Nayib Bukele در السالوادور هاب رمزارزی جدید ایجاد می کند، مدیرعامل بایننس نیز به این هاب می پیوندد

Nayib Bukele در السالوادور هاب رمزارزی جدید ایجاد می کند، مدیرعامل بایننس نیز به این هاب می پیوندد

1402/01/06

نایب بوکل ، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که قصد دارد هفته آینده لایحه ای را به کنگره این کشور ارائه کند که هدف آن حذف همه مالیات ها بر نوآوری های فناوری است. این لایحه درآمد، دارایی، سود سرمایه و تعرفه‌های واردات مرتبط با برنامه‌نویسی نرم‌افزار، کدنویسی، اپلیکیشن‌ها، توسعه هوش مصنوعی و تولید سخت‌افزار محاسباتی و ارتباطات را هدف قرار می‌دهد.


انتظار می‌رود که حرکت بوکل برای ایجاد محیطی سازگارتر با فناوری، سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی بیشتری را جذب کند و بخش فناوری در حال رشد کشور را تحریک کند.


در پاسخ به اعلام بوکل، Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرد و تاکید کرد که صرافی ارزهای دیجیتال در سال گذشته یک مرکز پشتیبانی مشتری در السالوادور ایجاد کرده است که حدود 60 کارمند را در آن استخدام کرده است. ژائو گفت: بیایید بیشتر کار کنیم! این  موضوع حاکی از قصد شرکت برای گسترش فعالیت های خود در کشور با بهره گیری از مشوق های مالیاتی پیشنهادی در این لایحه است.


السالوادور به طور فعال از فناوری و دارایی های دیجیتال استقبال می کند، به ویژه اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سپتامبر 2021 پذیرفته است.


علیرغم این حرکت بلندپروازانه، سرمایه‌گذاری بیت‌کوین این کشور هنوز جواب نداده است و ارزش پرتفوی آن همچنان 34 درصد کاهش یافته و به 73 میلیون دلار رسیده است که نزدیک به 38 میلیون دلار در ضرر است. ماهیت بی ثبات بازار ارزهای دیجیتال به این کاهش کمک کرده است، اما بوکل همچنان متعهد به ترویج و سرمایه گذاری در فناوری و دارایی های دیجیتال به عنوان ابزاری برای تقویت اقتصاد و توسعه در کشور است.


انتظار می‌رود لایحه حذف مالیات، محیطی مناسب‌تر برای شرکت‌های فناوری ایجاد کند، سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی بیشتری را جذب کند و نوآوری را در بخش‌های مختلف فناوری تقویت کند؛ که به طور بالقوه می تواند منجر به ایجاد شغل و رشد اقتصادی شود و همچنین السالوادور را در خط مقدم پیشرفت فناوری در منطقه قرار دهد.


shape