شبکه ریپل می تواند به پلتفرم پیشرو برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تبدیل شود

شبکه ریپل می تواند به پلتفرم پیشرو برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تبدیل شود

1401/06/20

در سال 2022، تعدادی از بلاک چین های پیشرو، از جمله Avalanche (AVAX)، شبکه Polygon (MATIC)، اتریوم (ETH) و BNB Chain (BSC)، راه حل های زنجیره جانبی هدفمند را پیاده سازی کردند. بلاک چین XRP Ledger (XRPL) می‌تواند دارایی‌های دیجیتالی تحت حمایت دولت را با زنجیره‌های جانبی فدرال خود پشتیبانی کند.


مفهوم زنجیره جانبی فدرال مانند شرط بندی هوشمند برای CBDC ها به نظر می رسد


آقای جیک در توییتر تخمین‌های خود از نقش زنجیره‌های جانبی فدرال XRPL در توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC ها) را به اشتراک گذاشت. وی تاکید کرد که دولت ها قطعاً برای توسعه CBDC خود به شبکه های کنترل مرکزی نیاز خواهند داشت. با این حال، چنین پلتفرم هایی را نمی توان از ابتدا ساخت،زیرا آنها فاقد پایگاه کاربران و جریان نقدینگی هستند. زنجیره های جانبی فدرال توسط XRP  می توانند این مشکلات را حل کنند زیرا می توانند هر منطق، ایده و معماری حاکمیتی مورد نیاز برای صادرکنندگان خود را پیاده سازی کند. در عین حال، زنجیره های جانبی فدرال در موارد استفاده، پذیرش و قابلیت همکاری با بلاک چین های اصلی انعطاف پذیر و قابل تنظیم هستند. با این حال، XRPL به اندازه کافی بالغ نیست که بتواند چنین زیرساخت پیچیده ای را دقیقق مثل چیزی که وجود دارد بسازد و باید پایگاه کاربران، نقدینگی بیشتر و استعدادهای بیشتری را برای مراحل بعدی توسعه ی خود به دست آورد.

آقای جک افزود: از سه ماهه چهارم سال 2022، اصلاحیه XBridge که طراحی زنجیره جانبی فدرال را فعال می‌کند در حال بررسی و آزمایش در پایگاه کد ریپل است. زنجیره‌های جانبی فدرال نیز از سه ماهه سوم سال 2021 در حال توسعه هستند. این مفهوم قرار است به عنوان جایگزینی برای راه‌حل‌های زنجیره جانبی اصلی تبدیل شود.


shape