مدیر عامل گلکسی دیجیتال میگوید، دولت باید از هوش مصنوعی بترسد، نه رمزارزها

مدیر عامل گلکسی دیجیتال میگوید، دولت باید از هوش مصنوعی بترسد، نه رمزارزها

1402/01/10

مایک نووگراتز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال گلکسی دیجیتال به سرمایه گذاران گفت که از میزان توجه نظارتی به ارزهای دیجیتال به جای هوش مصنوعی (AI) شوکه شده است، فناوری که او معتقد است باعث ایجاد یک بحران هویت عمیق جعلی خواهد شد.


این مدیر اجرایی در کنفرانس سه ماهه چهارم شرکت در 28 مارس توضیح داد که دولت ایالات متحده در انتخاب تمرکز روی مقررات ارزهای دیجیتال و در عین حال چشم پوشی از هوش مصنوعی کاملاً برعکس عمل کرده است.


به نظر می‌رسد که این نگرانی ناشی از ترس نووگراتز از اینکه هوش مصنوعی یک بحران هویت عمیق جعلی را ایجاد کند، نشات می‌گیرد. او گفت از بسیاری جهات، یکی از بهترین موارد استفاده از رمزارزها، هویت در دنیای هوش مصنوعی است، زیرا به زودی یک مایک نووگراتز تقلبی خواهد داشت کرد.


با این حال، او معتقد است که برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین نقش بزرگی در مبارزه با برخی از مسائل ارائه شده توسط هوش مصنوعی ایفا می کنند. گفتنی است، کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده اخیراً هفته گذشته در مورد هوش مصنوعی و تأثیرات آن با کمیته مشاوره فناوری صحبت کرده است.


فرسودگی فروشنده، بازگشایی چین


در مورد وضعیت فعلی بازار، نووگراتز گفت: فرسودگی فروشنده و بازگشایی چین به صنعت کریپتو کمک کرده است تا در سال 2023 به طور قابل توجهی بهبود یابد. به دنبال رویکرد سختگیرانه دولت چین برای مقابله با کووید صفر، نووگراتز گفت که از آن زمان متوجه شده است که فعالیت ارزهای دیجیتال بیشتری از چین خارج می شود. چین نظارت را از گردن شرکت های فناوری خود برداشت، و این شامل رمزارزها نیز می شود، بنابراین شاهد فعالیت بیشتری از آسیا خواهیم بود.


از نگاهی فنی تر، نووگراتز مطمئن بود که بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال 2023 به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد. بازگشت قوی در بازار کریپتو به خوبی بر ترازنامه گلکسی نیز منعکس شد و این شرکت امروز در نتایج سه ماهه خود فاش کرد که در نهایت پس از زیان سخت 1 میلیارد دلاری در سال 2022 به سود بازگشته است.


shape