SafeMoon مورد تایید جیک پل پس از معرفی یک باگ در نسخه ارتقا داده شده، هک شد

SafeMoon مورد تایید جیک پل پس از معرفی یک باگ در نسخه ارتقا داده شده، هک شد

1402/01/10

در آخرین ارتقاء یک عملیات برای سوزاندن عمومی معرفی شده و ظاهراً به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را از آدرس های دیگر بسوزانند.


SafeMoon، همان پروژه‌ای که قبلاً توسط افراد مشهور و تأثیرگذاران اجتماعی مانند جیک پل و سولجا بوی تأیید شده بود، اعلام کرد که استخر نقدینگی (LP) آن به خطر افتاده است. بدون افشای جزئیات بیشتر در مورد این حمله، SafeMoon اقدامات لازم را برای حل و فصل این مشکل در اسرع وقت تایید کرد.


درست مانند بسیاری از پروژه های رمزارز دیگر در سال 2021، SafeMoon توسط افراد مشهور متعددی حمایت شد. با این حال، شکایتی از فوریه 2022 حاکی از آن بود که نوازندگانی مانند نیک کارتر، سولجا بوی، لیل یاکتی و یوتیوبران جیک پل و بن فیلیپس با گمراه کردن سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های SafeMoon (SFM) به بهانه سود غیرواقعی، از طرح‌های پونزی واقعی تقلید کردند.


بررسی هک SafeMoon نشان می‌دهد که مهاجم تقریباً BNB 27000 به ارزش 8.9 میلیون دلار را منتقل کرده است. SafeMoon هنوز به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداده است. علاوه بر این، کاربران از ارسال نظرات در مورد اعلامیه ای که مصالحه LP را فاش می کند، منع شده اند.


محقق بلاک چین، Peckshield، مشکل را به ارتقای نرم افزار اخیر به عنوان یک مقصر بالقوه که این اشکال را معرفی کرده است، محدود کرد. یک عملیات برای سوزاندن عمومی معرفی شده در آخرین ارتقاء ظاهراً به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را از آدرس های دیگر بسوزانند.


همانطور که توسط DeFi Mark عضو انجمن توضیح داده شده است، مهاجم از این آسیب پذیری برای حذف توکن های SFM استفاده کرده و باعث افزایش غیرواقعی قیمت توکن شده است. مهاجم از موقعیت استفاده کرد و توکن ها را به قیمتی بالا فروخت.




تا زمانی که SafeMoon رسماً قطعنامه ای را اعلام نکند، به سرمایه گذاران توصیه می شود برای جلوگیری از از دست دادن احتمالی سرمایه، از سرمایه گذاری در این پروژه خودداری کنند.


shape