کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری

1401/02/16

تعریف:

کیف پول های سخت افزاری یک کلید در اکوسیستم بلاک چین هستند که هنگام تعامل با بلاک چین ها امنیت و سودمندی را برای کاربر فراهم می کنند. آن ها نوع خاصی از کیف پول ها هستند که کلیدهای خصوصی کاربر را در یک دستگاه سخت افزاری امن ذخیره می کنند.


ویژگی های کیف پول های سخت افزاری


  • فوق العاده امن 

با استفاده از کیف پول های سخت افزاری می توانید دارایی های خود را حتی زمانی که رایانه ای که از آن استفاده می کنید امنیت کافی را ندارد ، ایمن نگه دارید. آن ها به شما یک لایه حفاظتی اضافی در برابر حملات سایبری، سایت های فیشینگ و بدافزارها می دهد.

  • ذخیره دارایی های مختلف در یک مکان

یک کیف پول سخت افزاری می تواند با چندین بلاک چین به طور همزمان کار کند. این به شما امکان می دهد که بتوانید بیت کوین، اتریوم، آلت کوین ها، NFT ها و به صورت کلی انواع دارایی های دیجیتال را در یک دستگاه مدیریت کنید. به راحتی می توان از همه آنها با یک عبارت بازیابی، نسخه پشتیبان تهیه کرد.

  • استفاده آسان و راحت 

یک کیف پول سخت افزاری، که معمولا یک دستگاه پلاگین کوچک است، یک کلید قابل حمل برای دسترسی ایمن به دارایی های رمزنگاری شده ی شما در هر نقطه ای از جهان است. با استفاده از یک کیف پول سخت افزاری می توانید بدون نیاز به ایجاد حساب های کاربری جدید، به بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز ورود کنید و حتی می توانید از آنها برای ورود به برنامه های معمولی مانند گوگل و فیس بوک نیز استفاده کنید.

  • معامله ی کیف پول به کیف پول

پلتفرم هایی مانند Radar Relay به شما این امکان را می دهند که مستقیماً از کیف پول سخت افزاری خود معامله انجام دهید. این امن‌ترین راه برای تجارت دارایی‌های دیجیتال است، زیرا شما همیشه توکن‌های خود را حفظ می‌کنید. دارایی ها مستقیماً از کیف پول شما معامله می شوند و به کیف پول صرافی سپرده نمی شوند. با توجه به عدم وجود تاخیر واریز، این امر باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.



کیف پول های سخت افزاری چگونه کار می کنند


ارزهای رمزنگاری شده هرگز در خود کیف پول سخت افزاری ذخیره نمی شوند، بلکه همیشه بر روی بلاک چین هستند. کیف پول سخت افزاری فقط کلید خصوصی شما را ذخیره می کند. این کلید خصوصی قفل آدرس شما را در بلاک چینی که دارایی‌های شما در آن وجود دارد، باز می‌کند. از آنجایی که بلاک چین در همه جا وجود دارد، تنها چیزی که نیاز دارید کیف پول سخت افزاری خود برای تعامل با توکن هایتان است.

کیف پول های سخت افزاری دو منظوره هستند

1- از کلیدهای خصوصی شما محافظت می کنند

کیف پول‌های سخت‌افزاری اغلب به عنوان حافظه سرد در نظر گرفته می‌شوند، زیرا کلیدهای خصوصی شما را از اینترنت جدا می‌کنند و ریسک به خطر افتادن دارایی‌های شما را در یک حمله آنلاین کاهش می‌دهند.

2- به شما اجازه می دهند که تراکنش های روی بلاک چین را امضا و تایید کنید

هنگامی که یک تراکنش بلاک چین ایجاد می کنید، در واقع یک پیام خاص را امضا می کنید. امضای شما مالکیت کلید خصوصی شما را اثبات می کند. جعل این امضا بدون کلید غیرممکن است، بنابراین هیچ کس دیگری نمی تواند بدون کلید از طرف شما معامله ای انجام دهد.

