کاردانو  با 11.94 میلیارد ارزش استیکینگ ، از BNB و Avalanche پیشی گرفت

کاردانو با 11.94 میلیارد ارزش استیکینگ ، از BNB و Avalanche پیشی گرفت

1401/06/30

حساب توییتر Cardano Daily متمرکز بر جامعه کاردانو، داده‌های مربوط به استیک دارایی‌های بومی را برای بلاک چین‌های برتر PoS به اشتراک می‌گذارد. در این راستا، کاردانو سومین بلاک چین بزرگ در استیکینگ دارایی های بومی را به خود اختصاص داد و بسیار جلوتر از بایننس چین، آوالانچ و پولکادوت قرار گرفت.


 Cardano Dailyدر ادامه اظهار داشت: یک واقعیت دیگر این است که با توجه به بلاک چین های موجود در این لیست، تنها سه مورد از آنها توانسته اند در بازار نزولی 2018 زنده بمانند و کاردانو یکی از آنهاست. طبق داده‌های ارائه‌دهنده داده‌های استیکینگ کریپتو Staking Rewards، کاردانو دارای ارزش کل استیکینگ بیش از ۱۱.۳۷ میلیارد دلار است، در مقایسه با زنجیره BNB که ارزش آن بیش از ۵.۱۸ میلیارد دلار است. اتریوم با 11.97 میلیارد دلار در صدر باقی ماند، در حالی که Solana و Avalanche به ترتیب در جایگاه های دوم و پنجم قرار گرفتند.


TVL و ارزش استیک

کاربران اغلب ارزش کل قفل شده (TVL) که به ارزش کلی دارایی های رمزارزدر یک سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) اشاره دارد را با ارزش استیک مقایسه می کنند. براساس Staking Rewards، پارامترهای ارزش گذاری استیک و TVL کاملاً متفاوت هستند، زیرا دومی ممکن است شامل دارایی هایی باشد که در پروتکل های مالی غیرمتمرکز برای عملکردهایی مانند وام قفل شده اند. در زمان انتشار این خبر، TVL کاردانو با افزایش جزئی 0.92 درصدی در 24 ساعت گذشته مواجه بود و به 80.85 میلیون دلار رسید.


خالق کاردانو، چارلز هاسکینسون ادعا می کند که ارزش کل کاردانو قفل شده (TVL) اندک است زیرا استیکینگ را شامل نمی شود. کاربران نیازی به قفل کردن توکن‌های ADA برای استیک کردن آنها ندارند. اگر آنها نیز گنجانده شوند، TVL این بلاک چین در محدوده میلیارد دلاری خواهد بود و این امر آن را در میان یکی از بزرگترین پلتفرم های DeFi قرار می دهد. با این حال، DefiLlama، گردآورنده مالی غیرمتمرکز TVL، اظهار داشت که به هیچ وجه استیک بومی را در این میان در نظر نمی گیرد. اگر قرار بود استیکینگ بومی گنجانده شود، شاید TVL کاردانو در حال حاضر به حدود 11 میلیارد دلار می رسید.


shape