کاردانو به نقطه عطف مقیاس پذیری جدیدی می رسد که ممکن است به گره ها امکان همگام سازی سریعتر را بدهد

کاردانو به نقطه عطف مقیاس پذیری جدیدی می رسد که ممکن است به گره ها امکان همگام سازی سریعتر را بدهد

1401/07/10

کاردانو در حال تعیین نقطه عطفی در مورد راه حل مقیاس‌پذیری Mithril است، همانطور که مدیر ارشد فناوری IOG، Romain Pellerin، در توییتی درباره راه‌اندازی یک گره کاردانو از طریق یک اسنپ شات Mithril در عرض چند دقیقه، صحبت کرد. Mithril به‌عنوان یکی از راه‌هایی که کاردانو در ابتدای سال برای مقیاس‌پذیری در نظر داشت، لیست شد. شرکت سازنده کاردانو یعنی IOG ، Mithril را در اجلاس Cardano 2021 معرفی کرد. از آن زمان، این تیم پیشرفت مداومی در پیاده سازی آن داشته است.


تیم IOG اخیراً اعلام کرده است که اولین مورد استفاده از Mithril برای راه‌اندازی سریع و کارآمد یک گره کامل کاردانو، تست شده و کار می‌کند. شبکه کاردانو هزاران گره را به یک سیستم یکپارچه متصل می کند، جایی که آنها با گره های دیگر ارتباط برقرار می کنند تا اطلاعات مربوط به بلوک ها و تراکنش های جدید را ارائه دهند. از آنجایی که هر گره دارای یک کپی کامل از بلاک چین است، همگام سازی گره ها به دانلود و تایید هر بلوک نیاز دارد تا گره جدیدی را دانلود و تایید کند، که به این فرآیند زمان بیشتری می افزاید. هدف Mithril این است که از شبکه فعلی برای ارائه اسنپ شات های تایید شده از تمام یا بخشی از وضعیت بلاک چین استفاده کند، در نتیجه زمان همگام سازی گره ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


Mithril تا کجا پیش رفته است

تیم کاردانو در مراحل نهایی بهینه سازی و آزمایش شبکه Mithril در اولین نسخه متمرکز خود است. موارد استفاده اضافی مانند ادغام Mithril در کیف پول مشتریان معرفی خواهد شد. اکنون که Mithril به صورت منبع باز است، تیم  آن به کار بر روی تاییدیه SPOهای ثبت‌شده در شبکه Mithril و نسخه جدید روال انتشار می پردازد. محیط آزمایش Mithril فعلی در حال حاضر با SPOهای پیشگام اجرا می شود.


همان ایده سهام که مبنای سازوکار اجماع اثبات سهام Ouroboros است، پایه و اساس Mithril است. ذینفعان در Ouroboros برای تولید بلوک‌ها به صورت تصادفی با میزان شانسی متناسب با میزان سهامی که دارند یا واگذار می‌کنند انتخاب می‌شوند. Mithril به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا با استفاده از یک سیستم انتخاب که در آن احتمال مشارکت آنها نیز متناسب با سهام آنها است، وضعیت دفتر کل فعلی را امضا کنند.


shape