شبکه اثبات کار اتریوم (EthereumPoW) سرانجام برنامه راه اندازی Mainnet خود را منتشر کرد

شبکه اثبات کار اتریوم (EthereumPoW) سرانجام برنامه راه اندازی Mainnet خود را منتشر کرد

1401/06/22

EthereumPoW (ETHW) یک نسخه اثبات کار از اتریوم (ETH)، یک ابتکار جامعه محور از توسعه دهندگان نرم افزار مستقل و استخراج کنندگان است که توسط چندلر گوئو، کهنه کار این صنعت رهبری می شود. این شبکه امروز بالاخره مشخص کرد که چگونه در شبکه اصلی راه اندازی می شود.


طرح شبکه اصلی ETHW سرانجام اعلام شد

مشارکت‌کنندگان اصلی ETHW موضوعی را با یک طرح دقیق از فعال‌سازی شبکه اصلی و مکانیسم‌های آن منتشر کردند. طبق این نقشه راه، ETHW  ، 24 ساعت پس از ادغام فعال خواهد شد.

مجموعه کامل اسناد برای شبکه اصلی که شامل کد نهایی، فایل های پیکربندی، اطلاعات گره، داده های RPC و کاوشگر شبکه می شود، یک ساعت قبل از انتشار اعلام خواهد شد. ETHW در دوره بلوک 2049 پس از پخش زنده ادغام فعال خواهد شد. دشواری استخراج اولیه آن حدود T220 تخمین زده می شود، در حالی که هش ریت آن بیش از TH 15 در ثانیه خواهد بود. همچنین، داده های گره کامل ETHW اکنون در GitHub پروژه موجود است.


همکار باتجربه در ETC از طرح انتشار ETHW انتقاد می کند

ایگور آرتامونوف، بنیان‌گذار و رهبر پلتفرم Emerald و کهنه‌کار اتریوم کلاسیک (ETC)، از نحوه آماده‌سازی مشارکت‌کنندگان ETHW برای انتشار آن انتقاد کرد. او متوجه شده است که اعضای اصلی تیم ETHW زمان زیادی برای انتشار زیرساخت ها و اسناد داشتند اما در عوض، آنها تصمیم گرفتند آن را با عجله درست قبل از راه اندازی شبکه اصلی عرضه کنند. همچنین، او معتقد است که ETHW بهتر است قبل از ادغام راه اندازی شود نه بعد از آن. در نهایت او ادعا می کند که این تیم نتوانسته است «توسعه دهندگان واقعی» را به پروژه بیاورد. به همین دلیل است که آقای آرتامونوف به چشم انداز ETHW خوش بین نیست. اون بیان کرده است که:

آنها این پروژه را راه اندازی خواهند کرد اما نمی دانند چه کار می کنند و چگونه آن را به درستی اجرا کنند. ممکن است برای مدت کوتاهی کار کند، اما اگر فرد حرفه ای تری به آن ملحق نشود، به زودی از بین می رود. تا اینجای کار، این فرصت بسیار خوبی است که به دلیل اجرای ضعیف از دست رفته است.



shape