اسکم پیرامون معرفی محصولات اپل، هزاران کاربر را فریب داد

اسکم پیرامون معرفی محصولات اپل، هزاران کاربر را فریب داد

1401/06/17

کلاهبرداران رمزارزها سعی کردند در رویداد امروز اپل از طریق ایجاد یک جریان زنده جعلی در یوتیوب که یک کلاهبرداری رمزنگاری را تبلیغ می کرد، افراد را فریب داده و پول بدست آورند.


به گزارش Verge، ده ها هزار کاربر فریب خوردند و این برنامه ی جعلی را تماشا کردند.  این برنامه ساختگی در واقع یک مصاحبه قدیمی با تیم کوک، مدیر عامل اپل را نشان می داد. کلاهبرداران موفق شدند با استفاده از یکسری کلمات کلیدی مرتبط با اپل، این ویدئو را در طول این رویداد به بالای نتایج جستجو برسانند و بیشتر دیده شوند.


هدف کلاهبرداران فریب دادن کاربران ساده لوح و هدایت آن ها به لینک هایی بود که منجر به کلاهبرداری های تبلیغاتی با ارزهای دیجیتال در وب سایتی می شد که ظاهر بسیار خوبی داشت. کلاهبرداران همین ترفند را در یک رویداد اپل در سپتامبر گذشته انجام دادند. در آن رویداد، 165000 نفر در حال تماشای یک جریان جعلی در YouTube بودندکه در آن نشان میداد اپل 100000 بیت کوین خریداری کرده و قصد دارد تمام آن را به افراد متقاضی و ثبت نام کننده اهدا کنند. این اخبار و صحبت های جعلی در کنار مصاحبه قدیمی کوک آورده شده بود تا باورپذیر تر شود. نوامبر گذشته، کوک گفت که مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده است. با این حال، او همچنین تصریح کرد که غول فناوری اپل هیچ برنامه فوری در زمینه ارزهای دیجیتال ندارد.


shape