خزانه داری ایالات متحده بیان کرد که بازار کریپتو به نظارت قوی نیاز دارد

خزانه داری ایالات متحده بیان کرد که بازار کریپتو به نظارت قوی نیاز دارد

1401/06/17

بر اساس مقاله اخیر واشنگتن پست، وزارت خزانه داری ایالات متحده قصد دارد به کاخ سفید اعلام کند که رمزارزها منبع ریسک مالی بزرگی برای سرمایه گذاران هستند. این خطرات از مزایای بالقوه برای سرمایه گذاران فراتر می رود مگر اینکه دولت مقررات قوی جدیدی را علیه ارزهای دیجیتال وضع کند. در این مورد، وزارت خزانه داری نظر دو عضو ناشناس دولت بایدن را در مورد ارزهای دیجیتال به اشتراک خواهد گذاشت.


گزارش وزارت خزانه داری برای برجسته کردن خطر اقتصادی ناشی از ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها

 به گفته این منبع، دو نفر در دولت بایدن که با این حوزه آشنا هستند و ترجیح می‌دهند نامشان فاش نشود، بیان کرده اند که گزارش‌ها در مورد ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال خطری را بر سرمایه‌گذاران در چندین حوزه عمده تحمیل می‌کنند. گزارش‌ها می‌گویند که تا کنون، کریپتو هیچ خطر مستقیمی برای سیستم مالی فعلی ندارد و همچنان پایدار است. با این حال، وضعیت فعلی ممکن است به سرعت تغییر کند و طبق گزارش ها، حفظ وضعیت موجود مهم است.


یکی از گزارش‌ها به‌ویژه در مورد ریسک‌های مالی ناشی از استیبل کوین‌های تحت حمایت دلار آمریکا صحبت می‌کند. در پاییز گذشته، خزانه داری از کنگره ایالات متحده خواست تا به تنظیم کننده های بانکی اجازه دهد تا قدرت بیشتری برای نظارت بر این دارایی های رمزارزی به دست آورند. با این حال، قانونگذاران هنوز به نتیجه ای در مورد چگونگی دستیابی به این امر نرسیده اند. یکی از عواملی که به این موضوع اهمیت می دهد، سقوط اخیر استیبل کوین الگوریتمی ساخته شده توسط Terra است که 60 میلیارد دلار ارزش داشت. 


شرکت های رمزارز لابی CFTC برای جایگزینی SEC

در حال حاضر، قانونگذاران معتقدند که معرفی قوانین فدرال برای کریپتو توسط کنگره به حل این مشکل کمک می‌کند، در حالی که شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال برای حمایت از یک کمپین برای داشتن مقررات نرم‌تر کریپتو پول می‌پردازند.


فضای کریپتو می‌خواهد CFTC را به عنوان نهاد نظارتی اصلی در اینجا تأسیس کند. اعتقاد بر این است که کمیسیون آتی و بورس کالا با این فضا بهتر از رفتار SEC رفتار خواهد کرد.


 تاکنون، با اجرای سه لایحه دو حزبی در سال جاری برای حمایت از CFTC به عنوان تنظیم کننده اصلی، به نظر می رسد این ابتکار برنده شده است. با این حال، این سوال باقی می‌ماند که چگونه این لایحه ها می‌خواهند قوانین را تنظیم کنند و منافع فضای کریپتو و کسانی را که از منافع کاربران و سرمایه‌گذاران کریپتو دفاع می‌کنند، را در عین حال حفظ کنند.


این گزارش ها نتیجه یک فرمان اجرایی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بهار امسال تصویب کرد. فرمان امضا شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده مستلزم بازنگری رویکرد کلی دولت فدرال در قبال ارزهای دیجیتال است، که شامل هر حوزه‌ای می‌شود، از تأثیر بر محیط‌زیست گرفته تا آنچه که رمزارز می‌تواند برای ارتقای شرایط مالی ارائه دهد.


shape