فورد در حال حرکت بزرگ به سوی NFT و متاورس است

فورد در حال حرکت بزرگ به سوی NFT و متاورس است

1401/06/17

کمپانی فورد، خودروساز آمریکایی، با توجه به فعالیت های اخیر علامت تجاری خود، در حال حرکت به سمت متاورس است. این غول خودرو سازی ، 19 علامت تجاری مجزا برای همه برندهای کلیدی خود ارائه کرده است. این شرکت مستقر در دیربورن، میشیگان قصد دارد خودروهای مجازی، کامیون، ون و لباس را ارائه دهد. همچنین برنامه هایی برای فروشگاه های آنلاین با توکن های غیر قابل تعویض (NFT) دارد.


هیوندای غول خودروسازی کره جنوبی نیز چندین درخواست علامت تجاری مرتبط با متاورس و توکن های غیرقابل تعویض ارائه کرده است. زیر مجموعه های آن به لوازم ورزشی، روسری، کفش، عینک، تجهیزات ورزشی و سایر موارد گسترش می یابد. مرسدس بنز، لامبورگینی، بنتلی و دیگر خودروسازان بزرگ نیز مجموعه‌های NFT خود را منتشر کرده‌اند. تولید کننده هایپرخودروهای لوکس W Motors نیز در ماه آگوست وارد فضای متاورس شد.


در اوایل این هفته، رنو کره، زیرمجموعه این خودروساز فرانسوی در کره جنوبی، با همکاری Sandbox پلتفرم محبوب متاورس، خودروهای مجازی را معرفی کردند. در این بین، آلفارومئو NFTها را برای ذخیره سوابق تعمیر و نگهداری در خودروهای خود ساخت. در حالی که خودروسازان با سرعتی زیاد وارد فضای NFT می شوند، مشخص نیست که آیا این تب ایجاد شده در متاورس موارد استفاده قوی برای آن ها ایجاد خواهد کرد یا خیر.


برخی خودروهای NFT گرانتر از واقعی هستند

یک مقاله تحقیقاتی اخیر که توسط Vanarama منتشر شده است نشان می دهد که برخی از طرفداران NFT مایلند برای ماشین های مجازی بیشتر از ماشین های واقعی هزینه کنند. تصویری از خودروی نیسان GT-R به قیمت 2.3 میلیون دلار فروخته شد که 10 برابر بیشتر از قیمت واقعی خودرو است. ویدئویی از یک لامبورگینی در حال انفجار اخیراً به قیمت 250000 دلار به عنوان NFT فروخته شد که از ارزش یک لامبوی واقعی نیز بیشتر است.


shape