نتایج یکی از محبوب ترین استراتژی های سرمایه گذاری بیت کوین

نتایج یکی از محبوب ترین استراتژی های سرمایه گذاری بیت کوین

1401/06/13

یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین، روش  (DCA)Dollar Cost Averaging  یا میانگین‌گیری هزینه دلاری است که در صورت کاهش تدریجی دارایی‌ها در طول زمان، نیاز به خرید مداوم آن ها دارد. این استراتژی اجازه می دهد تا زمانی که دارایی وارد روند صعودی شود، زیان ها را پوشش دهد. مزیت اصلی DCA عدم نیاز به تخصص برای به دست آوردن سود قابل توجه در بلند مدت است. علیرغم اصلاح تقریباً 80 درصدی بیت کوین، سرمایه‌گذارانی که این دارایی را در سال 2018 یا حتی 2019 با این روش خریداری کرده‌اند همچنان در سود هستند.

به لطف نوسانات اولین رمزارز بازار، می توان تقریباً 100٪ از ضررهای خود را پس از هر چرخه اصلاح با خرید در سقف های محلی پوشش داد. اما برای انجام این کار، یک سرمایه گذار به دانش خاصی در مورد ساختار بازار و تحلیل تکنیکال نیاز دارد. نسخه ساده‌تر این استراتژی، خرید دارایی در تاریخ‌های معین است.


نتایج استراتژی

همانطور که اشاره کردیم، یک راه محبوب برای خرید با استراتژی یک دارایی خاص، خرید آن در یک تاریخ دوره ای خاص است. سرمایه گذاران خرده کوچکتر گاهی اوقات ترجیح می دهند BTC را هر دوشنبه در طول سال خریداری کنند. به عنوان مثال، در این روش میانگین قیمت در سال‌های 2016-2019 برای سرمایه‌گذاران به طور متوسط 1494 دلار بوده است. اگر شخصی نسبتاً دیر وارد بازار شده باشد، در سال 2020، میانگین قیمت خرید آنها به 18373 دلار خواهد بود که با در نظر گرفتن قیمت فعلی همچنان از BTC سود می برد.


یکی از سودآورترین و در عین حال واقع‌بینانه‌ترین محدوده‌های ورود، سال های 2017-2020 بوده است، چرخه‌ای که بیت‌کوین در آن موج اول پذیرش را طی کرد. میانگین قیمت ورودی برای یک سرمایه گذار در این دوره تقریباً 4378 دلار خواهد بود. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت 19792 دلار معامله می شود.


shape