کلیدهای خصوصی ذخیره شده در کیف پول سخت افزاری شما با یک پین و یک عبارت عبور اختیاری محافظت می شوند. اگر یک دزد کیف پول سخت افزاری شما را در اختیار بگیرد، استخراج کلیدهای شما برای او تقریبا غیرممکن است. کلیدها هرگز در معرض اینترنت قرار نمی گیرند، بنابراین نمی توان آنها را دزدید. به همین دلیل به حافظه سرد معروف هستند. اگر کیف پول سخت افزاری شما گم شود، از دارایی ها با استفاده از یک تک عبارت (seed )پشتیبان تهیه می شود. عبارت seed که به عنوان عبارت بازیابی نیز شناخته می شود، لیستی از کلماتی است که کلید خصوصی شما را دوباره تولید می کند. می توانید از عبارت seed خود برای انتقال کلیدهای خود به کیف پول سخت افزاری دیگری استفاده کنید.


دو نوع پرکاربرد و معروف کیف پول سخت افزاری


کیف پول سخت افزاری مبتنی بر لجر(Ledger):

کیف پول‌های سخت‌افزاری چند ارزی لجر برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین استفاده می‌شوند. کلیدهای خصوصی رمزنگاری برای انجام تراکنش ارزهای دیجیتال مورد نیاز است. با این حال، از آنجایی که این کلیدها معمولاً به صورت آنلاین نگهداری می شوند، در برابر سرقت و هک آسیب پذیر هستند. کاربران کریپتو سیستم های ذخیره سازی مخصوص خود را ایجاد کرده اند. کیف پول های داغ (کیف پول های اینترنتی)، کیف پول های موبایل (کیف پول برای تلفن های همراه) و کیف پول های کاغذی(ذخیره شده روی کاغذ) نمونه هایی از این موارد هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر مبتنی بر دستگاه‌ها هستند، به این معنی که کلیدهای خصوصی را روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند USB فلش نگه می‌دارند و به این طریق به‌دست آوردن کلید از یک مکان اینترنتی برای هکرها سخت‌تر می‌شود. Ledger Nano S و Ledger Nano X دو کیف پول سخت افزاری Ledger هستند.. شرکت (LedgerWallet) شهرت قابل توجهی پیدا کرده است و به سختی می توان چیزی منفی برای گفتن در مورد کالاهای آنها پیدا کرد.

کیف پول های سخت افزاری مبتنی بر Trezor

Trezor، زاییده افکار SatoshiLabs، یک استارت آپ در جمهوری چک و اولین کیف پول بیت کوینی است که تا به حال وارد بازار شده اس و با Ledger Nano S رقابت می کند. این کیف پول توسط بسیاری لقب "پیشرو" را به خود اختصاص داده است و بسیاری پیش بینی می کردند که به محبوب ترین کیف پول تبدیل شود. . با این حال، این کیف پول با وجود اینکه دومین کیف پول محبوب جهان است، عقب مانده است. Trezor T یک دستگاه منحصر به فرد است که قیمت آن تقریباً 100 دلار است.


بهترین کیف پول های سخت افزاری:


Ledger Nano X

Ledger Nano X جدیدترین کیف پول سخت افزاری لجر است که در سال 2019 به عنوان نسخه به روز رسانی شده ی Ledge Nano S معرفی شد. هدف اصلی این دستگاه این است که امنیت بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تا حد امکان به صورت آفلاین تامین کند.


ویژگی ها :

Ledger Nano X از حدود 1800 سکه و توکن پشتیبانی می کند.

این گجت می تواند 100 دارایی کریپتو را به طور همزمان مدیریت کند که بسیار شگفت انگیز است.

دستگاه‌های لجر از A'secure برای تامین امنیت استفاده می‌کنند. این باعث می شود که آنها در برابر حملات فیزیکی انعطاف پذیرتر شوند و به شما این امکان را می دهد پول نقد خود را در یک محیط با حافظه ی سرد و ایمن تر ذخیره کنید.

Nano X  119 دلار قیمت دارد.



Ledger Nano S

ممکن است انواع نقدها را در مورد کیف پول های لجر در اینترنت پیدا کنید، اما یک چیز مسلم است: مزایای لجر یک پله بالاتر از بقیه هستند. Ledger Nano یک ویژگی متمایز در فهرست آنها است و دلایل مختلفی برای این وجود دارد. Ledger Nano S با قیمتی در حدود 59 دلار، هم ارزانتر از رقبای خود است و هم مقدار ارزها و توکن هایی بسیار بیشتری را پشتیبانی می کند.معماری Ledger Nano S شامل یک تراشه امنیتی مشابه آنچه در پاسپورت ها استفاده می شود؛ است. صفحه نمایش LED با طراحی خوب و بدنه فلزی مقاوم دو ویژگی دیگر Nano S هستند. Nano S یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری برای مبتدیان به دلیل رابط کاربری ساده و کاربرپسند است.

