انجمن ریپل و دیجیتال یورو از وایت پیپر CBDC و Digital Assets رونمایی کرد

انجمن ریپل و دیجیتال یورو از وایت پیپر CBDC و Digital Assets رونمایی کرد

1402/01/10

وایت پیپری که جنبه‌های CBDC، حریم خصوصی و تعامل آنها را توصیف می‌کند توسط یک گروه کاری از انجمن یورو دیجیتال (DEA) برای عموم ارائه شد. ریپل، یکی از شرکای رسمی DEA نیز در توسعه این گزارش مشارکت داشت.


آنتونی رالف، رئیس بخش محصولات و راه‌حل‌های ارز دیجیتال شرکت رمزنگاری، نظرات و تخصص خود را برای این مطالعه ارائه کرد. او در اظهار نظر در مورد وایت پیپر، گفت که CBDC و بلاک چین، به‌عنوان فناوری‌ای که «ارزهای رمزنگاری دولتی» بر اساس آن ساخته می‌شوند، می‌توانند امنیت و کنترل دسترسی را برای تضمین حریم خصوصی در سناریوهای مختلف استفاده ارائه دهند و همین کار را هم می‌کنند.


همکاری دیجیتال


این وایت پیپر که نه تنها به دلیل نگرانی‌ها در مورد نظارت دولت بر CBDC و دارایی‌های دیجیتال، ارائه شده است، بلکه به دنبال پاسخ به سؤالاتی در مورد دلایل نیاز به حریم خصوصی، نقش فناوری در تضمین آن و چگونگی تأثیر دارایی‌های نظارتی موجود بر «ارزهای رمزنگاری دولتی» نیز هست.


نتیجه‌گیری اصلی این وایت پیپر این است که نیاز به رعایت حداقل استانداردها در سطح جهانی وجود دارد، حتی اگر هر بانک مرکزی دیدگاه‌ها و ارزش‌های متفاوتی در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد CBDCها و دارایی‌های دیجیتال داشته باشد. نویسندگان متن خلاصه می‌کنند که ممکن است در آینده، «ارزهای رمزنگاری دولتی»، علی‌رغم موارد استفاده و اجرای متفاوتی که دارند بتوانند جریان داده‌های بین حوزه‌ای جهانی را افزایش دهند.


shape