ریپل دوباره کاردانو را جا گذاشت و جایگاه هفتم را به دست می‌آورد

ریپل دوباره کاردانو را جا گذاشت و جایگاه هفتم را به دست می‌آورد

1401/06/17

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، XRP رتبه هفتم را در رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال پس گرفته است و کاردانو را به رتبه هشتم رسانده است. با ارزش فعلی بازار به قیمت 16.10 میلیارد دلار، ریپل اکنون بالاتر از کاردانو قرار دارد. قیمت ریپل در 24 ساعت گذشته(که 2.92٪ کاهش یافته است) در مقایسه با کاهش 5 درصدی مشاهده شده در کاردانو،توانسته نسبت به قبل ارزش خود را جبران کند.


ریپل در هفته گذشته جریان های ورودی را جذب کرد و سومین هفته متوالی با ورودی مثبت را ثبت کرد. جریان ورودی ریپل در هفته گذشته اندک بود، که با توجه به پس‌زمینه جریان‌های خروجی گسترده از بیت‌کوین قابل تحسین است.


پیشنهاد AMM برای معرفی عملکرد DeFi یک قدم جلوتر است

در یک رشته توییت به اشتراک گذاشته شده توسط Wo Jake، یک توسعه دهنده ریپل ، اظهار شده است که ریپل با استفاده از AMM، که عملکرد DeFi را به ارمغان می آورد، یک گام به جلو برداشته است. او اظهار داشت که اصلاحیه AMM (Automated Market Maker) که توسط توسعه دهندگان ریپل از جمله CTO David Schwartz معرفی شده است، به عنوان PR در پایگاه کد ریپل پیشنهاد شده است.


این اصلاحیه به کاربران ریپل امکان سپرده گذاری، برداشت و کنترل بر روی یک نمونه (Pool) AMM را می دهد، و همچنین به ارائه دهندگان نقدینگی در DeX های بومی پاداش می دهد. این اصلاحیه به دنبال یک ویژگی در AMM است که مزیت های معاملاتی را به طور مداوم برای آربیتراژورها را فراهم می کند و از آنها کارمزد دریافت می کند و این درآمدها را به ارائه دهندگان نقدینگی می دهد. با توجه به مکانیسم حاکمیت، این نمونه AMM همچنین حقوق حاکمیتی را برای بزرگترین سهامداران نمونه AMM فراهم می‌کند و اجازه رای‌گیری در مورد هزینه معاملاتی را می‌دهد. به گفته Wo Jake، مرحله بعدی این اصلاحیه، گذراندن تست و بررسی است که آن را به عنوان یک اصلاحیه قابل رأی در XRPL در دسترس قرار می دهد.


اگرچه AMM ها ریسک و مشکلات آربیتراژ خاص خود را دارند، دیوید شوارتز، مدیر ارشد اجرایی ریپل می گوید که XRPL AMM برنامه ریزی شده دارای یک دستور خاص مخفی است، یک مکانیسم حراج مستمر که آربیتراژکنندگان را تشویق می کند تا توکن های نقدینگی را سریع تر بسوزانند و به طور مکرر مزایایی را برای ارائه دهندگان نقدینگی افزایش دهند.


shape