ایالات متحده حمایت بانکی بیشتری را مورد بررسی قرار می دهد و به نفع First Republic است

ایالات متحده حمایت بانکی بیشتری را مورد بررسی قرار می دهد و به نفع First Republic است

1402/01/07

علیرغم قوانین بانکی که بیان می‌کند راه‌حل‌ها نباید به نفع یک بانک خاص باشد، بنا به گفته منابع ناشناس، این تغییر می‌تواند به گونه‌ای ساختار یابد که اطمینان حاصل شود که First Republic از مزایای آن برخوردار است.


طبق گزارش‌ها، مقامات ایالات متحده در حال بررسی توسعه یک خط اعتباری اضطراری برای بانک‌ها هستند که ممکن است به بانک First Republic یک بافر زمانی برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به ترازنامه ارائه کند.


در گزارش 26 مارس بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، ادعا شد که مقامات ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت وجود چه حمایتی می‌تواند از First Republic ارائه شود. با این حال، گسترش پیشنهاد فدرال رزرو یکی از گزینه های مورد بررسی است.

طبق گزارش‌ها، First Republic از نظر تنظیم‌کننده‌ها برای فعالیت بدون نیاز به مداخله فوری به اندازه کافی پایدار تلقی می‌شد، زیرا  این بانک در این مدت تلاش می‌کند تا ترازنامه خود را تقویت کند.

گزارش شده است که علیرغم اینکه First Republic با چالش‌های ساختاری در ترازنامه خود مواجه است، سپرده‌های بانک در حال تثبیت هستند و این بانک در خطر تجربه نوعی فرار شدید و ناگهانی نیست که تنظیم‌کننده‌ها آن را مانند بانک سیلیکون ولی را تعطیل کنند.


این اتفاق پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو در 19 مارس برنامه ای را برای تقویت شرایط نقدینگی از طریق خطوط سوآپ اعلام کرد که شامل توافق بین دو بانک مرکزی برای مبادله ارز است.


فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد: برای بهبود اثربخشی خطوط سوآپ در تأمین بودجه دلار آمریکا، بانک های مرکزی که در حال حاضر عملیات دلاری آمریکا را ارائه می دهند، موافقت کرده اند که دفعات عملیات سررسید هفت روزه را از هفتگی به روزانه افزایش دهند.


شبکه خط سوآپ که شامل بانک کانادا، بانک انگلستان، بانک ژاپن، بانک مرکزی اروپا و بانک بین‌المللی سوئیس است، از 20 مارس آغاز شد و قرار است حداقل تا 30 آوریل ادامه داشته باشد.


shape