بلاک چین ریپل، از این پلتفرم محتوای غیرمتمرکز به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.


LBRY با این استدلال که برخی از خریداران قصد استفاده از این توکن را به جای هولد کردن به عنوان سرمایه گذاری داشتند، ادعا کرد که LBC یک توکن کاربردی است. قاضی فدرال پل باربادورو این استدلال را رد کرد و بیان کرد که هیچ چیز در رویه قضایی نشان نمی دهد که یک توکن با کاربردهای مصرفی و سوداگرانه نمی تواند به عنوان یک قرارداد سرمایه گذاری فروخته شود. بر این اساس، اظهارات زیر مجموعه ای از دارندگان LBC مبنی بر اینکه آنها LBC را برای استفاده در بلاک چین LBRY خریداری کرده اند، ادله ی کافی را ندارد. این قاضی اظهار داشت که آیا LBRY آن را به عنوان تضمین ارائه کرده است یا خیر. او افزود: ممکن است تعدادی از خریداران، LBC را تا حدی برای موارد مصرفی خریداری کرده باشند، اما این حقیقت را تغییر نمی دهد و واقعیت های اقتصادی عینی بررسی های LBRY از LBC نشان می دهد که LBC آن را به عنوان یک اوراق بهادار ارائه می کرده است.


پیامدهای جدی برای ریپل

حماسه LBRY از آنجایی که ممکن است به یک پرونده تاریخی تبدیل شود، توسط وکلا به دقت پیگیری شده است. در ماه ژوئن، LBRY عنوان کرد که این مورد بر ریپل و کل صنعت کریپتو تأثیر خواهد گذاشت. پیروزی کمیسیون احتمالاً پیامدهای جدی برای پرونده ریپل خواهد داشت زیرا SEC از این حکم برای تقویت موقعیت خود علیه ریپل استفاده خواهد کرد. SEC معتقد است که ریپل توکن XRP خود را به عنوان یک سهام ثبت نشده فروخته است. جرمی هوگان، وکیل دوستدار ریپل، ادعا می‌کند که پرونده LBRY احتمالاً در آخرین جلسه کوتاه SEC قرار خواهد گرفت. انتظار می رود دعوای حقوقی ریپل در نیمه اول سال 2023 به پایان برسد.


shape