ویژگی ها:

دارای 3 برگه خالی برای بازیابی seed 

Ledger Nano S نیز از حدود 1800 سکه و توکن پشتیبانی می کند.

می توان آن را با Ledger Live که یک برنامه دسکتاپ برای دستگاه های Ledger است، همگام سازی کرد.

از تراشه های T31H320 (محافظت) و STM32F042 (سیستم عامل) به عنوان دو لایه حفاظتی استفاده می کند. اینها به امضای تراکنش های رمزنگاری به عنوان قطعات سخت افزاری جداگانه کمک می کنند.

پشتیبانی از چند کیف پول به دلیل محدودیت فضا. 

EAL5+ در برابر حملات نفوذ ایمن شده است.


TREZOR Model T

TREZOR T یک نسخه دارای صفحه لمسی بزرگ از کیف پول TREZOR One است. هر دو کیف پول عملکردهای یکسانی دارند، اما صفحه لمسی مدل T را از دیگری متمایز می کند. مدلT ردپایی مشابه با T-One دارد، که صفحه نمایش لمسی رنگی و عدم وجود دکمه های فیزیکی مهم ترین وجه تمایز آن است. برای بهبود امنیت، سیستم عامل مدل T's (به نام TREZOR Core) از ابتدا توسعه داده شد. این کیف پول سخت‌افزاری، مانند T-One، برای استفاده ایمن حتی در سیستم های آلوده به بدافزار تهیه شده اند (اگرچه این کار توصیه نمی‌شود).

ویژگی ها:

پشتیبانی از حدود 1200 کوین

صفحه نمایش لمسی داخلی برای کمک به وارد کردن پین و عبارت عبور در دستگاه

با ویندوز، macOS، لینوکس و اندروید از طریق پشتیبانی OTG کار می کند. از iOS پشتیبانی نمی کند

از احراز هویت دو مرحله ای از طریق استاندارد جهانی فاکتور دوم (U2F) پشتیبانی می کند.

می تواند به عنوان یک کلید امنیتی FIDO2 در دستگاه های پشتیبانی شده کار کند.

برنامه دسکتاپ Trezor Suite به استفاده بهتر از کیف پول کمک می کند.

از کدهای QR پشتیبانی می کند؛ می توانید از فرستنده بخواهید که هنگام ارسال رمزارز از کد استفاده کند.

ارسال وجوه به چندین گیرنده در یک تراکنش.

EAL5+ در برابر حملات نفوذ ایمن شده است.


TREZOR One

TREZOR one (قبلا با نام TREZOR شناخته می شد) معتبرترین کیف پول سخت افزاری این شرکت در بازار است. Trezor One دارای یک طراحی عالی و یک رابط کاربری خوب است و از طیف نسبتا وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. ابزارهای امنیتی اضافی، مانند رمز عبور و شماره پین، برای اطمینان از محافظت از توکن های بیت کوین شما در دسترس هستند. علاوه بر این، اندازه کوچک Trezor One ، آن را به یک کیف پول سخت افزاری عالی تبدیل می کند که می توانید همیشه در دسترس داشته باشید. TREZOR One با قیمت 53 دلار در دسترس است.

ویژگی ها :

سازگاری با حدود 1000 کوین

پشتیبانی از اندروید، OSX، ویندوز و لینوکس

امکان سفارشی سازی دستگاه در وب سایت

امکان ایجاد آدرس دلخواه برای جلوگیری از استفاده چندباره از یک آدرس

امکان تنظیم کارمزد در سطح معمولی، بالا، اقتصادی، پایین یا سفارشی 

پشتیبانی از یکپارچه سازی کیف پول شخص ثالث.

EAL5+ در برابر حملات نفوذ ایمن شده است.


SafePal

تکنیک air-gapped برای اتصال در SafePal قابل توجه ترین ویژگی است که آن را به عنوان یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری متمایز می کند. این یک کیف پول سخت افزاری جدید است که توسط آزمایشگاه بایننس، صرافی معروف ارزهای دیجیتال پشتیبانی می شود.کیف پول SafePal می‌تواند با یک برنامه تخصصی موجود برای گوشی‌های هوشمند iOS و Android که از حدود 20 شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند، بی‌نقص عمل کند. علاوه بر این، در مقابل حملات آفلاین دارای مکانیزم خود تخریبی است.

