عملکرد کاردانو پس از  هارد فورکVasil به طور قابل توجهی تغییر کرد

عملکرد کاردانو پس از هارد فورکVasil به طور قابل توجهی تغییر کرد

1401/07/17

دو هفته پس از هارد فورک Vasil، بزرگترین رویداد در تاریخ کاردانو تا به امروز، می توان ادعا کرد که این به روز رسانی تاثیر نسبتا مثبتی بر عملکرد بلاک چین داشته است و بررسی های دقیق این موضوع را تایید می کنند.


بخش نمای کلی صفحه استخر استیک طرفداران کاردانو ، افزایش پیوسته در تعداد کیف پول های ADA و افزایش اندکی تاخیر در تعداد نودهایی که ADA خود را روی استیکینگ قرار داده اند، نشان می دهد. همچنین می توان به افزایش تعداد تراکنش هایی که به طور کلی قبل از هارد فورک Vasil وجود داشت اشاره کرد. با این حال، یک حرکت خاص در تعداد تراکنش های کاردانوی در حال پردازش در 25 سپتامبر انجام شد و تاکنون این حرکت ادامه داشته است.  علاوه بر این، کاردانو به آستانه اضافه کردن پرداخت‌های بیشتر در یک تراکنش نزدیک شده است، که اخیراً توسط بنیانگذار کاردانو، چارلز هاسکینسون نیز مورد توجه قرار گرفته است.


در نهایت، تغییرات کمی و کیفی در پلتفرم قرارداد هوشمند کاردانو یعنی Plutus رخ داده است. به گزارش این پرتال، از زمان معرفی هارد فورک Vasil ، 100 قرارداد هوشمند جدید بر روی این پلتفرم اجرا شده است. تعداد کل قراردادهای هوشمند مبتنی بر پلوتوس اکنون به 3392 رسیده است.


اثرات منفی

با این حال، برخی تغییرات منفی نیز از 22 سپتامبر رخ داده است. برای مثال، مقدار کل  کاردانو   قفل شده (TVL) به طور قابل توجهی کاهش یافته است. خروجی تجمعی در TVL در پلتفرم های مختلف پس از هارد فورک Vasil  به مقدار 3 میلیون دلار بود. همچنین می‌توانیم شاهد کاهش قابل توجهی در حجم معاملات ADA به میزان تقریباً 1 میلیارد دلار باشیم که به طور کلی نگرش سرمایه‌گذاران مضطرب در بازار متلاطم کریپتو را توصیف می‌کند.


shape