SEC از اینفلوئنسر کریپتو برای ترویج پروژه های سایه شکایت می کند

SEC از اینفلوئنسر کریپتو برای ترویج پروژه های سایه شکایت می کند

1401/06/29

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ایان بالینا، اینفلوئنسر بحث برانگیز ارزهای دیجیتال شکایت کرده است.


ظاهراً بالینا پاداشی را که برای ترویج عرضه اولیه سکه دریافت کرده بود را اعلام نکرده و در نتیجه قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده است. شکایت SEC می گوید که او 30 درصد پاداش از شرکت نرم افزاری Sparkster برای تبلیغ توکن SPRK در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دریافت کرده و یک استخر سرمایه گذاری در تلگرام تشکیل داده و از افراد خواسته است که این توکن را خریداری کنند. بالینا همچنین اسپارکستر را به عنوان برترین انتخاب خود در سال 2018 در صفحه گسترده خود با رتبه بندی ICO قرار داد.

این مرد 33 ساله بومی اوگاندا یک مروج ارزهای دیجیتال و بلاک چین است که حضور چشمگیری در رسانه های اجتماعی دارد. کانال یوتیوب او تقریباً 110000 مشترک دارد و محبوب ترین ویدیو او با موضوع چگونه با پیشنهادات اولیه سکه درآمد میلیونی داشته باشیم از 355000 بازدید عبور کرده است.


بالینا مدت‌هاست که متهم به ترویج پروژه‌های رمزارز مشکوک در زمان اوج ICO ها در سال 2017 است. در آوریل 2018، این اینفلوئنسر جنجالی گفت که 2.5 میلیون دلار به خاطر یک هکر از دست داده است. این می تواند یک حرکت برای فرار از مالیات باشد. علیرغم شهرت بحث برانگیزش، بالینا در CNBC و دیگر پلتفرم های رسانه ای اصلی ظاهر می شود. در مصاحبه ای در ماه فوریه، او پیش بینی کرد که بیت کوین به پایین ترین سطح خود رسیده است. البته از آن زمان بزرگترین ارز دیجیتال به شدت سقوط کرده است.


shape