پاسخ ایلان ماسک به یکی از بنیانگذاران دوج کوین در توییتر، باعث شد قیمت آن به طور ناگهانی 5٪ افزایش یابد.

پاسخ ایلان ماسک به یکی از بنیانگذاران دوج کوین در توییتر، باعث شد قیمت آن به طور ناگهانی 5٪ افزایش یابد.

1401/08/10

بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج کوین ، که با نام شیبتوشی ناکاموتو نیز شناخته می‌شود و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در حال و هوای پرهیجان فعلی در مورد خرید توییتر، توییت‌های شوخی در مورد تیک آبی توییتر رد و بدل کردند. 


مدت کوتاهی پس از مبادله این توییت ها، دوج کوین به طور ناگهانی در عرض یک ساعت 5 درصد افزایش یافت و برخی از افت های خود را جبران کرد. دوج کوین به دلیل فشار فروش پس از رسیدن به بالاترین سطح 0.151 دلار در 29 اکتبر،  مقداری عقب نشینی کرد و ارزش آن تا 15% سقوط کرد.


Twitter Blue  یا  همان تیک آبی توییتر که در ژوئن سال گذشته معرفی شد، اولین سرویس اشتراک این غول رسانه‌های اجتماعی برای کاربرانی است که برای دسترسی انحصاری به ویژگی‌هایی مانند عملکرد لغو توییت، آیکون‌های شخصی‌سازی شده برنامه توییتر و امکان اضافه کردن بوکمارک ها آماده هستند. . مشترکین می توانند با استفاده از قابلیت لغو، توییت خود را قبل از پخش شدن ویرایش کنند. ماسک در ماه آوریل تغییراتی را در Twitter Blue پیشنهاد کرد که از جمله آن ها، کاهش قیمت اشتراک، امکان پرداخت با دوج کوین و ممنوع کردن تبلیغات بود.


خرید توییتر توسط ایلان ماسک

در 27 اکتبر، ایلان ماسک اعلام کرد که توییتر را تصاحب کرده است. در نتیجه، اشتیاق سرمایه گذاران باعث شد که قیمت دوج کوین افزایش یابد. برای مدیرعامل تسلا، راه خرید توییتر نسبتا طولانی بوده است. مدیر عامل میلیاردر تسلا و اسپیس ایکس در ماه آوریل مالکیت 9.2 درصدی توییتر را فاش کرد. او متعاقباً توسط توییتر به هیئت مدیره اضافه شد و در آن زمان در بیانیه‌ای از همکاری با هیئت مدیره برای ایجاد پیشرفت‌های قابل توجه در توییتر در ماه‌های آینده ابراز هیجان کرد.


ماسک پس از خرید 9 درصد از سهام، تصمیم گرفت در هیئت مدیره توییتر شرکت نکند. او در همان ماه پیشنهاد خرید توییتر با قیمت 54.20 دلار برای هر سهم را داد. ماسک در ماه جولای اعلام کرد که به این توافق پایان می دهد، اما سپس آن را در ماه اکتبر تمدید کرد که منجر به خرید تمامی سهام توییتر شد.


shape