واکنش بنیانگذار کاردانو به ویتالیک بوترین در رابطه با راه اندازی zkEVM با پیامی به Polygon (MATIC)

واکنش بنیانگذار کاردانو به ویتالیک بوترین در رابطه با راه اندازی zkEVM با پیامی به Polygon (MATIC)

1402/01/10

چارلز هاسکینسون، توسعه دهنده بلاک چین و بنیانگذار کاردانو، نسبت به راه اندازی یک شبکه نوآورانه از تیم Polygon (MATIC)، با نام zkEVM واکنش مثبت نشان داده است. هاسکینسون با تبریک به جامعه Polygon گفت که دیدن چنین نوآوری در صنعت کریپتو بسیار جالب است.


راه اندازی zkEVM با حضور خود ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم (ETH) برگزار شد که اولین تراکنش نمادین در شبکه جدید را امضا کرد. این تراکنش حاوی پیامی بود که چنین می‌گفت: «میلیون‌ها محدودیت برای انسان، مقیاس‌پذیری نامحدود برای بشر».

این نوعی ادای احترام به شروع بیت کوین بود، زمانی که در سال 2009، ساتوشی ناکاموتو، اولین تراکنش بلاک چین را برای هال فینی با عنوان تایمز درباره بحران بانکی رمزگذاری کرد. با این حال، در zkEVM، اولین تراکنش ارسال شده توسط بوترین برای 0vix بود که یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است.


OKX، Ethereum و OKBChain


علاوه بر هاسکینسون، جامعه Polygon و بنیانگذار OKCoin و OKX، Star Xu، راه اندازی این شبکه نوآورانه را تبریک گفتند. این کارآفرین گفت که این یک نقطه عطف مهم برای صنعت کریپتو است.

جالب اینجاست که OKX اکنون روی راه حل لایه 2 EVM خود به نام OKBChain (OKBC) نیز کار می کند. طبق اظهارات رسمی این صرافی، شبکه آزمایشی OKBC باید به زودی در دسترس باشد.


 


shape