این هفته بدترین هفته برای اتریوم از اواسط ژوئن تا کنون بوده است

این هفته بدترین هفته برای اتریوم از اواسط ژوئن تا کنون بوده است

1401/07/02

به‌روزرسانی Merge که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد و همه آن را پیش‌بینی می‌کردند، پامپ مورد انتظار را برای اتریوم به ارمغان نیاورد و نه تنها منفعتی برای سرمایه گذاران نداشت بلکه مشکلاتی را نیز برای آنها ایجاد کرد. سودآوری این دارایی بیش از 10 درصد کاهش یافت و تحلیلگران بلومبرگ معتقدند این پایان کار نیست.


مسائل مرتبط با حرکت قیمت

افت 22 درصدی، ETH را به منطقه اشباع فروش در شاخص قدرت نسبی کشاند و از نظر سابقه آن، این نشانه خوبی برای این دومین دارایی بزرگ در بازار نیست. سرمایه گذارانی که قبلاً پس از رسیدن دارایی به منطقه اشباع فروش، روی برگشت حساب کرده بودند، دارایی خود را از دست دادند. با این حال، داده‌های ارائه شده توسط بلومبرگ در دوره‌های 20 روزه اندازه‌گیری می‌شود، که این برای دارایی‌هایی که به منطقه اشباع فروش در RSI می‌رسند چندان مهم نیست. برای مثال، در ماه ژوئن، اتریوم به محدوده اشباع فروش رسید و تنها پس از یک دوره تثبیت 30 روزه از آن خارج شد.



حرکت کوتاه مدت اتریوم تنها به دلیل RSI نزولی نیست. افت آن به زیر میانگین‌های متحرک حیاتی مانند میانگین متحرک 50 روزه، با در نظر گرفتن فقدان فاکتورهای رشدی که اتر را به محدوده قیمتی صعودی بازگرداند، نشانه‌ای از سقوط بیشتر در آینده است.


حجم معاملات این دارایی نیز نشان می دهد که بازار به احتمال زیاد با ادامه روند نزولی روبرو خواهد شد و اتر حتی بیشتر از این نیز کاهش خواهد یافت. با این حال، بهبود وضعیت افزایش نرخ ممکن است به طور کلی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. با تسهیل سیاست پولی، اتریوم و سایر دارایی های پرریسک ممکن است با بازگشت حجم خرید و تقاضا مواجه شوند. در عین حال، انتظار می‌رود که چرخه انقباض سیاست پولی فعلی حداقل تا ابتدای سال 2023 ادامه داشته باشد.



shape