ویژگی ها:

پشتیبانی از بیش از ده هزار سکه

بدون اتصال Wi-Fi، NFC، یا بلوتوث

در صورت شناسایی ویروس یا بدافزار، مکانیسم خود تخریبی را فعال می کند، بنابراین حتماً عبارت عبور را به صورت آفلاین و به درستی ذخیره کنید

مدیریت پورتفولیو از طریق اپلیکیشن SafePal iOS و Android.

EAL5+ در برابر حملات نفوذ ایمن شده است


معرفی برخی دیگر از کیف پول های سخت افزاری:


کیف پول های سخت افزاری KeepKey

KeepKey یک کیف پول سخت افزاری برای ارزهای دیجیتال است که از بیش از 40 دارایی مختلف رمزنگاری پشتیبانی می کند؛ که دارای طراحی جذاب، کارکرد ساده و قیمت مناسب است.کیف پول KeepKey که برای اولین بار در سال 2015 منتشر شد و متعاقباً توسط ShapeShift خریداری شد، به یک دستگاه درخواستی برای مصرف کنندگانی تبدیل شده است که به دنبال ترکیبی از طراحی خوب و امنیت هستند. کاربران می توانند این کیف پول را با قیمت 103 دلار خریداری کنند. یکی از معایب این کیف پول این  است که از کوین های کافی پشتیبانی نمی کند.


Ellipal Titan

Ellipal که یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری قابل اعتماد است، دارای مکانیزمی است که آن را از سایر شبکه های فیزیکی، الکتریکی و الکترومغناطیسی جدا می کند. Ellipal Titan همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد است که تنها از کدهای QR برای امضای معاملات استفاده می کند. توانایی کنترل تمام اتصالات فیزیکی از مهم ترین ویژگی های طراحی Ellipal Titan است. این کیف پول از حدود 26 سکه ی مختلف پشتیبانی می کند


BitBox02

BitBox02 یک کیف پول سخت افزاری است که توسط Shift Crypto که یک شرکت سوئیسی است، توسعه یافته است.  بهترین ویژگی BitBox02 روش بکاپ گیری سریع آن است که به جای یک عبارت اولیه، به کارت MicroSD متکی است. این دستگاه دارای طراحی یک تکه و کانکتور USB-C داخلی است که استفاده از آن بسیار راحت است و همچنین از برخی از بهترین اقدامات امنیتی موجود برخوردار است. این کیف پول از بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، کاردانو (ADA)، اتریوم (ETH) و توکن های ERC20 (حدود 1500 کوین و توکن) پشتیبانی می کند.


CoolWallet Pro

اگر به دنبال دستگاه تازه ای در لیست بهترین کیف پول های سخت افزاری هستید، CoolWallet Pro ممکن است یک گزینه وسوسه انگیز برایتان باشد. به دنبال موفقیت CoolWallet S، تیم CoolBitX کیف پول سخت افزاری CoolWallet Pro را در می 2021 منتشر کردند. کیف پول سخت افزاری CoolWallet Pro مزایای انعطاف پذیری، سادگی استفاده و دوام را در اختیار کاربران قرار می دهد. مهمتر از همه، این کیف پول به کاربران اجازه می دهد تا در عین حفظ امنیت بهتر، برخی کوین های را استیک کنند و از مزایای این کار در عین حفظ امنیت بهره مند شوند. این کیف پول در حال حاضر از حدود 65 کوین و توکن پشتیبانی می کند.

سخن آخر

تاثیر بیت کوین و همچنین تقاضا برای دارایی های دیجیتال و سایر ارزهای رمزپایه در حال افزایش است. با افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری و تجارت در ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال، مردم به دنبال ابزارهای کارآمد برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود هستند. کیف پول های سخت افزاری مهم ترین و در دسترس ترین ابزار برای ذخیره و مدیریت ایمن بیت کوین و سایر کوین ها هستند. ممکن است کیف پول‌های سخت‌افزاری گران باشد اما سطح حفاظت ارائه شده توسط آن ها بسیار مفیدتر از 50 تا 100 دلاری است که برای آن می پردازید.

shape