آیا ماسک دوباره دوج کوین را پامپ خواهد کرد؟ او به برنامه تلویزیونی کریس راک دعوت شده است

آیا ماسک دوباره دوج کوین را پامپ خواهد کرد؟ او به برنامه تلویزیونی کریس راک دعوت شده است

1401/06/14

به نظر می رسد که ایلان ماسک همچنان در تلویزیون حاضر خواهد شد و خود را در معرض مخاطبان بسیار گسترده تری از آنچه در توییتر می توان یافت، قرار خواهد داد. اولین بار این کار در برنامه زنده شنبه شب (SNL) در ماه می 2021 انجام شد، جایی که او رمزارز مورد علاقه خود یعنی دوج کوین را پامپ کرد. اکنون از او دعوت شده است تا در برنامه ای به میزبانی کریس راک، کمدین هالیوود شرکت کند. اگر او بخواهد در آنجا به دوج کوین اشاره کند، برای جامعه طرفداران کاملاً غافلگیرکننده خواهد بود زیرا ماسک تا کنون چیزی در مورد آن برای ارتش دوج توییت نکرده است. اما شما هرگز نمی دانید. ماسک در توییت اخیر خود از راک تشکر کرد و قول داد که «زیاد شلوغش نکند». کریس راک اخیراً به دلیل نزاعی که با ویل اسمیت در مراسم اسکار در ماه جولای، در هالیوود برایش به وجود آمد، مورد توجه همه قرار گرفته است. در اواخر جولای، اسمیت ویدئویی را به منظور عذرخواهی از راک ضبط کرد. با این حال، اخیراً این کمدین به طور عمومی و در برنامه SNL ، این عذر خواهی را رد کرد.


بیش از یک سال از اولین حضور ماسک در SNL می‌گذرد


در 8 می سال گذشته، ایلان ماسک میلیاردر که رئیس چندین شرکت از جمله غول های تسلا و اسپیس ایکس است، اولین حضور خود را به عنوان مجری مشترک برنامه محبوب شنبه شب انجام داد. او پیش  از آن در حساب توییتر خود، مطالبی پست کرده بود و در مورد میم کوین اصلی بازار یعنی دوج کوین، شوخی کرد. پس از اشاره های متعدد ماسک در طول برنامه SNL،این میم کوین به یک قله تاریخی جدید در قیمت 0.7376 دلار به ازای هر سکه صعود کرد، که تا به امروز شکسته نشده است و تنها در 24 ساعت 10 میلیارد دلار به ارزش بازارش اضافه کرد و ارزش بازار آن به 93 میلیارد دلار افزایش یافت. بیت کوین دو سال قبل از آن در سال 2019 و در زمستان کریپتو، چنین ارزش بازاری را داشته است. ایلان علاوه بر اینکه در تلویزیون ظاهر شد،به  اولین حضور خود در ارتش دوج کوین نیز در توییتر اشاره کرد و با اشاره به رمان کلاسیک ماریو پوزو و فیلم نمادین بر اساس آن، خود را "The DogeFather" یا همان پدر دوج نامید.


دوج کوین 91.62 درصد از بالاترین قیمتی که ماسک برایش ایجاد کرد، افت کرد .

  

به نظر می رسد که ایلان ماسک تنها محرک قیمت دوج کوین است، اما حتی "اثر ماسک" نیز در نماد DOGE شروع به از بین رفتن کرده است. اکنون که بیش از یک سال از بالاترین رکورد این نماد می گذرد، این ارز دیجیتال تقریباً 92 درصد زیر قیمت این قله ی تاریخی معامله می شود. اکثر توئیت‌های ارسال شده توسط این میلیاردر عجیب و غریب از آن زمان تاکنون توانسته‌اند قیمت DOGE را به میزان اندکی و برای مدت کوتاهی که بیش از یک روز و گاهی فقط یک ساعت طول نکشیده است، بالا ببرند. در ماه دسامبر، ماسک اعلام کرد که تسلا شروع به پذیرش DOGE در فروشگاه آنلاین خود به عنوان گزینه ی پرداخت برای برخی از کالاهای خود کرده است. اسپیس ایکس در تابستان نیز همین کار را کرد.


shape