WorldCoin سام آلتمن از فناوری جدیدی برای اثبات اینکه شما انسان هستید رونمایی می کند

WorldCoin سام آلتمن از فناوری جدیدی برای اثبات اینکه شما انسان هستید رونمایی می کند

1402/01/14

برخلاف راه‌حل‌های تأیید هویت غیرمتمرکز موجود (DID)، ID جهانی حداکثر سطح حریم خصوصی را حفظ می‌کند و هک کردن آن به طرز باورنکردنی دشوار خواهد بود.


WorldCoin شناسه جهانی، پروتکل باز برای تأیید انسانیت را پیشنهاد می کند


الکس بلانیا، یکی از بنیانگذاران WorldCoin، با یک پروتکل شناسایی مبتنی بر رمزارز، مفهوم انسانیت در عصر هوش مصنوعی را به اشتراک گذاشت.او World ID را توصیف می کند که یک راه حل مقیاس پذیر، باز و بدون مجوز است و برای تأیید اینکه کدام کاربر انسان است طراحی شده است.


به طور خلاصه، این پروتکل از اثبات‌های دانش صفر (ZKPs) استفاده می‌کند تا به کاربر اجازه دهد انسان بودن خود را بدون اشتراک‌گذاری جزئیات حساس در مورد هویت واقعی خود ثابت کند. همانطور که توسط تیم WorldCoin توضیح داده شده است، این کار یک تغییر اساسی در حوزه راه حل های تأیید هویت است، هم در مورد محافظت از حریم خصوصی کاربر و هم اثربخشی.





این راه حل دارای انبوهی از کاربردها در دنیای واقعی خواهد بود. اول، نحوه حفاظت از حملات Sybil را تغییر می دهد و سپس، نسل بعدی سیستم های حاکمیتی و ابزارهای احراز هویت را ایجاد خواهد کرد.


شناسه جهانی WorldCoin برای اجرای جهانی UBI ضروری است


اما جاه طلبانه ترین و در عین حال چالش برانگیزترین کاربرد آن، فرصت ایجاد سیستم هایی برای توزیع عادلانه منابع کمیاب است. با شناسه جهانی، هیچ کس نمی تواند دو بار بخشی از منابع خود (پاداش)را مطالبه کند. این مبنای فنی برای درآمد پایه جهانی (UBI)، یک پیشنهاد رفاه اجتماعی فرضی با پرداخت تضمینی برای همه اعضای یک جمعیت را ممکن می‌سازد.

  از آوریل 2023، همه توسعه دهندگان می توانند با کیت توسعه نرم افزار (SDK) مرتبط با پروتکل World ID تست های خود را انجام دهند.


World ID محصولی از اکوسیستم WorldCoin است، محصولی بحث‌برانگیز که توسط سم آلتمن، یکی از چهره‌های کلیدی OpenAI و Y Combinator ایجاد شده است. او کمپینی برای اسکن چشم میلیون ها انسان برای ایجاد ابزارهای شناسایی Web3 راه اندازی کرد.


shape