کاردانو از زنجیره های اثبات سهام فعلی بهتر عمل می کند

کاردانو از زنجیره های اثبات سهام فعلی بهتر عمل می کند

1401/06/20

گزارش اخیر نگاهی به زنجیره های اثبات سهام دارد: Cardano، Polkadot و Avalanche. مکانیسم اجماع اثبات سهام به زنجیره‌های بلوکی مانند Cardano، Tezos، Polkadot و Avalanche قدرت می‌دهد و امکان استیک کردن و ایجاد گره‌های اعتبارسنجی را فراهم می‌کند.


در حال حاضر، Cardano دارای بیش از 1,182,080 کیف پول استیک شده با نسبت استیک شدگی 72.63٪ است که نشان دهنده درجه بالایی از عدم تمرکز است. از سوی دیگر، پولکادات بیش از 33646 کیف پول استسک (به نام Nominators) با نسبت 52.4٪ دارد که نشان دهنده سطح نسبتاً پایین عدم تمرکز است. Avalanche دارای 22,890 کیف پول انفرادی و نسبت استیکینگ 64.9٪ است که در مقایسه با Polkadot،  52.4٪ نسبتاً بالاتر است. در مقایسه با پولکادات، آوالانچ علیرغم داشتن تعداد کمی کیف پول استیک، نسبت استیک بالایی دارد.


  با مجموع 998 اعتبار سنجی، Polkadot در مقایسه با Cardano که دارای بیش از 3202 استخر استیک،گره اعتبارسنجی است، تعداد کمی اعتبار سنج دارد. گره های اعتبارسنجی Polkadot می توانند توسط هر کسی اجرا شوند، اما محدودیت 297 اعتبارسنجی در هر دوره وجود دارد که می توانند در اعتبارسنجی 24 ساعته شرکت کنند.


سه‌گانه بلاک‌چین کرک نشده است

 بلاک‌چین‌های عمومی مدتی است که وجود داشته‌اند، اما هیچ‌یک از آن‌ها تاکنون نتوانسته‌اند پازل سه‌گانه بلاک چین را بشکنند. سه‌گانه بلاک چین به مشکلی اشاره دارد که در آن یک بلاک چین عمومی نمی‌تواند برای هر سه کیفیت بهینه‌سازی کند: امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی.


  شبکه Cardano بسیار توزیع شده و غیرمتمرکز است که آسیب پذیری آن را در برابر حملات DDoS کاهش می دهد. اندازه نسبتاً کوچک گره کامل Cardano و نیازهای سخت افزاری کم از تمرکززدایی آن پشتیبانی می کند، که در تعداد زیادی از استخرهای استیک و کاربرانی که گره های کامل را اجرا می کنند منعکس می شود.


اگرچه شبکه کاردانو سطح بالایی از امنیت و عدم تمرکز را نشان می دهد، اما در معیارهای مقیاس پذیری کوتاهی می کند. در ابتدای سال 2022، کاردانو 11 روش را برای مقیاس بندی در نظر گرفت. پیش‌بینی می‌شود که اکثر این بهبودها در به‌روزرسانی آینده Vasil در 22 سپتامبر گنجانده شوند.


shape